حکمرانی و فناوری

تقویت شبکه ملی اطلاعات به‌معنای قطع اینترنت خارجی نیست/هیچ چیزی از مردم مخفی نماند

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه مردم به شایعات نباید توجه داشته باشند، گفت: اگر اعلام کنیم که به دنبال تقویت شبکه ملی اطلاعات هستیم، دشمنان چنین تبلیغ می‌کنند که دولت قصد دارد اینترنت خارجی را قطع کند در حالی که اصلاً چنین نیست، بلکه قصد داریم در کنار اینترنت خارجی، شبکه ملی اطلاعات  قوی و توانمند داشته باشیم تا مردم بتوانند از هر دو استفاده کنند.

روحانی با تأکید بر اینکه یکی از دستاوردهای دولت یازدهم و دوازدهم توسعه شبکه اطلاعات بوده است، گفت: در این دولت پهنای باند افزایش پیدا کرده و توسعه اینترنت، نسل‌های جدید و گوشی‌های هوشمند با گذشته قابل مقایسه نیست. امروز بسیاری از مشاغل و خدمات رفاهی مردم از طریق فضای مجازی انجام می‌شود.

ئیس جمهور تصریح کرد: دولت به وعده‌هایی که به مردم در زمینه‌های مختلف از جمله آزادی مردم، فضای مجازی، علم و فناوری، شرکت‌های دانش بنیان، خودکفایی در زمینه کشاورزی و انرژی، توسعه رفاه مردم و افزایش خطوط ریلی داده است در حد توان عمل کرده است و چنانچه تحریم نبود و شرایط سال‌های ۹۵ و ۹۶ وجود داشت، بی‌تردید، سرعت اقدامات دولت نیز بیشتر بود.

ئیس جمهور با اشاره به پیشرفت کشورمان در سال‌های بعد از انقلاب بویژه طی سال‌های اخیر در زمینه زیست فناوری و تحولاتی که در این زمینه ایجاد شده است، گفت: پیشرفت قابل ملاحظه در بخش‌های مختلف زیست فناوری برای ملت ایران، دانشگاه‌ها، پردیس‌ها و مراکز تحقیقاتی، جای افتخار دارد و امروز در این زمینه در منطقه جزو اولین کشورها هستیم و در کل آسیا در رده ۳ ، ۴ کشور اول در زمینه بیوتکنولوژی قرار داریم.

رئیس جمهور با بیان اینکه اشتغال به سمت فناوری‌های نو و های‌تک، سوق پیدا کرده است، گفت: در سال‌های اخیر ۳۰۰ هزار اشتغال در فناوری‌های نو ایجاد شده است و معتقدم اشتغال در این حوزه باید جایگزین اشتغال سنتی شود، چرا که جهان امروز نیازمند پیشرفت در علوم جدید بویژه فناوری نو، آی‌تی، زیست فناوری و فضایی است.

روحانی تصریح کرد: توسعه فناوری‌های جدید راه ایجاد اشتغال و فرصت لازم برای فعالیت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است و کارخانه نوآوری که بسیار امیدبخش است، باید در همه استان‌ها تأسیس شود تا شاهد تحول بسیار بزرگی در این زمینه باشیم.

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا