سلامت و پزشکی هوشمند

انتشار گزارش سلامت دیجیتال ۱۴۰۰ با تأیید معاونت علمی ریاست‌جمهوری

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

دبیر ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری از انتشار گزارش سلامت دیجیتال ایران ۱۴۰۰ خبر داد.

حسین ملازاده امروز در نشست رونمایی از گزارش جامع سلامت دیجیتال ایران ۱۴۰۰ با اشاره به اقدامات این ستاد در حوزه توسعه فناوری‌های مرتبط با اقتصاد دیجیتال، اظهار کرد: با اقدامات انجام شده این ستاد توانسته است با توجه به گستردگی حوزه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات، اولویت‌های این حوزه را تقسیم‌بندی کند.

وی با بیان اینکه این تقسیم‌بندی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به دو بخش اختصاص یافته است، گفت: یک دسته از این اولویت‌ها به هوش مصنوعی، بلاک‌چین، AR، VR، پردازش ابری و … و بخش دیگر به صنعتی‌سازی و هوشمندسازی دسته‌بندی شده‌اند.

ملازاده با بیان اینکه یکی از مسائلی که توانستیم رصد خوبی از فناوری داشته باشیم، اکوسیستم سلامت است، ادامه داد: این حوزه می‌تواند راهنمای دانشجویان، استارت‌آپ‌ها، سرمایه‌گذاران و رسانه‌ها باشند، به همین دلیل گزارش جامع  سلامت اقتصاد دیجیتال را تهیه کردیم.

دبیر ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری با تاکید بر اینکه حوزه سلامت از حساسیت بالایی برخوردار است، گفت: به دلیل آنکه با سلامت و جان افراد طرفند، نیاز به رگولاتوری سخت‌تری در حوزه سلامت است.

رضایت ۷۴ درصدی مردم از اپلیکیشن‌های سلامت

بر اساس اعلام مرکز رصد و ترویج اقتصاد دیجیتال میزان رضایت مشتریان از اپلیکیشن‌های حوزه سلامت، ۷۴ درصد برآورد شده است.

 علیرضا هاشم پور سرپرست تیم داده‌های مرکز رصد و ترویج اقتصاد دیجیتال در مراسم رونمایی از گزارش اقتصاد دیجیتال در حوزه سلامت با اشاره به مراحل تهیه این گزارش، گفت: با توجه به نیاز سنجی‌ها و پتانسیل‌های موجود در حوزه سلامت دیجیتال اقدام به تهیه این گزارش کردیم.

وی گفت: برای تهیه این گزارش ۶ تا ۷ گزارش بین المللی در این حوزه را مورد بررسی قرار دادیم و توانستیم نسخه نهایی این گزارش را تهیه کنیم.

وی با اشاره به بخشی از این گزارش که به رضایت مشتریان در استفاده از اپلیکیشن‌های حوزه سلامت ارتباط دارد، گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده میزان رضایت مشتریان از این اپلیکیشن‌ها حدود ۷۴ درصد است و این میزان برای کشورهای دارای بازار سلامت دیجیتال مانند آمریکا و انگلستان ۸۴ درصد ثبت شده که این عدد نشان می‌دهد جای کار بیشتری در این حوزه داریم.

سرپرست تیم داده‌های این مرکز با تاکید بر ضرورت توسعه سلامت دیجیتال بر اساس پیشران‌های موجود در کشور، افزود: کاهش هزینه‌های درمان یکی از این پیشران‌ها است چرا که مطالعات نشان داد که توسعه سلامت دیجیتال موجب کاهش ۳۳ درصدی هزینه‌های سلامت خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: طبق مطالعه‌ای که انجام شد تا سال ۲۰۲۷، حدود ۵۵ درصد از جمعیت کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا به نوعی دیابت مبتلا می‌شوند و این رقم قابل توجه ایجاب می‌کند که به سمت کنترل بیماری‌ها برویم.

اقتصادالکترونیکی آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

جزئیات حمایت صندوق توسعه دیجیتال از شرکت‌های فعال در حوزه سلامت

مدیرعامل صندوق توسعه اقتصاد دیجیتال با اشاره به ضرورت توسعه سلامت دیجیتال گفت: این صندوق با اعطای تسهیلات و سرمایه‌گذاری مشترک از شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های این حوزه حمایت خواهد کرد.

محمد موسی‌زاده موسوی امروز در مراسم رونمایی از گزارش سلامت دیجیتال ۱۴۰۰ سلامت دیجیتال را یکی از حوزه‌های اولویت‌دار صندوق توسعه اقتصاد دیجیتال عنوان کرد و افزود: حوزه سلامت دیجیتال از جمله حوزه‌های دارای کشش بازار و ماهیت راهبردی است و در این حوزه توزیع و دسترس پذیر بودن خدمات از مهمترین موضوعات مطرح در آن است.

وی ادامه داد: بر این اساس سرمایه‌گذاران تمایل به سرمایه گذاری در آن دارند، چون دارای درآمد ثابت است.

موسی‌زاده موسوی خاطر نشان کرد: اکثر مردم دارای موبایل‌های هوشمند هستند، ضمن آنکه زیر ساخت‌های فناوری اطلاعات نیز فراهم شده است و این امر می‌تواند مشوقی برای توسعه زیر ساخت‌های سلامت دیجیتال باشد.

جهت مشاهده ودانلود فایل pdf ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

مدیر عامل صندوق توسعه اقتصاد دیجیتال با اشاره به مزایای توسعه سلامت دیجیتال گفت: در حال حاضر شاهد افزایش سالمندی در ایران و دنیا هستیم و استفاده از ابزارهای هوشمند برای پایش سالمندان ضروری است.

وی با اشاره به حمایت‌های این صندوق از شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها، افزود: اعطای ضمانت‌نامه، تسهیلات و مشارکت در سرمایه‌گذاری از جمله حمایت‌های ما به شمار می‌رود.

منبع: ایسنا و مهر

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا