پیشنهاد سردبیررسانه دیجیتال

۴ اصل بازاریابی ویدئویی محلی

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند
نویسنده : جیسون هنسی – کارشناس کسب و کار   مترجم : امیر آل علی  

امروزه استفاده از ظرفیت های اینترنت به علت مزایای فوق العاده ای که به همراه دارد، کاملا حیاتی است. درواقع به عقیده اکثر کارشناس ها، بدون توجه به این بخش نمی توان موفقیت خاصی را در بازار به دست آورد. در این راستا نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که تنها یک یا چند روش برای موفقیت وجود ندارد و برای هر بخش، می توان استراتژی مجزایی را در نظر گرفت. برای مثال امروزه در کنار فعالیت جهانی، مسئله اقدامات محلی نیز مورد توجه جدی قرار گرفته و نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که بیشترین شانس جذب مشتری برای برند شما از بین جامعه ای است که در آنجا فعالیت دارید. به همین خاطر توجه به جامعه محلی، بسیار مهم بوده و با اقداماتی حرفه ای، می توان موفقیت های بی نظیری را به دست آورد. یک اشتباه رایج در این رابطه، عدم نیاز به تولید محتوا برای جامعه محلی است. درواقع برخی از مدیران بر این باور هستند که با یک دوره تبلیغ، به راحتی می توانند مخاطب محلی را نسبت به اقدامات خود آگاه سازند. این امر در حالی است که در بازار به شدت رقابتی حال حاضر، دیگر تبلیغات به تنهایی نمی تواند اطمینان لازم را به وجود آورد. درواقع تنوع گزینه ها باعث شده است تا انتخاب سخت شود.

همچنین نکته دیگری که باید مورد توجه قرار دهید این است که ارزش تولید محتوا، به مراتب بیشتر از هر نوع تبلیغی است. درواقع تبلیغات در مسیر منسوخ شدن قرار دارند و در این بین تنها برخی از روش ها نظیر تبلیغات خلاق، می توانند تا حدودی تاثیرگذار باشند. یک مثال ساده در این رابطه، انتخاب فیلم براساس نقدهای مختلف است. درواقع افراد ترجیح می دهند به جای تصمیم براساس تبلیغات یک فیلم، نظرات منتقدها را مطالعه کرده و براساس آن تصمیم گیری نمایند که خود یک نمونه از تولید محتوا محسوب می شود. در زمینه محتوا نیز فرمت های مختلفی وجود دارد که براساس آمارها، در شش سال اخیر، هیچ محتوایی محبوب تر از ویدئو نبوده است. به همین خاطر اولویت اول شما باید این بخش باشد که در ادامه چهار اصل آن را بررسی خواهیم کرد. 

۱-موضوعات آموزشی داشته باشید

درواقع محبوب ترین موضوع، بحث آموزش است و افراد تمایل دارند تا اطلاعات خود را بیشتر کنند. با این حال در این زمینه شما باید خلاقیت داشته باشید و سعی کنید تا نحوه کار شما کاملا جذاب و پرکاربرد باشند. در این رابطه شما باید نسبت به جدیدترین نیازهای افراد آگاه باشید. این امر اگرچه در ظاهر بسیار سخت است، با این حال ابزارهایی نظیر Semrush، اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می دهند. در این زمینه تیتر بسیار مهم بوده و موارد عددی، تاثیرگذار هستند. برای مثال عبارت ۱۰ نکته حیاتی برای افزایش عمر باتری گوشی های هوشمند، به مراتب جذاب تر از زمانی است که تیتر شما تنها به شکل اصول مراقبت از باتری باشد. درواقع در شرایط حال حاضر که بسیاری از برندها به دنبال اقدامات گول زننده برای افزایش ترافیک سایت خود هستند. اقدام بدون ریسک و حرفه ای این است که به دنبال رشد طبیعی باشید. در این رابطه بررسی اقدامات انجام شده از سوی رقبا نیز کمک خواهد کرد تا ضمن آگاهی از کمبودها، بتوانید یک شیوه منحصر به فرد را انتخاب کنید تا از انجام اقدامی تکراری جلوگیری شود.

۲-مطابق ادعاهای خود باشید و اعتمادسازی را جدی بگیرید

درواقع فضای آنلاین، بستری مناسب برای انواع کلاهبرداری ها محسوب می شود. همین امر باعث شده است تا اعتمادها به این بخش بسیار کم شود و خود یک چالش برای فروش آنلاین است. تحت این شرایط نیاز است که به دنبال اعتماد سازی باشید که گام نخست آن، اقدام براساس ادعاها است. درواقع یک اشتباه رایج، معرفی محصول با امکاناتی فراتر از واقعیت و پنهان کردن مشکلات می باشد. این امر در حالی است که هیچ برندی نمی تواند ادعا کند که بی نقص ترین محصول را تولید می کند. به همین خاطر صداقت، تاثیرات طولانی مدت را به همراه دارد و لازم است تا به وضعیت برند خود در ۱۰ سال آینده نیز توجه داشته باشید. در این زمینه شما باید ویدئوهایی را تولید کنید که کاملا براساس واقعیت است. در این زمینه حتی اقداماتی نظیر تور مجازی بازدید از شرکت و دعوت از افراد برای تست محصول نیز از جمله موارد مهم محسوب می شود. در زمینه ویدئو نیز شما باید از تیتر و کلمات کلیدی استفاده کنید که کاملا واقعی بوده و قادر به اثبات آن هستید. 

۳-محتوای مخصوص برای هر شبکه داشته باشید 

از دیگر اشتباهات رایج این است که افراد یک محتوا را برای تمامی بسترها مورد استفاده قرار می دهند. این امر در حالی است که هر شبکه، ویژگی های خاص خود را دارد. برای مثال در تیک تاک شما نمی توانید محتوایی بیش از ۳۰ ثانیه داشته باشید. به همین خاطر اقدام حرفه ای این است که هر بخش، محتوای جداگانه داشته باشد. این امر خود باعث خواهد شد تا چک کردن تمام آنها، مورد نیاز باشد. در این زمینه شما می توانید ارجاع هم داشته باشید. برای مثال با استوری کردن بخشی از ویدئو محصول، افراد را به مشاهده کامل در سایت خود ترغیب نمایید. این اقدامات باعث خواهد شد تا بسترهای مختلف، ترافیک ساز یکدیگر باشند. به صورت کلی مهمترین شبکه هایی که باید مورد توجه شما باشد شامل یوتیوب، فیس بوک، توییتر، لینکدین، اینستاگرام، وب سایت و ایمیل است. 

۴-از معرفی خود غافل نشوید 

درواقع مخاطب باید به صورت کامل شما را بشناسد و اطلاعات مختلفی را داشته باشد. در این زمینه بیوگرافی تیم، باعث خواهد شد تا نسبت به قابلیت های شرکت، اطمینان لازم شکل گیرد. درواقع این بخش تنها برای اطمینان سازی نبوده و بسیاری از افراد به چنین اطلاعاتی تمایل دارد. به همین خاطر است که نمایش پشت صحنه اقدامات، همواره محبوب است و حتی در صنعت سینما نیز مورد استفاده قرار می گیرد. در کنار این موضوع شما باید مجوزهای و افتخارات شرکت را نیز نشان دهید. درواقع می توانید این اقدام را تحت عنوان یک ویدئو انجام دهید و هر مجوز و افتخارات کسب شده را به صورت کامل شرح دهید. در کنار این موضوع مصاحبه کردن با بهترین های حوزه کاری خودتان، کمک خواهد کرد تا ضمن کسب ترافیک بالاتر، اعتبار بیشتری در بازار به دست آورید. 

در نهایت فراموش نکنید که توجه به بخش لایو در شبکه های اجتماعی مختلف نظیر اینستاگرام و همکاری با اینفلوئنسرهای فعال در منطقه شما، از دیگر اقداماتی است که باید مورد توجه قرار دهید و با این اقدامات می توانید شاهد بهترین نتایج باشید. 

منبع: فرصت امروز

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا