فناوری و کسب‌وکارمحتوی اختصاصی "فناوری هوشمند"هوش مصنوعی مولد

کارمندانی که مهارت هوش مصنوعی دارند می‌توانند حقوق بالاتری دریافت کنند

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

کارفرمایان حاضرند تا ۴۴ درصد بیشتر به کارمندان بخش فناوری اطلاعات که مهارت هوش مصنوعی دارند و ۴۱ درصد بیشتر به کارکنان بخش تحقیق و توسعه حقوق پرداخت کنند.

به گزارش فناوری هوشمند به نقل از ZDNET، با توجه به کمبود نیروی کار ماهر در صنعت، کارمندانی که در زمینه هوش مصنوعی مهارت دارند می توانند بسته به اینکه در کدام بخش مشغول به کار هستند، پیشنهادهای حقوقی بالاتری دریافت کنند.

بر اساس نظرسنجی منتشر شده توسط آمازون وب سرویس (AWS)، کارفرمایان اعلام کرده‌اند که حاضرند برای کارکنان دارای مهارت هوش مصنوعی در بخش فناوری اطلاعات، ۴۴ درصد و برای کارکنان بخش تحقیق و توسعه، ۴۱ درصد افزایش حقوق در نظر بگیرند.

این مطالعه توسط Access Partnership انجام شده و ۴۶۶۴ کارفرما و ۱۴۸۹۶ کارمند را در ۹ بازار آسیا و اقیانوسیه از جمله استرالیا، هند، اندونزی، ژاپن، سنگاپور و کره جنوبی مورد بررسی قرار داده است.

محتوا مرتبط: امنیت بیشتر  ChatGPT با تایید دو مرحله‌ای ۲FA

کارفرمایان همچنین حاضرند برای استخدام کارکنان دارای مهارت هوش مصنوعی در بخش فروش و بازاریابی و همچنین عملیات تجاری، ۳۹ درصد بیشتر هزینه کنند، در حالی که برای بخش مالی ۳۷ درصد بیشتر حقوق پرداخت خواهند کرد.

به طور کلی در سراسر منطقه، کارفرمایان حقوق کارمندانی که مهارت های هوش مصنوعی را کسب می کنند به طور متوسط ۳۳ درصد افزایش خواهند داد. این رقم در هند با سخاوت بیشتری همراه است و کارفرمایان هندی حاضرند حقوق کارکنان با این مهارت را ۵۴ درصد افزایش دهند.

سرویس وب آمازون (AWS) اشاره کرد که افزایش حقوق مورد انتظار با میانگین ۳۳ درصد، با افزایش بهره وری که کارفرمایان در آسیا و اقیانوسیه از استقرار هوش مصنوعی پیش‌بینی می کنند، وابستگی دارد.

کارفرمایان بر این باورند که هوش مصنوعی در صورت استفاده حداکثری در تمامی بخش ها، می تواند بهره وری را تا ۵۱ درصد افزایش دهند. کارمندان نیز معتقدند با استفاده از هوش مصنوعی در مشاغلشان می تواند بهره وری را تا ۵۰ درصد افزایش دهند.

هنگامی که از کارفرمایان در مورد چگونگی کمک هوش مصنوعی به عملکردهای روزانه کار پرسیده شد، ۶۴ درصد به خودکارسازی وظایف، ۶۰ درصد به بهبود گردش کار و نتایج و ۵۹ درصد دیگر به بهبود ارتباطات اشاره کردند. همچنین ۴۹ درصد معتقدند هوش مصنوعی موجب تقویت نوآوری و خلاقیت می شود.

در بخش هایی که بیشترین بهره را از هوش مصنوعی می برند، ۹۱ درصد به بخش فناوری اطلاعات، ۸۹ درصد به بخش عملیات تجاری و ۸۸ درصد به بخش مالی اشاره کردند.

بر اساس گزارش، ۹۳ درصد از کارمندان بر این باورند که مهارت‌های هوش مصنوعی آن‌ها تأثیر مثبتی بر حرفه‌شان در افزایش کارایی، رضایت شغلی بیشتر و پیشرفت سریع‌تر در مسیر شغلی خواهد داشت.

حدود ۸۳ درصد از کارمندان به توسعه مهارت‌های هوش مصنوعی برای سرعت بخشیدن به پیشرفت شغلی خود علاقه‌مند هستند، که شامل ۸۷ درصد از نسل Z و ۷۹ درصد از نسل X می شود. همچنین ۶۸ درصد از نسل‌ های شکوفایی (بومرها) که ۵۵ سال و بالاتر دارند، در صورت فرصت، در دوره‌های آموزشی ارتقای مهارت هوش مصنوعی ثبت‌نام می‌کنند.

طبق پیش‌بینی‌ها، تا سال ۲۰۲۸، ۹۲ درصد از کارمندان در سراسر آسیا و اقیانوسیه انتظار دارند که از هوش مصنوعی در کار روزانه خود استفاده کنند، در حالی که ۳۴ درصد از آن‌ها قصد دارند به طور گسترده از آن استفاده کنند. این میزان بالاتر از همتایان آن‌ها در بریتانیا است، جایی که به ترتیب ۷۶ درصد و ۱۸ درصد چنین نظری داشتند.

محتوا مرتبط: رقیب OpenAI، چت‌بات قدرتمند خود به نام کلود ۳ را معرفی کرد

با این حال، در حال حاضر، ۷۵ درصد از کارفرمایان آسیا و اقیانوسیه با مشکل یافتن استعدادهای هوش مصنوعی مورد نیاز خود مواجه هستند و ۷۹ درصد از آن‌ها جذب کارکنان دارای مهارت هوش مصنوعی را به عنوان یک اولویت توصیف می‌کنند.

در نظرسنجی در مورد مهارت هایی که تا سال ۲۰۲۸ برای استفاده از هوش مصنوعی مورد نیاز است، ۵۷ درصد به تفکر و طراحی خلاقانه، ۵۳ درصد به تفکر انتقادی و حل مسئله اشاره کردند. ۴۵ درصد دیگر مهارت های فنی مانند کدنویسی و ۳۶ درصد نیز به اخلاق و مدیریت ریسک اشاره کردند.

با این حال، ۷۹ درصد از کارفرمایان اذعان کردند که نمی دانند چگونه برنامه آموزش نیروی کار هوش مصنوعی را اجرا کنند، در حالی که ۷۴ درصد از کارگران از مسیرهای شغلی که در آن‌ها مهارت‌های هوش مصنوعی مفید است، مطمئن نیستند.

سازمان‌هایی که به دنبال به‌کارگیری هوش مصنوعی مولد (GenAI) هستند، اغلب با این سوالات روبرو هستند که از کجا شروع کنند و ابتدا چه کسی را آموزش دهند.

امانوئل پیلایی، رئیس آموزش و صدور گواهینامه آسیای جنوب شرقی در وب سرویس (AWS) آمازون گفت: کارمندان بخش فناوری اطلاعات معمولاً اولین گروهی هستند که برای ارتقاء مهارت‌های خود در زمینه هوش مصنوعی مولد ، مانند یادگیری نحوه استفاده از ابزار برای تست کدهای نرم‌افزاری، آموزش می‌بینند.

پیلایی در جلسه توجیهی برای بحث در مورد یافته‌های مطالعه، اشاره کرد که آموزش هوش مصنوعی مولد برای کارکنان غیرفنی معمولاً بر بهبود خدمات مشتری، محصولات یا تجربه کاربری متمرکز است. او همچنین خاطرنشان کرد که برنامه‌های آموزشی AWS مبتنی بر نقش هستند تا زمینه مرتبط‌تری را ارائه دهند.

یکی از مشتریان آموزش AWS، شرکت تراسکوپ، از ابزارهای هوش مصنوعی مولد برای بهبود کارایی خود در محاسبه انتشار کربن استفاده می‌کند. ماتهاوان آروگالایموتو، مدیر ارشد فناوری تراسکوپ، در این جلسه گفت: «این شرکت با AWS برای توسعه برنامه آموزشی داخلی مهارت‌های ابری و هوش مصنوعی خود همکاری می‌کند». AWS یکی از چندین پلتفرم ابری است که این شرکت از آن‌ها استفاده می‌کند.

آروگالایموتو گفت: این پلتفرم اندازه‌گیری کربن که دفتر مرکزی آن در سنگاپور قرار دارد، حدود ۱۰۰ کارمند دارد و کارکنان فنی آن، از جمله دانشمندان داده، در میان اولین نفراتی بودند که در زمینه هوش مصنوعی مولد آموزش دیدند. همچنین به کارکنان این شرکت آموزش داده می‌شود که چگونه توهمات احتمالی را هنگام استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مولد شناسایی کنند.

او همچنین گفت که محدودیت‌های نیز وجود دارد و انسان‌ها همیشه در این فرآیند دخیل هستند. برنامه‌های نرم‌افزاری توسعه‌یافته با استفاده از ابزارهای کمکی هوش مصنوعی مولد، برای اطمینان از داشتن کدهای معتبر، طبق روال‌های معمول امنیتی مورد ارزیابی و بررسی همکاران قرار می‌گیرند.

مدیر Access Partnership، گفت: «با انتظار افزایش تعداد سازمان‌هایی که در استفاده از راه‌حل‌ها و ابزارهای هوش مصنوعی عمیق‌تر می‌‌شوند و با تکامل مداوم نوآوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، نیاز کارفرمایان و دولت‌ها برای پرورش کارآمدی کارمندان وجود دارد که بتواند پیشرفت‌های فعلی و آتی هوش مصنوعی را هدایت کنند.»

سرویس وب آمازون (AWS) این هفته سرویس «GenAI Competency» خود را معرفی کرد که به گفته AWS به مشتریان سازمانی در ارزیابی و انتخاب محصولات GenAI که متناسب با نیازهایشان است کمک خواهد کرد. این سرویس جدید که شامل طیف وسیعی از ابزارها و خدمات است، محصولاتی از بیش از ۴۰ شریک AWS از جمله Nvidia، Deloitte، Tata Consultancy Services، HCLTech و Capgemini را به نمایش می‌گذارد.

این شرکت‌ها از طریق سرویس «GenAI Competency» آمازون وب تایید صلاحیت شده‌اند و در سه حوزه کلیدی دسته‌بندی می‌شوند: شامل «کاربردهای GenAI»، «مدل‌های بنیادی و توسعه برنامه‌های کاربردی مبتنی بر مدل‌های بنیادی» و «زیرساخت و داده».

تهیه شده در فناوری هوشمند

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

‫۲۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا