رباتیکصنعت هوشمند

معرفی ربات تحویل DAL-e Delivery توسط هیوندای و کیا

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

شرکت هیوندای موتور و کیا به طور مشترک از ربات تحویل درون ساختمان DAL-e Delivery رونمایی کردند که انتظار می‌رود خدمات تحویل کالا را در محیط‌های پیچیده داخلی مانند ادارات و مراکز خرید متحول کند.

این ربات بر اساس نمونه اولیه‌ای که در دسامبر ۲۰۲۲ معرفی شد، ساخته شده و با بهره‌گیری از تجربیات به‌دست‌آمده، در زمینه طراحی و عملکرد برای ارائه سریع و قابل‌اطمینان خدمات تحویل در محیط‌های داخلی پیچیده، بهبودیافته است.

دونگ جین هیون، نایب‌رئیس و رئیس آزمایشگاه رباتیک هیوندای موتور و کیا می‌گوید: «DAL-e Delivery خدمات کارآمد و قابل‌اعتمادی را برای جابه‌جایی غذا، نوشیدنی و بسته‌ها ارائه می‌دهد تا اطمینان حاصل شود که مشتریان کالاهای خود را به سرعت دریافت کنند. چشم‌انداز ما گسترش همکاری زیرساخت‌ها در فضاهای مختلف از جمله دفاتر، رستوران‌ها و مراکز خرید است.»

بیشتر بخوانیم: شرکت‌های ژاپنی به دنبال ربات‌های همکار یا «کوبات‌ها»

برای بهبود پایداری حرکت، DAL-e Delivery به صورت یک ستون مربعی با گوشه‌های گرد طراحی شده است که مرکز ثقل آن در پایین قرار دارد. سنسورها به طور نامحسوسی ادغام شده‌اند و طراحی پیشرفته شبیه به فلز، ظاهری براق و ممتاز به DAL-e Delivery بخشیده است.

DAL-e Delivery بر اساس چهار ماژول Plug & Drive (PnD) ساخته شده است که یک راه‌حل حرکتی است که موتور را با سیستم فرمان، تعلیق، ترمز و حسگرهای تشخیص محیط ترکیب می‌کند. این ربات می‌تواند با سرعت ۱.۲ متر بر ثانیه حرکت کند و ماژول‌های PnD با قابلیت تحرک آزاد به همراه فناوری پیشرفته هدایت خودکار، موانع را تشخیص داده و به‌راحتی در مناطق شلوغ حرکت می‌کند. همچنین، سیستم تعلیق بهبودیافته ربات، سواری ثابتی را روی ناهمواری‌های کف زمین فراهم می‌کند تا تحویل پایدار را تضمین کند.

DAL-e Delivery نسبت به نسخه قبلی کوچک‌تر است که به آن اجازه می‌دهد به طور روان حرکت کند، درعین‌حال فضای داخلی بار آن بزرگ‌تر شده است. با ظرفیت نگهداری تا ۱۶ فنجان قهوه و حمل وسایلی به وزن تا ۱۰ کیلوگرم، راه‌حل‌های مناسبی را برای تحویل بسته‌های حجیم و سنگین ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانیم: ABB برای راه‌اندازی پردیس رباتیک جدید اروپا ۲۸۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری می‌کند

یک چراغ ظریف در داخل محفظه بار تعبیه شده است که به‌راحتی می‌توان اقلام را تشخیص داد. با باز شدن درب، سینی نگهداری به جلو می‌آید و به کاربران امکان می‌دهد تا به‌راحتی اقلام را بارگیری و خارج کنند.

ویژگی برجسته DAL-e Delivery قابلیت هدایت خودکار آن برای پیمایش و جابه‌جایی بین تمام طبقات ساختمان است و به صورت یکپارچه با سیستم کنترل آسانسور و درب ارتباط برقرار می‌کند. علاوه بر این، با ایجاد مسیرهای بهینه در زمان واقعی، خدمات تحویل سریع را تضمین می‌کند.

هنگامی که DAL-e Delivery به مقصد می‌رسد، گیرنده را از طریق دوربین نصب شده شناسایی می‌کند. با استفاده از فناوری پیشرفته تشخیص چهره مبتنی بر هوش مصنوعی که توسط آزمایشگاه رباتیک هیوندای موتور و کیا توسعه‌یافته است، درب به طور خودکار و بدون نیاز به واردکردن رمز عبور توسط گیرنده باز می‌شود. این فناوری تشخیص چهره که توسط آژانس امنیت و اینترنت کره بادقت ۹۹.۹ درصد به طور رسمی تأیید شده است، برتری فنی آزمایشگاه رباتیک را برجسته می‌کند.

بیشتر بخوانیم: مدیران ارشد فناوری (CIO) چگونه هوش مصنوعی مولد در سازمان‌ها را هدایت می‌کنند

این ربات دارای یک صفحه نمایشگر ۱۶ اینچی با وضوح‌بالا است که نمایشی واضح از وضعیت خدمات را ارائه می‌دهد. صفحه‌نمایش اطلاعات ضروری مانند مقصد و وضعیت عملکرد را نشان می‌دهد و به کاربران و عابران پیاده امکان می‌دهد تا به طور شهودی از وضعیت خدمات ربات مطلع شوند. علاوه بر این، نمایشگرهای صورت متحرک روی صفحه‌نمایش، حس نزدیکی با مشتری را افزایش می‌دهد.

شرکت‌های هیوندای موتور و کیا ربات DAL-e Delivery را در سه‌ماهه دوم سال جاری در ساختمان اداری هوشمند «فاکتوریال سئونگسو» متعلق به مدیریت دارایی IGIS مستقر خواهند کرد. این ساختمان اداری در سئول قرار دارد و قرار است در ماه آوریل برای بهره‌برداری افتتاح شود. هیوندای موتور و کیا در ماه می سال گذشته توافق‌نامه‌ای تجاری را با IGIS برای تجاری‌سازی ساختمان مناسب برای ربات امضا کردند.

منبع: فوت و فن

بیشتر بخوانیم: نقش رایانش ابری در تحول دیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا