امنیت اطلاعاتتجهیزات هوشمند

سیستم تشخیص چهره جدیدی برای دستگاه‌های هوشمند معرفی شد

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

اینتل سیستم تشخیص چهره جدیدی را برای دستگاه‌های هوشمند معرفی کرد.

به گزارش اقتصاد الکترونیکی به نقل از آنا؛ از ناین تو فایومک، اینتل به تازگی از «ریل سنس آی‌دی» رونمایی کرده که فناوری ترکیبی از سنسورها عمیق و هوش مصنوعی برای احراز هویت صورت است. این فناوری شباهت بسیاری به فیس‌ آی‌دی دارد و مانند آن مبتنی بر دو لنز دوربین و سنسورهای ویژه‌ای برای ثبت عمق تصویر است.

علاوه بر این ریل سنس آی‌دی مجهز به شبکه عصبی پیشرفته‌ای است که امکاه تشخیص چهره فرد را ممکن می‌کند. این فناوری می‌تواند مانند یک روش احراز هویت برای دستگاه‌های هوشمند عمل کند. براساس اعلام اینتل،  ریل سنس مبتنی بر یک تراشه امنیتی است که اطلاعات کاربر را ذخیره و رمزگذاری می‌کند. مراحل نصب این سیستم تشخیص چهره بسیار آسان است.

این فناوری می‌تواند با قفل‌های هوشمند، سیستم کنترل دسترسی، سیستم‌های نقطه فروش، خودپردازها، کیوسک‌ها و دستگاه‌های بسیار دیگری ادغام شود. اینتل ریل سنس آی‌دی را با استفاده از سیستم ضدجعل و تقلب ساخته، بنابراین این فناوری در مقابل تلاش برای باز کردن دستگاه‌های هوشمند از طریق عکس، ویدئو و ماسک ایمن است. احتمال این که شخصی بتواند سیستم تشخیص چهره اینتل را فریب بدهد یک در میلیون است.

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا