امنیت اطلاعات

آیا نگرانی درمورد حریم خصوصی داده‌ها کافی است؟

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

اغلب افراد نگران حریم خصوصی داده‌ها هستند، اما تعداد کمی از آنها تمایل به تغییر عادات دارند. بر اساس یک نظرسنجی توسط Entrust ، مشتریان امروزی مایلند داده‌های شخصی خود را برای شخصی سازی مبادله کنند، اما در مورد حریم خصوصی داده‌ها نیز نگرانی‌هایی دارند.

مترجم: مهران بهنام نیا

در واقع ، ۶۴٪ از مصرف کنندگان حداقل تا حدودی مایلند اطلاعات شخصی را با اپلیکیشن در ازای خدمات مناسب‌تر ، شخصی تر و / یا راحت تری به اشتراک بگذارند. و ۸۳٪ از مصرف کنندگان با استفاده یا ذخیره داده‌های بیومتریک در برنامه‌ها و خدمات تا حدی راحت هستند.

علاوه بر این، همچنین ۶۱٪ از مصرف کنندگان اظهار داشتند که تا حدی مایلند اطلاعات شخصی را در ازای شفافیت بیشتر و کنترل بر روی داده‌هایشان با یک اپلیکیشن به اشتراک بگذارند.

با این حال ، در حالی که بسیاری از مصرف کنندگان مایل به تبادل اطلاعات شخصی خود برای برخی مزایا هستند،  هنوز نگران حریم خصوصی داده های خود هستند – و این نگرانی ها به سرعت در حال افزایش است.

طبق یافته‌ها ، ۷۹٪ از مصرف کنندگان حداقل تا حدی نگران حریم خصوصی داده‌های خود هستند و ۶۴٪ اظهار داشتند که نگرانی یا آگاهی آنها درمورد حریم خصوصی داده‌ها طی ۱۲ ماه گذشته افزایش یافته است.

۶۰٪ از مصرف کنندگان ، اخبار مربوط به حملات و نقض امنیت و به دنبال آن افزایش تعداد تبلیغات هدفمند بر اساس رفتار آنلاین آنها (۴۸٪) را دلیل اصلی افزایش نگرانی‌ها می‌دانند.

نگرانی در مورد حریم خصوصی داده ها به معنای فعالیت نیست

اما افزایش نگرانی در مورد حریم خصوصی داده‌ها به این معنی نیست که مصرف کنندگان اقدامات لازم را برای محافظت از اطلاعات شخصی خود انجام می‌دهند. در حقیقت در حالی که ۸۲ درصد از مصرف کنندگان خود را دست‌کم تا حدی فعال در حفظ حریم خصوصی داده‌های خود می‌دانند، ۴۳٪ گفتند قبل از دانلود برنامه جدید ، شرایط و ضوابط را به دقت بررسی نمی‌کنند.

از بین مصرف کنندگانی که شرایط و ضوابط را نمی‌خوانند ، ۶۹٪ مدت زمان لازم برای خواندن آنها را دلیل این کار دانسته‌اند در حالی که ۲۸٪ گفته‌اند که شرایط و ضوابط را نمی‌خوانند چون آن‌ها چیزی را که توضیح می‌دهند درک نمی‌کنند.

Cindy Provin ، معاون ارشد و مدیر کل، حفاظت از داده‌ها در انستراست ، گفت: “با رشد زندگی دیجیتالی، سازمان‌ها و کاربران نهایی به طور یکسان خواستار تجربه یکپارچه و مطمئن هستند – بدون اینکه داده ها ، هویت و حریم خصوصی آنها را به خطر بیندازند.”

” لازم به ذکر است که رهبران تجاری تضمین کنند که از اطلاعات مصرف کننده با رمزگذاری قوی و تایید اعتبار و احراز هویت مبتنی بر ابر محافظت می‌کنند در حالی که به مشتریان خود در مورد بهترین شیوه‌های محافظت از داده ها آموزش می‌دهند. انستروست مجموعه کاملی از راه‌حل‌های حفاظت از داده‌ها را ارائه می‌دهد – و سازمان‌های تخصصی امنیت رمزنگاری باید تهدیدات را به حداقل برسانند و پایه‌ای برای اعتماد به زندگی دیجیتالی ایجاد کنند.”

یافته‌های کلیدی دیگر

مصرف کنندگان برای آموزش در مورد حفاظت از اطلاعات شخصی به اخبار و رسانه‌های سنتی متکی هستند.

 طبق یافته ها ، ۳۸٪ از مصرف کنندگان از سایت‌های خبری و رسانه‌ای برای یادگیری نحوه حفاظت از اطلاعات شخصی خود استفاده می‌کنند. به عبارت دیگر، هنگامی که اعتماد آن‌ها به منابع آموزشی در زمینه حفاظت از اطلاعات شخصی را رتبه‌بندی کنیم، مشتریان به دوستان، خانواده و سازمان‌های خصوصی داده بیش‌ترین اعتماد را دارند.

برعکس ، سایت‌های خبری و رسانه‌ای ، ویدئو و سایت های شبکه های اجتماعی از لحاظ قابلیت اطمینان در پایین ترین رتبه قرار دارند.

اگر بخواهند اعتماد مشتری را جلب کنند، برند‌های بزرگ کارهایی باید انجام دهند.

 طبق این تحقیق، مصرف کنندگان هنوز برای ایمن سازی داده‌های خود به مارک‌های بزرگ و جهانی اعتماد ندارند.  در حقیقت ، تنها ۲۱٪ از مصرف کنندگان برای ایمن نگه داشتن اطلاعات شخصی خود به مارک‌های جهانی اعتماد دارند. این عدم اعتماد می‌تواند به این دلیل باشد که ۳۱ درصد از مصرف کنندگان به طور فعال اخبار را برای هر گونه نقض احتمالی که شامل اطلاعات آن‌ها می‌شود، نظارت می‌کنند.

نسل‌ها، دیدگاه‌های متفاوتی در مورد حفاظت از داده‌های آن‌ها دارند.

 وقتی بحث حفظ حریم خصوصی داده می‌شود، ۵۴٪ از مصرف کنندگان نسل زد(نام گروهی از مردم است که از اواسط دهه ۱۹۹۰ تا اوایل ۲۰۱۰ زاده شده‌اند) اظهار داشتند که مدیریت داده‌های آنها در برنامه‌ها و سرویس‌ها زمانبر است. در حالی که ۳۷٪ از نسل هزاره (تولّد این نسل در جایی در اواخر دهه ۱۹۷۰ یا اوایل دهه ۱۹۸۰ آغاز شده و در اوایل دهه ۲۰۰۰ به پایان رسیده‌است که در ایران برابر با شروع دهه شصت تا آغاز دهه هشتاد است.)معتقند که کنترل زیادی روی داده‌های خود ندارند.

چهل و دو درصد از مصرف کنندگان Gen X(صاحب‌نظران معتقدند که تولّد این نسل در اوایل دهه۱۹۶۰ آغاز شد و در اوایل دهه ۱۹۸۰ به پایان رسید که در ایران مابین دهه ۴۰ تا دهه ۶۰ است.) شرایط و حریم خصوصی را به عنوان بخشی از استفاده از برنامه‌های کاربردی می پذیرند و ۴۱٪ از Baby Boomers نمی‌دانند از نظر حفظ حریم خصوصی از کجا شروع کنند.

نسل‌های جوان‌تر خواهان شخصی سازی بیشتری هستند.

 این بررسی نشان داد که ۶۹٪ از مصرف کنندگان Gen Z تمایل بیشتری برای به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی خود (به عنوان مثال ، نام ، سن ، مکان و غیره) در ازای خدمات مرتبط‌تر ، شخصی و یا راحت‌تر با یک برنامه دارند. این تعداد برای نسل هزاره به ۷۰٪ می‌رسد. شصت درصد از مصرف کنندگان Gen X و ۴۸ درصد از مصرف کنندگان Baby Boomer همین را گفتند.

مصرف‌کنندگان انگلستان بیش از همتایان آمریکایی خود به کارفرمایان ، آژانس های دولتی و موسسات مالی خود اعتماد دارند.

 هنگام مقایسه انگلیس و ایالات متحده ، داده‌ها نشان داد که ۳۵٪ از مصرف کنندگان انگلیس به کارفرمایان خود اعتماد دارند تا اطلاعات خود را ایمن نگه دارند. این تعداد برای مصرف کنندگان ایالات متحده به ۲۷٪ کاهش می‌یابد.

به همین ترتیب ، ۳۱٪ از مصرف کنندگان انگلیس به آژانس‌ها و سازمان‌های دولتی خود اعتماد دارند تا اطلاعات خود را ایمن نگه دارند در حالی که تنها ۱۹٪ از مصرف کنندگان ایالات متحده چنین چیزی را گفته‌اند. سرانجام ، ۴۱٪ از مصرف کنندگان انگلیس به بانک و موسسات مالی خود اعتماد دارند. این تعداد برای مصرف کنندگان ایالات متحده به ۳۵٪ کاهش می‌یابد.

منبع: فتا

بیشتر از امنیت داده‌ها در اقتصاد الکترونیکی:
ویروس کرونا باعث تسریع حرکت به سمت امنیت سایبری شد
راه نشت داده‌های اطلاعاتی مسدود شد
دسترسی غیرمجاز به مرکز ذخیره سازی داده های یک شرکت خصوصی
طرح جدید چین برای امنیت جهانی اطلاعات

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا