توسعه پایدارحمل و نقل هوشمندمحتوی اختصاصی "فناوری هوشمند"

اوبر ردیاب صرفه‌جویی در آلاینده‌ها برای مسافران راه‌اندازی کرد

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

با قابلیت جدید ردیاب صرفه‌جویی آلاینده‌ها اوبرمی‌توانید تاثیر سفرهای مختلف‌ را روی محیط زیست بررسی کنید. اگر تصمیم گرفتید به محیط زیست کمک کنید، اوبر حالا به شما نشان می‌دهد که چقدر توانسته‌اید تاثیر مثبت بگذارید.

به گزارش فناوری هوشمند و به نقل از zdnet، شرکت اوبر یک شرکت تاکسی اینترنتی جهانی (نظیر اسنپ ) است امروز قابلیت جدیدی به نام ردیاب صرفه‌جویی در آلاینده‌ها را معرفی کرد. با باز کردن اپلیکیشن اوبر و رفتن به بخش حساب کاربری، حالا می‌توانید میزان کاهش انتشار CO2 را ببینید که با انتخاب سفرهای Uber Green یا Uber Comfort Electric به دست آمده است.

اوبر می‌گوید این اطلاعات بر اساس تعداد سفرهایی که با Uber Green و Uber Comfort Electric انجام داده‌اید و میزان کاهش انتشار CO2 نسبت به سفرهای هم‌مسافت با UberX یا Uber Comfort محاسبه می‌شود.

کل صرفه‌جویی شما به صورت کیلوگرم نمایش داده می‌شود. اما اگر این اطلاعات کافی نیست، می‌توانید گرافیکی را مشاهده کنید که صرفه‌جویی‌های شما را به واحدهای قابل درک‌تر مانند مجموع گالن بنزین صرفه‌جویی شده یا مجموع مسافت پیموده نشده با خودروی غیربرقی نمایش می‌دهد.

این صرفه‌جویی‌ها برای حساب‌های کاربران عادی اوبر و همچنین حساب‌های کاربری نوجوانان (۱۵+) در حال حاضر در شهرهای آمریکا و کانادا قابل مشاهده است.

شرکت اوبر قصد دارد گزینه‌های بیشتری را به ردیاب صرفه‌جویی آلاینده‌ها اضافه کند، از جمله استفاده از خودروهای الکتریکی خودران یا بدون راننده، یا دوچرخه برقی و اسکوتر برقی که از طریق اوبر یا سفرهای اشتراکی UberX Share رزرو می‌شوند.

اوبر برای اطمینان از دقت نمایش صرفه‌جویی در آلاینده‌ها اقداماتی انجام داده است.

میانگین شدت انتشار آلاینده‌ها در هر سفر با گذشت زمان و بسته به شهر تغییر می‌کند؛ بنابراین، مجموع صرفه‌جویی شما بر اساس هر گزینه سفر در شهرتان محاسبه می‌شود.

نتایج برای کاربران فعلی از صفر شروع نمی‌شود. اوبر می‌گوید کل آلاینده‌های محاسبه‌شده بر اساس سفرهای انجام‌شده از ابتدای سال ۲۰۲۱ خواهد بود.

مدیرعامل اوبر، دارا خسروشاهی، گفت: «ما در تلاش هستیم تا پذیرش سبک زندگی کم‌آلاینده را برای مسافرانمان آسان کنیم.» او اضافه کرد: «همانطور که برای ارتقای رفتار محترمانه در طول سفرهای اوبر، سیستم امتیازدهی مسافران را رایج کردیم، از راه‌اندازی قابلیت ردیاب صرفه‌جویی در آلاینده‌ها هیجان‌زده هستیم تا هم تاثیر مثبت شما را جشن بگیریم و هم شما را به انتخاب‌های سازگارتر با محیط زیست در هنگام استفاده از اوبر تشویق کنیم.»

تهیه شده در رسانه فناوری هوشمند

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

‫۱۶ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا