هنر و فناوریهوش مصنوعی

بهترین هوش مصنوعی برای نوشتن مقاله؛ تولید محتوای سریع‌تر و شاید هم حرفه‌ای‌تر!

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند
رسول خردمندی

بهترین هوش مصنوعی برای نوشتن مقاله چه چیزی است؟ در این مقاله به سراغ معرفی بهترین هوش‌های مصنوعی می‌پردازیم که شاید برای کارهای مقاله‌نویسی و نگارش شما جالب باشند.

چه یک نویسنده‌ی حرفه‌ای باشید و چه یک فرد عادی که تجربه‌ی چندان زیادی در این زمینه ندارید، فرایند نگارش و مقاله‌نویسی همیشه چالش برانگیز به نظر می‌رسد. بسیاری از ایده‌ها برای نگارش دشوار بوده و احتمالا به کمک نیاز دارید. در زمینه‌ی مقاله‌نویسی به زبان‌های دیگر مثل انگلیسی نیز باید مواظب باشید خطاهای گرامری و املایی هم نداشته باشید.

بنابراین، برای سریع‌تر و دقیق‌تر نوشتن یک مقاله شاید استفاده از هوش مصنوعی کاربرد بسیار زیادی داشته باشد. با این که هوش مصنوعی هیچ وقت جای یک نویسنده و ژورنالیست را نخواهد گرفت، استفاده از هوش مصنوعی برای نوشتن مقاله می‌تواند فرایند نگارش را لذت‌بخش‌تر و آسان‌تر کند. در ادامه ۶ تا هوش مصنوعی برای نوشتن مقاله را معرفی می‌کنیم.

چند هوش مصنوعی برای نوشتن مقاله موجود در این لیست می‌توانند غلط‌های املایی و نوع لحن نوشتار را تا حد به‌سزایی ویرایش کنند. با این حال، برخی از همین هوش‌های مصنوعی را می‌توان صرفا با انتخاب چند گزینه‌ی از پیش تعیین شده، برای اهداف خاصی استفاده کرد.

قبل از این که از هوش‌های مصنوعی موجود در این مطلب یا هر نوع دیگر به منظور مقاله‌نویسی یا تولید محتوا استفاده کنید، حتما در نظر بگیرید که پس از دریافت متن توسط این نوع بات‌ها حتما مجدد متن را با دقت مطالعه کنید تا در صورت وجود ایرادات محتوایی و املایی بتوانید آنها را سریعا اصلاح کنید. فعلا در حال حاضر نباید انتظار داشته باشید ابزار هوش مصنوعی بتواند بدون هیچ نقصی تمام جملات را به بهترین شکل ممکن بنویسد.

۱. هوش مصنوعی ChatGPT

اولین گزینه برای مقاله‌نویسی، بهره‌برداری از هوش مصنوعی ChatGPT است اما با تمام این تفاسیر، این هوش مصنوعی نیز هر از گاهی عملکرد صحیحی از خود نشان نمی‌دهد. این ابزار در نگارش ایمیل، محتواهای تبلیغاتی و سایر پروژه‌های نگارشی کمک می‌کند. همچنین برای خلاصه‌نویسی هم می‌توان روی کمک این بات حساب باز کرد. با این اوصاف شاید لازم باشد چند ترفند را برای استفاده‌ی بهینه از ChatGPT یاد گرفته و دستورات دقیق‌تر و بهتری را به بات فرمان دهید تا نتایج مطلوب‌تری را شاهد باشید. به همین دلیل برخی از افراد مبتدی تصور می‌کنند ChatGPT یک ابزار ساده است که باید با مکافات یک نتیجه‌ی درست را از آن کسب کنند.

یکی از جنبه‌های این بات که کمتر مورد توجه قرار گرفته، سودمند بودن آن در تحقیقات و طوفان‌های فکری به شمار می‌رود؛ چرا که این بات می‌تواند به سرعت فهرست‌ها و طرح‌هایی را برای نگارش پروژه‌ها تولید کرده و حتی پیشرفت‌های ساختاری را هم پیشنهاد دهد. با این حال، حتما نوشته‌ها و محتوای بات را باید مجدد بررسی کنید.

ChatGPT به طور کلی رایگان بوده اما شاید بسته به نوع تقاضایتان مقداری برای دریافت نتیجه منتظر باقی بمانید. برای حل این معضل نه چندان حاد شما می‌توانید با صرف ۲۰ دلار در ماه، مشترک ChatGPT Plus شوید. مزیت این اشتراک در افزونه‌ها، زمان پاسخ‌دهی سریع‌تر و دسترسی به آخرین مدل زبان هوش مصنوعی خلاصه می‌شود. با تمام این تفاسیر، استفاده از ChatGPT با آی‌پی ایران میسر نبوده و باید از ابزار VPN برای دسترسی استفاده کنید. همچنین برای ثبت نام باید یک شماره‌ی مجازی منحصر به فرد را وارد سیستم کنید. با این حال،‌ با جست‌وجوی Free ChatGPT در گوگل می‌توانید از نسخه‌ی رایگان و ساده‌ی این برنامه استفاده کنید.

۲. هوش مصنوعی Grammarly

«خارق العاده»، اولین صفتی است که می‌توان درباره‌ی گرامرلی بیان کرد. شاید هر از گاهی با تبلیغات گرامرلی در اینترنت مواجه شوید اما به صراحت می‌توان گفت که گرامرلی بی‌نظیر است. حتی نویسندگان حرفه‌ای و ژورنالیست‌ها هم گاهی اوقات برای بررسی املا، دستور زبان و علائم نگارشی یک محتوای انگلیسی از گرامرلی استفاده می‌کنند. یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های گرامرلی در تغییر لحن است. شما می‌توانید علاوه بر این موضوع، نوع رفرنس‌نویسی را هم در این برنامه تعیین کنید. در حال حاضر فرمت‌های شیکاگو، APA و MLA توسط این هوش مصنوعی پشتیبانی می‌شود.

ذکر این نکته الزامی است که نسخه‌ی رایگان گراملی بسیار کار راه‌انداز به شمار می‌رود و اگر به زبان انگلیسی تا حد به‌سزایی تسلط دارید، از همین نسخه‌ی رایگان می‌توانید برای اکثر کارهای خود از فعالیت‌های دانشجویی گرفته تا نگارش یک ایمیل ساده بهره‌برداری کنید.

با این حال، با ارتقای حساب کاربری خود به نسخه‌ی پرمیوم می‌توانید تنظیمات لحن، بازنویسی کامل جملات و تشخیص سرقت ادبی (پلاجیاریسم) را هم توسط گرامرلی انجام دهید. هر چند، برای مقالات آکادمی و دانشگاهی استفاده از قابلیت تشخیص سرقت ادبی گرامرلی چندان توصیه نمی‌شود. در حال حاضر نسخه‌ی پرمیوم می‌تواند تعداد ۱۰۰۰ درخواست از هوش مصنوعی را انجام دهد که در مقایسه با ۱۰۰ مورد در نسخه‌ی رایگان یک عدد تحسین برانگیز به حساب می‌آید.

۳. هوش مصنوعی Article Forge

سازندگان هوش مصنوعی Article Forge ادعا می‌کنند که شما می‌توانید از این ابزار برای تولید محتوا و مقالات طولانی در طیف وسیعی از موضوعات متنوع و کاملا بهینه از جنبه‌ی SEO استفاده کنید. با این حال، شما باید مطلب را پس از دریافت حتما بررسی کنید؛ به این دلیل که برنامه هر از گاهی دچار ایراد در نگارش می‌شود. با این حال، قیمت اشتراک این هوش مصنوعی بر اساس تعداد کلمات مورد نیاز شماست. در کمترین حالت ممکن باید برای اشتراک ۲۵ هزار کلمه ۱۳ دلار در ماه هزینه پرداخت کنید. هر چند، می‌توان از دوره‌ی آزمایشی رایگان ۵ روزه استفاده کرد.

ما Article Forge را پیشنهاد می‌کنیم چرا که با وردپرس ادغام می‌شود که یکی از پرطرفدارترین پلتفرم‌ها برای انتشار آنلاین محتواست. هر چند شما از این برنامه می‌توانید به همراه مایکروسافت ورد هم استفاده کنید. صرف نظر از این موضوع احتمالا برای محتواهای تبلیغاتی هم می‌توان از این برنامه استفاده کرد. البته باید بهینه‌سازی SEO مطلب را به صورت دستی هم در نهایت بازبینی کرد.

۴. هوش مصنوعی Jasper

هوش مصنوعی جسپر به طور مستقیم روی بازاریابی متمرکز بوده و به عنوان یک «هوش مصنوعی» توصیف می‌شود که همه چیز را از ایمیل گرفته تا پست‌های وبلاگ و رسانه‌های اجتماعی را مدیریت می‌کند. شما می‌توانید همچنین جنبه‌هایی مثل لحن، نام تجاری، موقعیت محصول از جمله راهنمای صوتی و استایل شرکت خود را هم تعریف کنید. این برنامه را هم می‌توان با سایر نرم افزارها نظیر گوگل کروم، گرامرلی و Google Docs ادغام کرد.

در این برنامه موارد بسیار زیادی پوشش داده می‌شود؛ چرا که المان‌هایی نظیر مدیریت پروژه، انتشار، تصاویر و صد البته بهینه‌سازی SEO مطالب اینترنتی توسط برنامه انجام می‌شود. این نرم افزار بیشتر از ۳۰ زبان‌های زنده‌ی دنیا را پوشش داده و شما می‌توانید بین مدل‌های مختلف هوش مصنوعی جابه‌جا شوید. در هر صورت، برای افرادی که با چند زبان مختلف به صورت مداوم در حال تولید محتوا هستند، هوش مصنوعی جسپر یک کمک دستیار عالی به نظر می‌رسد.

ما جسپر را نسبت به Article Forge در درجه‌ی اول پیشنهاد می‌کنیم اما عامل هزینه هم یک موضوع بسیار حائز اهمیت است. پس از این که دوره‌ی آزمایشی رایگان برنامه به اتمام برسد، اشتراک تک کاربره ۴۹ دلار در ماه یا ۴۶۸ دلار در سال تنها گزینه‌های پیش روی شماست.

۵. هوش مصنوعی Copy.ai

شاید معرفی هوش مصنوعی برای نوشتن مقاله متمرکز بر بازاریابی چندان باب میل کاربرها نباشد اما هوش مصنوعی Copy.ai واقعا محبوب بوده و حتی برای اهداف غیر بازاریابی هم جالب به نظر می رسد. با این حال، برای اهداف غیر از بازاریابی شاید بهتر باشد گرامرلی و ChatGPT را امتحان کنید.

Copy.ai نه تنها برای نگارش تبلیغات، مطالب رسانه‌های اجتماعی و پست‌های وبلاگ مناسب است، بلکه برای مواردی مانند خلاصه محتوا و توضیحات محصول نیز به شدت کاربردی محسوب می‌شود. شما می‌توانید برای استفاده از تمام قابلیت‌های این برنامه از داشبورد الکترونیکی برنامه با قابلیت ترجمه به زبان‌های زنده دنیا بهره‌برداری کنید. شبیه به جسپر، شما می‌توانید راهنمای صوتی و سبک نگارش را هم ایجاد کرده و بین چند مدل هوش مصنوعی در کسری از ثانیه جابه‌جا شوید. برای مقالات و تولید محتواهای اینترنتی هم می‌توانید از هوش مصنوعی مذکور برای بهینه‌سازی SEO بهره ببرید که در عرض چند دقیقه آنالیز انجام می‌شود.

قیمت‌گذاری این هوش مصنوعی جالب است. اگر شما به صورت تنها کار می‌کنید، این برنامه کاملا رایگان بوده، هر چند در زمان صحبت با چت‌بات نهایت تا ۲۰۰۰ کلمه می‌توانید مکالمه داشته باشید. همچنین در نسخه‌ی رایگان ۲۰۰ واحد اعتبار برای انجام فعالیت‌هایی مثل اسکن وب یا تولید محتوا به شما اهدا می‌شود.

با حق اشتراک ۴۹ دلار در ماه یا ۴۳۲ دلار در سال شما می‌توانید به امتیازهای بیشتری دسترسی پیدا کنید. همچنین پنج سال پشتیبانی و ۵۰۰ امتیاز خواهید داشت. به طور کلی چهار پلن بیشتر هم برای خرید علاوه بر موارد مذکور وجود دارد. بهترین گزینه برای شرکت‌های حرفه‌ای در زمینه‌ی تولید محتوا خرید حق اشتراک ۳۶ هزار دلار در سال یا ۴ هزار در ماه است که شاید هزینه‌ی گزافی به نظر برسد اما ۲۰۰ نفر می‌توانند با ۷۵ هزار واحد با این چت‌بات مشغول به کار شوند.

۶. هوش مصنوعی Hemingway Editor

وقتی شما متنی را در این ویرایشگر Hemingway Editor وارد می‌کنید، این ابزار برخی از قسمت‌ها را رنگی کرده و پیشنهادهایی برای بهبود اوضاع نگارش پیشنهاد می‌دهد. به عنوان مثال، رنگ قرمز در یک جمله بیانگر بیش از حد پیچیده بودن مطلب است، در حالی که جملات زرد یعنی متن شما بیشتر از اندازه طولانی است. همچنین جملات سبز یعنی شما از ساختار مجهول استفاده کرده‌اید که شاید نیاز نباشد. این ابزار شگفت‌انگیز نوشته‌های شما را از جنبه‌ی خوانایی هم رتبه‌بندی کرده تا شما بتوانید اطلاعاتتان را به مخاطبین بیشتری ارائه دهید.

این قابلیت‌های ساده و پایه‌ای کاملا رایگان بوده، اما اگر شما بخواهید هوش مصنوعی به طور خودکار اصلاحات و پاراگراف‌ها را تکمیل کند باید هزینه‌ی اشتراک Plus را بپردازید. هزینه‌ی حق اشتراک ماهیانه ۱۰ دلار یا ۸۳.۳۰ دلار در سال به حساب می‌آید. البته محدودیت کلمه وجود دارد و شما تنها ۵۰۰۰ جمله را ماهیانه به کمک هوش مصنوعی تجربه خواهید کرد.

منبع: دیجی کالا از androidauthority

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا