فناوری در خودرو

رونمایی از نخستین خودرو جهان که با هوش مصنوعی کنترل می شود

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

کمپانی چینی جیلی به تازگی ویدیویی منتشر کرده که در آن جدیدترین محصول خود خودرو بدون راننده خود که توسط هوش مصنوعی کنترل می‌شود را در حالیکه روی برف و یخ دریفت می‌کند، به نمایش گذاشته است.

کمپانی جیلی در ویدیوی جدیدی که منتشر کرده یک خودرو آزمایشی را به نمایش گذاشته که به طور کامل خودران است و به گفته این کمپانی می‌تواند از نظر عملکرد با خودرویی که توسط یک راننده حرفه‌ای هدایت می‌شود، رقابت کند.

بیشتر بخوانیم: اوبر ردیاب صرفه‌جویی در آلاینده‌ها برای مسافران راه‌اندازی کرد

رونمایی از این خودرو دریفت بدون راننده نشان می‌دهد که کمپانی جیلی می‌تواند در زمینه استفاده از هوش مصنوعی بسیار موفق عمل کند. در واقع، خودرو دریفت جیلی نخستین خودرو جهان است که با هوش مصنوعی کنترل می‌شود و از چنان فناوری بالایی برخوردار است که می‌تواند همه مانورهای تهاجمی دریفت را اجرا کند. در این خودرو توانایی‌های نرم افزاری و سخت‌افزاری دست به دست هم داده‌اند تا یک سیستم کامل ایجاد کنند. این سیستم می‌تواند وضعیت خودرو را در هر لحظه احساس و پیش‌بینی کرده و درست مانند یک راننده حرفه‌ای تصمیم‌گیری کند.

خودرو آزمایشی جیلی علاوه بر این که می‌تواند مانورهای دریفت را به صورت خودران انجام دهد، تجهیزات ایمنی بسیار پیشرفته‌ای در اختیار سرنشینان می‌گذارد و به آن‌ها کمک می‌کند تا در امنیت کامل بمانند.

منبع: کاماپرس

  • رونمایی از نخستین خودرو جهان که با هوش مصنوعی کنترل می شود

بیشتر بخوانیم: شرکت‌های ژاپنی به دنبال ربات‌های همکار یا «کوبات‌ها»

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا