توسعه پایدارصنعت غذا

هوش مصنوعی زباله‌ها را آنالیز می‌کند

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

هوش مصنوعی با بررسی و آنالیز زباله‌ها و مواد دور ریز، به رستورا‌ن‌ها جهت صرفه جویی در مواد مصرفی کمک می‌کند.
 
 به نقل از بیزینس‌اینسایدر، نیویورک تایمز گزارش داد رستوران‌ها و فروشگاه‌ها برای مبارزه با هدر رفتن مواد غذایی از هوش مصنوعی برای ارزیابی دور ریزها استفاده می‌کنند.

ضایعات مواد غذایی مشکلی بزرگ است زیرا بسیاری از مواد غذایی خورده نشده به سطل زباله می رود، بسیاری هدر رفته و به جای اینکه کمپوست شوند به محل دفن زباله ارسال می‌شوند. شرکت‌ها برای مبارزه با هدر رفت غذای دور ریز و سایر عواملی که در زباله‌های انبوه نقش دارند، هوش مصنوعی را آموزش می‌دهند تا زباله‌های رستوران‌ها و خریدهای فروشگاه‌های مواد غذایی را تجزیه و تحلیل کند و از این طریق مشخص کند کدام غذا و چه مقدار از آن دور ریخته می‌شود. سپس آنها می توانند از این داده ها برای تصمیم گیری در مورد خرید کمتر از یک محصول معین بر اساس میزان فروش یا مصرف در مقابل دور ریختن آن استفاده کنند.

بیشتر بخوانیم: چگونه رایانش ابری به شرکت‌ها در دستیابی به اهداف توسعه پایدار کمک می‌کند

هوش مصنوعی به آشپزخانه‌های رستوران‌ها کمک کرده تا با نظارت بر و مقابله با زباله‌ها، هزینه‌های خرید خود را تا ۸ درصد کاهش دهند.با توجه به رشد جمعیت جهان، که انتظار می رود تا سال ۲۰۵۰ از ۹ میلیارد نفر فراتر رود، مشکل ضایعات مواد غذایی جدی است. آژانس محیط زیست سازمان ملل گفته، کاهش ضایعات مواد غذایی می‌تواند فشار بر منابع آب و جنگل‌زدایی را کاهش دهد.

منبع: فارس

بیشتر بخوانیم: صرفه‌جویی با هوش مصنوعی در مصرف انرژی کسب‌وکارها

  • هوش مصنوعی زباله‌ها را آنالیز می‌کند
کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا