حمل و نقل هوشمندفناوری در خودرو

ایلان ماسک به زودی اولین تاکسی رباتیک تسلا را معرفی می‌کند

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

در یک اعلامیه جدید از طریق شبکه‌های اجتماعی، ایلان ماسک اعلام کرد که اولین تاکسی رباتیک تسلا ، در تاریخ ۸ آگوست (۱۸ مرداد) به‌طور رسمی رونمایی خواهد شد. این خودروی خودران مبتنی بر پلتفرم نسل بعدی تسلا خواهد بود.طبق گزارش رویترز، تسلا تصمیم به لغو عرضه خودروی ارزان قیمت خود برای تمرکز بر تاکسی رباتیک گرفته است.

اولین تاکسی رباتیک تسلا به زودی عرضه می‌شود؟

ایلان ماسک به کارکنان تسلا اعلام کرده که او تمایل دارد به جای تولید خودروهای معمولی، به ساخت یک وسیله نقلیه خودران بپردازد که احتمالاً منجر کنسل شدن پروژه‌های دیگر خودروها خواهد شد.

ماسک از مدت‌های زیادی پیش به احتمال ساخت تاکسی رباتیک توسط این شرکت اشاره کرده بود. حتی در سال ۲۰۲۳، او تاکسی رباتیک تسلا را بدون مشخص شدن جزئیات طراحی، معرفی کرد.

بیشتربخوانیم: گام بعدی دستورکار تحول دیجیتال شما چیست؟

وی قبلاً بیان کرده بود که خودروهای کاملاً خودران تسلا ممکن است به‌صورت مستقل مسافربری کنند و درآمدی برای صاحبان خودرو به‌دنبال داشته باشند.

البته، موسس ومالک تسلا ماسک، بیش از حد وعده‌هایی داده که عملی‌نشده‌اند. او در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد که بیش از یک میلیون خودروی تسلا با سیستم FSD (Full Self-Driving) تا اواسط سال ۲۰۲۰  وارد بازار خواهد شد و این سیستم به حدی پیشرفته خواهد بود که راننده می‌تواند در حین رانندگی بخوابد. اما تا به امروز، سیستم FSD هنوز به سطحی نرسیده که به‌صورت کاملاً خودران عمل کند.

منبع: تکراتو

بیشتربخوانیم:اوبر ردیاب صرفه‌جویی در آلاینده‌ها برای مسافران راه‌اندازی کرد

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا