حمل و نقل هوشمندفناوری در خودرو

بهره‌گیری از هوش مصنوعی برای مقابله با کمبود راننده اتوبوس در ژاپن

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

چالش کمبود راننده اتوبوس و زمان‌بندی تردد وسایل حمل‌ونقل عمومی در ژاپن با استفاده از یک پلتفرم هوش مصنوعی برطرف خواهد شد.

اپراتور حمل‌ونقل عمومی ژاپن یک پلت‌فرم مدیریت حمل‌ونقل را برای کمک به بهینه‌سازی سفرهای سالانه ۱.۲ میلیون مسافری خود در استان یاماگوچی ژاپن انتخاب کرده است. با استفاده از نرم‌افزار زمان‌بندی اتوبوس این پلت‌فرم و ویژگی بهینه‌سازی زمان‌بندی آن، اتوبوس‌ها زیرساخت نرم‌افزاری جدیدی را برای تغییر نحوه برنامه‌ریزی و خدمات خود در مواجهه با موانع حفظ و استخدام راننده اتوبوس توسعه خواهند داد.

برنامه‌ریزی خدمات حمل‌ونقل عمومی

فرآیند جایگزینی اتوبوس‌های شهر ژاپنی با جایگزینی فرآیندهای دستی به کمک یک پلتفرم ابری آغاز می‌شود که الگوریتم‌های بهینه‌سازی، اتوماسیون و هوش مصنوعی (AI) را برای برنامه‌ریزان حمل‌ونقل در همه زمینه‌ها در دسترس قرار می‌دهد. در نتیجه برنامه‌ریزی خدمات حمل‌ونقل عمومی بهتر و در عین حال کاهش هزینه‌ها و افزایش کارایی عملیاتی آسان‌تر می‌شود.

سیستم نرم‌افزار جدید همچنین برای بهبود استخدام و حفظ رانندگان اتوبوس با اعمال بهینه‌سازی وظایف و جدول زمانی استفاده خواهد شد و گفته می‌شود شرایط کاری رانندگی اتوبوس را جذاب‌تر و مجموع متقاضیان این شغل را بیشتر می‌کند.

چالش‌های حمل‌ونقل عمومی بسیاری وجود دارد که تنها با استفاده از برنامه‌ریزی و راه‌حل‌های عملیاتی پیشرفته‌تر قابل‌حل هستند و پلتفرم جدید ابزارهای مورد نیاز برای تیم برنامه‌ریزی را فراهم می‌کند تا به‌طور مؤثر مشکل کمبود راننده اتوبوس را برطرف کند و سطح جدیدی از کارایی خدمات را برای این شهر به ارمغان آورد.

اجرای یک اتوماسیون و پلتفرم هوش مصنوعی، ابزارهای قدرتمندی برای برنامه‌ریزی بهتر حمل‌ونقل عمومی و اجرای کارآمدتر عملیات هستند و پلتفرم جدید مورد استفاده در یاماگوچی برای طراحی مجدد شبکه حمل‌ونقل عمومی شهر در راستای بهبود کارایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طراحی مجدد و بهینه‌سازی شبکه همچنین به شهر کمک می‌کند تا هنگام برنامه‌ریزی برای پایداری، چالش‌هایی از جمله کمبود راننده و تغییرات در تقاضای سواری به دلیل تغییرات جمعیتی مانند کاهش جمعیت و پیری جامعه را در نظر بگیرد.

منبع: ایمنا

  • بهره‌گیری از هوش مصنوعی برای مقابله با کمبود راننده اتوبوس در ژاپن
کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا