معدن 4.0هوشمندسازی صنایع ایران

طرح تحول دیجیتال در دستور کار چادرملو

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

چادرملو در راستای تحول دیجیتال، از دو سال پیش همکاری و مشارکت خود با مراکز علمی را در جهت طراحی و شناسایی فرصت‌های هوشمندسازی در زنجیره ارزش فولاد آغاز کرده است

به اعتقاد فعالان صنعت فولاد دنیا، احیای روش‌های گذشته از راه دیجیتال‌سازی این حوزه می‌گذرد. با استفاده از فناوری‌های دیجیتال می‌توان نیازهای بازار در دو بخش عرضه و تقاضا را با کمترین هزینه ارزیابی اطلاعات، تجزیه و تحلیل کرد. ضمن اینکه بهره‌گیری از روش‌های جدید، موجب افزایش ۴۰ درصدی دقت پیشبینی می‌شود. بنا به گفته مدیران چادرملو، استراتژی اصلی این شرکت استفاده از ظرفیت‌های دانش‌بنیان و نهادینه‌سازی و رسوب این دانش در مراکز علمی و اجرایی است.

در دنیای امروز نوآوری تنها راه رویارویی با تهدیدها و عدم قطعیت‌های پیشروی اکوسیستم معدن و صنایع معدنی است. به عبارت دیگر، راهکار افزایش تابآوری و حفظ مزیت رقابتی، پیشگامی در مسیر نوآوری است. مدیران چادرملو هم با درک عمیق از ضرورت توجه عملیاتی به این مقوله، یک مرکز نوآوری به نام «نوچاد» را راه‌اندازی کرده‌اند. «نوچاد» یک پلتفرم است که سبد کامل نوآوری شامل توسعه کسب‌وکار، توانمندسازی، تسهیل‌گری، شبکه‌سازی و سرمایه‌گذاری در آن طراحی و پیاده‌سازی شده‌است.

استراتژی توسعه چادرملو بر پایه هوشمندسازی است

چادرملو در راستای تحول دیجیتال، از دو سال پیش همکاری و مشارکت خود با مراکز علمی را در جهت طراحی و شناسایی فرصت‌های هوشمندسازی در زنجیره ارزش فولاد آغاز کرده است. در همین رابطه این شرکت، طرح تحول دیجیتال را در دستور کار خود قرار داده است. آن‌طور که مدیران چادرملو می‌گویند؛ این طرح، عملکرد بخش‌های مختلف از جمله تولیدات صنعتی را بهبود می‌بخشد، به‌گونه‌ای که با اجرای طرح تحول دیجیتال در صنایع فولاد و فلزات، در عین افزایش ۴۰ درصدی سطح تولید، هزینه‌های تولید تا حداقل ۲۵ درصد کاهش می‌یابد

مدیرعامل چادرملو معتقد است: با توجه به روند پرسرعت جهانی شدن و افزایش فضای رقابتی در صنعت فولاد، ارتقای بهره‌وری و بهبود عملکرد از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند که دستیابی به آنها نیز صرفا از طریق اقتصاد دانش‌محور و نوآورانه ممکن خواهد بود.

طاهرزاده در عین حال تاکید کرد: استراتژی توسعه چادرملو بر پایه هوشمندسازی، انتقال تکنولوژی، بومی‌سازی و توسعه زیست‌بوم فناورانه استوار است.

اما چادرملو در راستای تحول دیجیتال، از دو سال پیش همکاری و مشارکت خود با مراکز علمی را در جهت طراحی و شناسایی فرصت‌های هوشمندسازی در زنجیره ارزش فولاد آغاز کرده است. در همین رابطه این شرکت، طرح تحول دیجیتال را در دستور کار خود قرار داده است. آن‌طور که مدیران چادرملو می‌گویند؛ این طرح، عملکرد بخش‌های مختلف از جمله تولیدات صنعتی را بهبود می‌بخشد، به‌گونه‌ای که با اجرای طرح تحول دیجیتال در صنایع فولاد و فلزات، در عین افزایش ۴۰ درصدی سطح تولید، هزینه‌های تولید تا حداقل ۲۵ درصد کاهش می‌یابد.

منبع: سرمایه‌گذاری آنلاین

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا