پیشنهاد سردبیرکلان دادهمحتوی اختصاصی "فناوری هوشمند"مقالات تحول دیجیتال

نقش رایانش ابری در تحول دیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند
گاوراو گوپتا

رایانش ابری با ارائه پشتیبانی شبکه، معماری سیستم و اتوماسیون مورد نیاز برای شرکت‌ها، می‌تواند نقش اساسی در تحول دیجیتال کسب و کارها در سراسر صنایع مختلف ایفا کند.

به گزارش فناوری هوشمند به نقل از manufacturingtodayindia؛ تحول دیجیتال موفق نیازمند پشتیبانی قوی و مستحکم از فناوری‌های ابری است. در واقع، نقش رایانش ابری آنقدر حیاتی است که بدون پشتیبانی آن، اجرای استراتژی‌ برای تحولات دیجیتال کسب‌وکارها عملاً غیرممکن است. در حالی که بسیاری از وجوه رایانش ابری بر تحول دیجیتال کسب و کارها تأکید دارد، در اینجا پارامترهای کلیدی را که برای موفقیت‌ تحول دیجیتال که در همه زمینه‌ها ضروری هستند، مورد بحث قرار می‌دهیم.

تحول دیجیتال: نقش اساسی رایانش ابری

الف) تضمین زیرساخت فناوری: رایانش ابری دسترسی به سرورهای پرسرعت، پایگاه‌های داده به‌روز و ابزارهای فناوری نسل جدید را تضمین می‌کند که همه آن‌ها برای پیشبرد تحول دیجیتال کسب‌وکارها حیاتی هستند. این فناوری‌ها نه تنها به تحول دیجیتال کسب‌وکارها کمک می‌کنند، بلکه در تسریع نوآوری، دستیابی به بهره‌وری عملیاتی بالا و مقیاس‌بندی فرآیندهای کسب‌وکار نیز نقش مهمی دارند. به طور خلاصه، سازمان‌ها با استفاده از زیرساخت فناوری نسل جدیدی که اپراتورهای ابری ارائه می‌دهند، می‌توانند تحول دیجیتال خود را در سراسر دسته‌های محصولات و حوزه‌های خدماتی تقویت کنند.

بیشتر بخوانیم: مدیران ارشد فناوری (CIO) چگونه هوش مصنوعی مولد در سازمان‌ها را هدایت می‌کنند

ب) ساده‌سازی مسائل مربوط به سیستم‌های سنتی: رایانش ابری در مقایسه با سیستم‌های سنتی مستقر در محل که منسوخ، انعطاف‌ناپذیر و ناکارآمد هستند، راه‌حل‌های انعطاف‌پذیر، به‌روز و فوق‌العاده کارآمدی را برای توسعه ساده‌سازی‌شده ابزارها و فناوری‌های دیجیتال ارائه می‌دهد. رایانش ابری همچنین به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا برنامه‌های کاربردی قدیمی خود را به طور یکپارچه به یک محیط فناوری مدرن، کارآمد و مقرون به صرفه منتقل کنند. علاوه بر این، کسب‌وکارها می‌توانند از مزایای کامل منابع درخواستی، پرداخت به ازای مصرف و ویژگی‌های به‌روزرسانی خودکار رایانش ابری برای تکامل سریع کسب‌وکار خود و جلب نظر مشتریان بالقوه استفاده کنند.

ج) قابلیت ارتقا و صرفه جویی در هزینه: راه‌حل‌های ابری ذاتاً انعطاف‌پذیر هستند و می‌توانند به شرکت‌ها کمک کنند تا به سرعت نیازهای مقیاس‌بندی خود را در پاسخ به تغییرات در تقاضای مشتری، فرصت‌های نوظهور و محیط‌های کسب‌وکار برآورده کنند. مدل‌های کسب‌وکار نوآورانه مبتنی بر رایانش ابری، بار روی منابع داخلی سازمان‌ها را کاهش می‌دهند و به شرکت‌ها اجازه می‌دهند بدون زحمت و مقرون به صرفه به اهداف توسعه خود برسند.

د) دسترسی به فناوری‌های نسل جدید: به لطف خدمات رایانش ابری، شرکت‌ها می‌توانند بدون اینکه واقعاً روی این فناوری‌های نسل جدید سرمایه‌گذاری کنند، به هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و بلاک‌چین دسترسی داشته باشند. از آنجایی که اپراتورهای ابری دسترسی به این فناوری‌ها را به عنوان بخشی از بسته خدمات خود ارائه می‌دهند، مشتریان می‌توانند بدون اینکه واقعاً پولی برای این نوآوری‌ها خرج کنند، از این نوآوری‌ها برای هدایت جذب مشتری، گسترش بازار و سودآوری استفاده کنند.

ه) ایجاد روحیه همکاری: فناوری‌های ابری در گرد هم آوردن تیم‌های پراکنده جغرافیایی و در نتیجه تقویت روحیه همکاری و افزایش بهره‌وری در بین آنها نقش بسزایی دارند. ابتکارات ابری همچنین به شرکت‌ها کمک می‌کند اهداف استراتژیک خود را با اهداف تیمی فردی همسو کنند که به نوبه خود به آنها کمک می‌کند تا با کارآمدی و اثربخشی مطلوب در چشم‌انداز تجاری پیچیده و پویا حرکت کنند.

بیشتر بخوانیم: مردم چگونه از هوش مصنوعی مولد (GenAI) استفاده می‌کنند؟

و) تجربه کاربری بهبود یافته: رایانش ابری امکان پردازش حجم عظیمی از داده‌های مشتری را فراهم می‌کند و به شرکت‌ها کمک می‌کند تا بینش‌های کلیدی را برای بهبود تجربه مشتری و وفاداری به برند به دست آورند. فناوری‌های ابری همچنین نقش اساسی در توسعه رویکردهای همه کاناله، ارائه خدمات شخصی‌سازی‌شده و ساده‌سازی خدمات مراقبت از مشتری دارند تا به شرکت‌ها کمک کنند به نتایج استثنایی در پارامترهای مهم رشد و سودآوری دست یابند.

تحول دیجیتال مبتنی بر ابر: مزایای کلیدی

الف) امنیت داده‌های پیشرفته: راه‌حل‌های ابری بر پایه‌های محکمی از ایمنی و امنیت داده‌ها ساخته شده‌اند و با ادغام این راه حل‌ها در فرآیندهای کسب‌وکار، شرکت‌ها می‌توانند بدون اینکه سرمایه‌گذاری اضافی در مکانیزم‌های امنیتی انجام دهند، از امنیتی به مانند گاوصندوق بهره‌مند شوند. علاوه بر این، افزایش ایمنی داده‌ها و اطلاعات، حس اطمینانی را در بین ذینفعان ایجاد می‌کند که سازمان‌ها را به سطوح بالاتری از برتری عملیاتی در هر دو حوزه استراتژیک و تاکتیکی رویه‌های عملکردی و مکانیسم‌های عملیاتی سوق می‌دهد.

ب) توسعه سریع‌تر و عرضه به بازار: رایانش ابری با کمک ماژول‌های از پیش پیکربندی شده، می‌تواند زمان توسعه پروژه‌های جدید را به طور قابل توجهی کاهش دهد و بدین ترتیب، از راه‌اندازی سریع محصولات و خدمات جدید پشتیبانی قوی کند. این امر نه تنها به شرکت‌ها کمک می‌کند تا به طور پیش‌فعالانه نیازهای در حال تغییر مشتریان را برآورده کنند، بلکه با پیشرو بودن در منحنی نوآوری، به آن‌ها در دستیابی به مزیت رقابتی نیز کمک می‌کند. در حقیقت، رایانش ابری نقش اساسی در چابک، منعطف و انعطاف‌پذیر ساختن سازمان‌ها در چرخه‌های نوآوری و توسعه آن‌ها دارد.

بیشتر بخوانیم: صرفه‌جویی با هوش مصنوعی در مصرف انرژی کسب‌وکارها

ج) تسهیل اتوماسیون: رایانش ابری به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا عملکردها و فرآیندهای تجاری خود را خودکار کنند و منجر به کاهش چشمگیر نیاز به دخالت دستی در فرآیندهای کاربردی شود. کاهش کار دستی همچنین به کاهش خطاهای انسانی کمک می‌کند و در نتیجه باعث افزایش کارایی و بهره‌وری سازمان‌ها می‌شود. اتوماسیون همچنین در مقیاس‌بندی عملیات، مدیریت گردش کارهای پیچیده و تنظیم مکانیزم‌های پشتیبان‌گیری و بازیابی داده‌ها در میان تسهیل بسیاری از سایر عملکردها و عملیات حیاتی در سازمان‌ها مفید است.

نتیجه‌گیری

رایانش ابری را می‌توان با اشتیاق به عنوان ستون اصلی هدایت تحول دیجیتال در نظر گرفت. این فناوری با تسهیل توسعه سریع‌تر ابزارهای دیجیتال و با ساده‌سازی سیستم‌های قدیمی، ارائه صرفه‌جویی در هزینه و ساده‌سازی ارائه فناوری، اطمینان می‌دهد که شرکت‌ها به اهداف مورد نظر خود برای دستیابی به قابلیت ارتقا و صرفه‌جویی در هزینه در حین تحول دیجیتال کسب‌وکار خود دست یابند. علاوه بر این، رایانش ابری برتری عملیاتی را تضمین می‌کند، امنیت داده‌ها را تقویت می‌کند و اتوماسیون را برای تقویت چشم‌اندازهای شرکت‌ها در دستیابی به اهداف استراتژیک و اهداف عملیاتی خود ساده می‌کند. در حقیقت، رایانش ابری نویدبخش یک تغییر اساسی است و قرار است به سکویی برای آغاز موج بعدی تحولات دیجیتال در میان کسب و کارها در سراسر صنایع تبدیل شود.

بیشتر بخوانیم: شرکت‌های ژاپنی به دنبال ربات‌های همکار یا «کوبات‌ها»

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

‫۱۸ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا