هوش مصنوعی

هوش مصنوعی جایگزین فرماندهان نظامی در میدان جنگ

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

عملیات‌ اضطراری، اعم از رزمی، پزشکی یا کمک‌ رسانی در بلایای طبیعی، نیازمند تصمیم ‌گیری‌ های پیچیده هستند که باید خیلی سریع اتخاذ شوند. به همین دلیل می توان از هوش مصنوعی برای آن استفاده کرد.

آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی (DARPA) برنامه جدیدی را با هدف استفاده از هوش مصنوعی در فرایند تصمیم گیری راه اندازی کرده است.

در یک موقعیت اضطراری در دنیای واقعی، ممکن است نیاز به انتخاب فوری بین کسی که کمک دریافت می کند یا کسی که آن را دریافت نمی کند، وجود داشته باشد. این انتخاب آسان نیست و پاسخ روشنی برای آن وجود ندارد. اما هوش مصنوعی می تواند تصمیم سریع را اتخاذ کند.

دانلود فایل PDF و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۱۷، بهمن‌ماه۱۴۰۰

ابتکار جدید DARPA به نام In the Moment، شامل فناوری جدیدی است که می‌ تواند با استفاده از تجزیه و تحلیل زنده داده‌ ها – مانند وضعیت بیماران در یک رویداد با تلفات انبوه – تصمیمات دشواری را در موقعیت‌ های استرس‌ زا اتخاذ کند.

در حالی که ارتش ایالات متحده به طور فزاینده ای به فناوری برای کاهش خطای انسانی متکی است، دارپا استدلال می کند که حذف تعصبات انسانی از تصمیم گیری باعث نجات جان انسان ها می شود.

به گفته دارپا، آموزش هوش مصنوعی جدید دو سال طول می کشد، سپس به ۱۸ ماه دیگر زمان نیاز می باشد تا در یک سناریوی واقعی مورد استفاده قرار بگیرد.

دارپا اوایل ماه مارچ برنامه جدید (ITM) را رونمایی کرد. اولین وظیفه آن کار با تصمیم گیرندگان انسانی است تا بهترین گزینه را در زمانی که هیچ پاسخ روشن و درستی وجود ندارد، انتخاب شود.

سیستم ‌های هوش مصنوعی به شبکه‌ های عصبی مصنوعی (ANN) متکی هستند که سعی می ‌کنند نحوه عملکرد مغز انسان را برای یادگیری شبیه ‌سازی کنند.

شبکه‌ های عصبی مصنوعی را می ‌توان برای تشخیص الگوها در اطلاعات – از جمله گفتار، داده‌ های متنی یا تصاویر بصری – آموزش داد.

جهت مشاهده و دانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

برنامه های کاربردی شامل خدمات ترجمه زبان گوگل، نرم افزار تشخیص چهره فیس بوک و تغییر فیلترهای زنده تصویر اسنپ چت است. فرایند وارد کردن این داده ها می تواند بسیار زمان بر باشد و به یک نوع دانش محدود می شود.

نسل جدیدی از شبکه‌ های عصبی مصنوعی به نام شبکه‌ های عصبی متخاصم، دو ربات هوش مصنوعی را در مقابل یکدیگر قرار می‌ دهد که به آنها اجازه می‌ دهد از یکدیگر بیاموزند. این رویکرد برای سرعت بخشیدن به فرایند یادگیری طراحی شده است.

منبع: iranjavan

https://elececo.ir/1401/01/23/%d9%85%d8%a7%d9%87%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%a7%d9%82%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d8%af-%d8%af%db%8c%d8%ac%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%84-%d8%b4%d9%85%d8%a7%d8%b1%d9%87-17%d8%8c-%d8%a8%d9%87%d9%85/
کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا