رباتیک

همکاری انسان و ربات

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

استفاده از ربات ها در کارخانه ها به دلیل توانایی ربات ها برای همکاری ایمن با یکدیگر و با کارگران انسانی محدود شده است.

رهبری فنی NIST به صنعت اطمینان می دهد که آنها برای استفاده از ربات های مشارکتی در محیط های تولیدی نیاز دارند. جرمی مارول، مهندس NIST، بازوی رباتیکی را تنظیم می کند که برای مطالعه تعاملات انسان و ربات استفاده می شود. بر اساس یک مطالعه اقتصادی NIST در مورد رباتیک و اتوماسیون پیشرفته – یکی از چهار گزارش در مورد تولید پیشرفته – کار مارول از نوع تحقیقات مورد نیاز برای تقویت و تسهیل این زمینه در حال ظهور است.

مهندسان NIST ابزارهای اندازه گیری و راهنمایی های مورد نیاز صنعت را برای ارزیابی ایمنی قابلیت های مشترک سیستم های ربات توسعه می دهند. NIST یک رهبر فنی در توسعه اولین مشخصات فنی استاندارد بین المللی برای عملکرد ایمن سیستم های ربات صنعتی مشترک در فضاهای کاری مشترک با انسان بود.

به طور سنتی، ربات‌هایی که در محیط‌های تولیدی مورد استفاده قرار می‌گرفتند، ابزارهای بزرگ و گران قیمتی بودند. این ربات‌ها که برای انجام مجموعه‌ای ثابت از وظایف تکراری برنامه‌ریزی شده‌اند، معمولاً به عنوان یک اقدام احتیاطی ایمنی، جدا از کارگران انسانی کار می‌کنند. با این حال، برای برآورده کردن خواسته‌های مشتریان، کارخانه‌های انعطاف‌پذیر امروزی باید به سرعت به تغییرات در ترکیب و نوع محصول پاسخ دهند و ربات‌ها باید بتوانند به راحتی وظایف خود را تغییر دهند، که برخی از آن‌ها با ربات‌های متعدد یا توسط ربات‌هایی که در کنار انسان کار می‌کنند، کارآمدتر هستند. ربات ها در این کارخانه های انعطاف پذیر باید قادر به هماهنگی، ارتباط و درک اقدامات خود باشند. سیستم‌های ربات‌های مشارکتی برای بهبود و توصیف عملکرد خود نیازمند نوآوری در ابزارها و پروتکل‌ها هستند.

برای رسیدگی به چالش‌های صنعت، NIST در حال توسعه مجموعه‌ای از ابزارهای اندازه‌گیری است که ایمنی و اثربخشی تیم‌های انسان-ربات و ربات-ربات را تعیین می‌کند. تولیدکنندگان در همه اندازه‌ها از این اطلاعات سود می‌برند: شرکت‌های بزرگ برای طراحی و استفاده مجدد از گردش‌های کاری تولید کاملاً مستقل به آن نیاز دارند، و شرکت‌های کوچکتر می‌توانند از آن برای بهبود بهره‌وری فرآیندهای موجود خود استفاده کنند.

منبع: فتا

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا