حمل و نقل هوشمند

هوشمندسازی حمل و نقل در کلان‌شهر‌ها

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

فرمانداری‌ها و شهرداری‌های شهر‌های بالای ۵۰۰ هزار نفر و کلان‌شهر‌ها موظف هستند برنامه عملیاتی خود از شروع سال ۱۴۰۲ تا پایان سال ۱۴۰۵ جهت تحقق شهر هوشمند به وزارت کشور ارائه کنند و پس از تأیید وزارتخانه آن را به اجرا برسانند.

شهر هوشمند، نیاز امروز و ضرورت فردا است، یکی از موارد اهمیت شهر هوشمند این است که امروزه با رشد چشمگیر اطلاعات و فناوری‌ها شاهد تحول و توسعه خوبی در حوزه اداره امور شهری هستیم که نادیده گرفتن آن باعث بی‌نظمی در اداره شهر‌ها و عدم ارائه خدمات مناسب و… می‌شود.

تحقق اصولی شهر هوشمند و هوشمندسازی شهر‌ها و شهرداری الکترونیک باید همواره از اولویت‌های اصلی مدیریت شهری باشد.

بر همین اساس در یکی از آیین‌نامه‌های قانون جهش تولید دانش‌بنیان آمده که وزارت کشور در همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و معاونت حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به تدوین ویژگی‌ها، راهبرد‌های و ضوابط شهر‌های هوشمند و اقدامات کلیدی جهت تحقق آن با تمرکز بر حمل‌ونقل هوشمند ویژه شهر‌های بالای ۵۰۰ هزار نفر و کلان‌شهر‌ها ظرف مدت ۶ ماه اقدام کند.

بنا بر اعلام مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فرمانداری‌ها و شهرداری‌های شهر‌های بالای ۵۰۰ هزار نفر و کلان‌شهر‌ها موظف هستند بر اساس موارد تدوین شده، برنامه عملیاتی خود از شروع سال ۱۴۰۲ تا پایان سال ۱۴۰۵ جهت تحقق شهر هوشمند به وزارت کشور ارائه کنند و پس از تأیید وزارتخانه آن را به اجرا برسانند.

منبع: AInews

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا