توسعه پایدارشهر هوشمند

جمع‌آوری زباله در مادرید با هوش مصنوعی

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

مادرید از هوش مصنوعی برای نظارت بر زباله‌هایی که خارج از سطل‌های زباله دفع شده‌اند، استفاده خواهد کرد. برآوردها نشان می‌دهد که این روند کل فرایند جمع‌آوری زباله را تا ۵۰ درصد سرعت می‌بخشد.

شرکت نظافت شهرداری مادرید اعلام کرد که استفاده از یک سیستم هوش مصنوعی را برای شناسایی زباله‌هایی که به نادرست خارج از سطل‌های زباله دفع شده‌اند را آغاز خواهد کرد. هدف این سیستم، تسریع در حذف این گونه زباله‌ها توسط خودروهای خدماتی به منظور اطمینان از بهداشت بهتر خیابان‌ها خواهد بود.

فاز آزمایشی در سه محله جنوب مادرید اجرا خواهد شد و این شهر را به پیشگام اسپانیا در زمینه استفاده از این فناوری نظارتی هوش مصنوعی در زمینه تعمیر و نگهداری شهری تبدیل می‌کند.

این سیستم با داشتن حسگرهای هوشمند متصل به وسایل نقلیه مخصوص نظارت بر بهداشت که در خیابان‌ها در گردش هستند، کار می‌کند. پیش از این، شهروندان باید به صورت دستی گزارش زباله‌های حجیم مانند مبلمان و جعبه‌ها را که خارج از سطل زباله دفع شده بودند، به شهرداری تحویل می‌دادند.

بیشتر بخوانیم: افزایش مصرف انرژی و بحران زیست‌محیطی با هوش مصنوعی!

سیستم هوش مصنوعی که مجهز به الگوریتم‌های یادگیری ماشینی است، آموزش دیده است تا اشیای مختلف بزرگ و کوچک را تشخیص دهد و به‌سرعت نشانی مکان آن‌ها را به مرکز نظارت متمرکز منتقل کند. سپس سیستم محل قرارگیری نزدیک‌ترین وسیله نقلیه دفع زباله را پیدا می‌کند و وظیفه جمع‌آوری عمده زباله‌ها را به آن محول می‌کند.

شهرداری اعلام کرده است که این روند کل فرایند جمع‌آوری زباله را تا ۵۰ درصد سرعت می‌بخشد. پیش از این، دور گشت‌زنی زباله پنج ساعت طول می‌کشید، اما اکنون می‌توان آن‌ها را تنها در دو ساعت تکمیل کرد و بهترین نکته اکنون این است که بازرسان می‌توانند روی کارهای دیگر تمرکز کنند زیرا سیستم هوش مصنوعی اساساً کارهای پیش پا افتاده‌تری را انجام می‌دهد.

با اجرای مؤثر این روش، مدل هوش مصنوعی به تکامل یافتن خود ادامه خواهد داد زیرا طراحی اولیه و ظرفیت تشخیص آن از طریق آموزش بلادرنگ به‌تدریج ارتقا پیدا می‌کند. علاوه بر این، برای رعایت قوانین حفاظت از داده‌ها، برنامه‌ای گنجانده شده است که به‌طور خودکار تصاویر افراد و وسایل نقلیه‌ای را که دوربین‌ها در طول بازرسی ضبط کرده‌اند، تار می‌کند.

منبع: ایمنا

  • جمع‌آوری زباله در مادرید با هوش مصنوعی

بیشتر بخوانیم: پتانسیل اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی ۵G در بازارهای نوظهور

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا