فناوری و کسب‌وکارهوش مصنوعی

هرچه سریعتر هوش مصنوعی را بیاموزید تا شغلتان را از دست ندهید

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

سرعت عمل، دقت هوش مصنوعی در حال پیشرفت است و بسیاری از شاغلین اگر با این فناوری آشنا نشوند شغلشان را از دست بدهند.

اگر بدانید حجم کاری هوش مصنوعی در بیمارستان سنت مایکل تورنتو چقدر بالا است شاید تعجب کنید!

دکتر «محمد ممدانی»، معاون علوم داده و تجزیه و تحلیل پیشرفته Unity Health Toronto در این رابطه گفت: «ما در بیمارستان‌مان ضرب المثلی داریم که می‌گوید هوش مصنوعی جایگزین پزشکان نمی‌شود، اما پزشکانی که از این تکنولوژی استفاده می‌کنند می‌توانند جایگزین پزشکانی شوند که از هوش مصنوعی استفاده نمی‌کنند.»

در دنیایی که به سرعت در حال تغییر و با فناوری احاطه شده است، این اتفاق هشداری جدی برای کارکنان تمام کارها است و باید آنرا جدی بگیرند. هوش مصنوعی اینجاست و کارشناسان می‌گویند که کارکنان بیشتر بخش‌ها از امور مالی گرفته تا حقوق و برنامه نویسی – اکنون باید روشهای بکار گیری از آن را بیاموزند تا شغلشان را از دست ندهند.

«آرمینه یالنیزیان»، اقتصاددان اتاوایی، که بر روی این موضوع در حال تحقیق است در این رابطه گفت: «برای بسیاری از افراد که تاکنون این تکنولوژی را فرا نگرفته‌اند نیازی فوری است که اکنون به این مهم بپردازند تا در آینده علیه خودشان از آن استفاده نشود.»

Unity Health Toronto شبکه‌ای بیمارستانی از جمله بیمارستان سنت مایکل ، اکنون دارای یک تیم تخصصی هوش مصنوعی کاربردی است و از سال ۲۰۱۷ تاکنون بیش از ۵۰ نوآوری در این زمینه داشته است.

ممدانی افزود: «ما الگوریتم‌هایی داریم که ساعت به ساعت در حال اجرا هستند و بیماران را زیر نظر دارند و تا ۸۰ درصد در نیروی انسانی ما صرفه جویی می‌کند. کارهایی که معمولاً دو تا چهار ساعت در روز توسط چند نفر انجام می‌شود با استفاده از هوش مصنوعیی طی ۱۵ دقیقه یا کمتر صورت می‌گیرد.»

وی تصریح کرد : «در شرایطی که کانادا با کمبود مزمن نیروی کار در مراقبت‌های بهداشتی مواجه است این فناوری می‌تواند کمک بزرگی برای بخش بهداشت و درمان کانادا باشد و در عین حال با تمرکز بیشتر و بهتر بر روی بیماران جان انسان‌ها را نجات دهد.»

آیا بیمارستان سنت مایکل تاکنون هوش مصنوعی جایگزین یک انسان شده است؟

ممدانی در پاسخ به این سوال که آیا در بیمارستان سنت مایکل تاکنون هوش مصنوعی جایگزین یک انسان شده است؟ گفت: «هنوز نه اما این بدان معنا نیست که در آینده نیز نخواهد شد.»

آخرین گزارش آمار کانادا در سال ۲۰۲۰ حاکی از آن است که تا ۴۰ درصد از کارکنان کانادایی در معرض خطر تغییر شغل هستند. پیش بینی‌ها در مورد اینکه چه زمانی ممکن است این اتفاق بیفتد از پنج تا ۲۰ سال متغیر است. اما شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد این تغییرات بزودی در حال رخ دادن است. به گفته ممدانی بیمارستان سنت مایکل می‌تواند با استفاده از هوش مصنوعی ۲۰ تا ۳۰ از کارکنانش را کاهش دهد.

منبع: هدهد از سی‌بی‌سی

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا