پیشنهاد سردبیر

کارآفرینان جوان پاسخ می دهند: چالش موفقیت در کسب و کار و پیگیری اهداف شخصی

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نویسنده :انجمن کارآفرینان جوان (YEC)
نویسنده :علی آل علی

فعالیت به عنوان کارآفرین همیشه جذابیت های خاصی دارد. بسیاری از افراد در طول روز ساعت های متمادی برای پیگیری اهداف کاری شان وقت صرف می کنند. این امر شاید همیشه همراه با موفقیت نباشد، اما دست کم نوآوری های تازه ای در عرصه کسب و کار رقم می زند. فعالیت در حوزه کسب و کار بدون توجه به اهداف شخصی امکان پذیر نیست. شاید برخی از اهداف شخصی نیز مرتبط با حوزه کسب و کار باشد، اما پیوند عمیقی با فعالیت سازمانی در یک شرکت ندارد. چنین موقعیت هایی برای اغلب مردم روی می دهد. نکته مهم اینکه برخی از کارآفرینان در تعقیب اهداف شخصی شان با مشکلات بسیار زیادی مواجه می شوند. این امر سطح توانایی کارآفرینان برای حفظ تمرکز در محیط کار و همچنین رضایت از زندگی شخصی را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. 

دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۵، دی‌ماه ۱۳۹۹

مقاله کنونی براساس پاسخ های برخی از کارآفرینان عضو انجمن کارآفرینان جوان (YEC) طراحی شده است. در ادامه چند مورد از توصیه های کارآفرینان جوان و موفق را با یکدیگر مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

اهداف شخصی همانند دوره های تمرینی

اریک سورینهاوس: موسسه پارک انجلز

فعالیت در حوزه های دیگر یا حتی پیگیری اهداف شخصی اغلب با احساس گناه برای کارمندان همراه است. بسیاری از مردم توانایی پیگیری کارهای دیگری به جز امور مربوط به شرکت را ندارند. نکته مهم در این میان تغییر نگاه به کارها و اهداف شخصی است. 

دستیابی به اغلب اهداف شخصی موجب بهبود توانایی شما می شود بنابراین باید به این اهداف همانند دوره های آموزشی نگاه کنیم. کارآفرینان در هر موقعیت و جایگاهی نیاز به تقویت مهارت های شان دارند. اگر این امر مدنظر قرار نگیرد، کیفیت کاری آنها به سرعت کاهش خواهد یافت. 

امروزه بسیاری از شرکت ها در عمل با مشکل کاهش توانایی کارمندان برای تاثیرگذاری بر روی روندها و پروژه های جاری مواجه هستند. این امر فقط در صورت ایجاد آزادی ما به منظور پیگیری اهداف شخصی از سوی هر کدام از کارمندان بهبود خواهد یافت. 

امروزه بسیاری از برندها با توجه به اهمیت این نکته دست کارمندان شان برای پیگیری اهداف شخصی را باز می گذارند. نکته جالب اینکه حتی در برخی موارد مرخصی های موردنیاز برای پیگیری اهداف شخصی نیز ارائه می شود. 

جهت دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

ایچاد تعادل میان زندگی کاری و شخصی

رایان مگدیس: موسسه بازاریابی تستیک

کار همیشه بخشی از زندگی مردم است. هیچ فردی بدون کار کردن امکان ادامه زندگی راحت را نخواهد داشت. نکته جالب اینکه اغلب مردم در بخش قابل ملاحظه ای از زندگی شان مشغول کار کردن هستند. این امر به اندازه ای عادی جلوه می کند که کمتر کسی نسبت به آن کنجکاو خواهد شد. اگر شما به عنوان کارآفرین یا کارمند یک شرکت دارای یک هدف شخصی (در حوزه کسب و کار یا زندگی شخصی) هستید، باید به وجود کار در گوشه ای از زندگی تان توجه نمایید. 

کسب و کار همیشه در گوشه و کنار زندگی افراد حضور دارد. نکته مهم در این میان فرصت های اندک برای پیگیری اهداف شخصی است بنابراین اگر قصد راه اندازی یک کسب و کار تازه را دارید، باید پیش از آنکه دیر شود، نسبت به تحقق هدف تان اقدام نمایید. در غیر این صورت شرایط بسیار دشواری برای تحقق این هدف در آینده خواهید داشت. 

بسیاری از شرکت ها ساعت های بسیار زیادی از کارمندان اشغال می کنند. این امر موجب نارضایتی گسترده کارمندان و حتی بروز درگیری هایی در داخل سازمان می شود. مهمترین مسئله در این میان توجه به آزادی عمل کارکنان و همچنین ایجاد فرصت مناسبی برای پیگیری اهداف شخصی از سوی آنهاست. اگر این نکته مدنظر برندها قرار نداشته باشد، به سرعت با مشکلات عمده ای در زمینه کسب و کار مواجه خواهند شد. ایجاد تعادل میان زندگی حرفه ای و شخصی همیشه دارای اهمیت است. این امر نه فقط از سوی کارمندان، بلکه مدیران کسب و کار نیز باید پیگیری شود. 

یادگیری نحوه طبقه بندی امور

جیمز بهمک: موسسه نوآوری بهمک

فعالیت در حوزه کارآفرینی کار ساده ای نیست. بسیاری از مردم در طول سال های متمادی ایده های تازه ای برای فعالیت کاری به دست می آورند. نکته جالب اینکه اغلب ایده های این چنینی دارای کیفیت بالایی هستند، اما هرگز اجرا نمی شوند. این امر مشکلات بسیار زیادی برای کارآفرینان ایجاد خواهد کرد. کارآفرینان موفق شجاعت لازم برای تحمل هزینه های ناشی از پیگیری اهداف شخصی را داشته اند. این امر در بلندمدت موجب خلق نوع خاصی از سبک زندگی و مدیریت امور می شود. کارآفرینان موفق همیشه توانایی مدیریت امور به طور منظم را دارند. این امر ناشی از طبقه بندی مناسب امور مربوط به کسب و کار است. 

برخی از افراد به طور مداوم نیازمند برنامه ریزی دیگران و پیروی از چنین برنامه هایی هستند. چنین افرادی توانایی لازم برای فعالیت به عنوان کارآفرین را ندارند. حضور در این عرصه به معنای توانایی اولویت بندی امور پیش روی و پرداختن به مهمترین آنهاست. اگر در این زمینه اشتباهی روی دهد، تمام کارها به صورت ترکیبی و به ‎هم ریخته ظاهر خواهد شد. درست به همین خاطر یادگیری شیوه برنامه ریزی برای کارآفرینان ضرورت دارد. 

اولویت بندی امور باید براساس سطح تاثیرگذاری شان بر روی آینده افراد باشد. بسیاری از مردم توانایی درک دقیق میزان تاثیرگذاری امور بر روی آینده شان را ندارند. این امر موجب انتخاب های اشتباه از سوی آنها در طول فرآیند کارآفرینی می شود. بهترین معیار در این میان ارزیابی کارهای پیش روی در صورت انجام موفقیت آمیزشان است. اگر یک پروژه تاثیر قابل ملاحظه ای بر روی آینده شغلی شما دارد، باید آن را در اولویت فعالیت های تان قرار دهید. در غیر این صورت نتیجه مناسبی از اولویت بندی و فعالیت در حوزه کاری نخواهید گرفت. 

اهمیت مدیریت زمان

اندرو شراج: موسسه مشاوره مالی مانی کرشرز

مدیریت زمان برای هر فردی دارای اهمیت است. اغلب اوقات کارآفرینان نسبت به فقدان زمان مناسب برای مدیریت امور شکایت دارند. این امر ناشی از ناتوانی برای مدیریت زمان به صورت کاربردی است. امروزه مدیریت زمان به عنوان یک مهارت اساسی مدنظر مدیران ارشد قرار دارد. کارمندان نیز در این میان از مدیریت زمان به صورت کاربردی سود فراوانی می برند. یکی از مزیت های اصلی این حوزه توانایی برای تاثیرگذاری بر روی پروژه های مختلف و همچنین پیگیری اهداف شخصی است. مدیریت زمان فرصت کافی برای پرداختن به کارهای متفاوت را فراهم می کند. 

خوشبختانه امروزه دوره های آموزشی بسیار متنوعی برای مدیریت زمان در دسترس است بنابراین نیازی به نگرانی در زمینه مدیریت زمان نخواهد بود. مهمترین مسئله طی کردن دوره های آموزشی به صورت کامل است. برخی از کارآفرینان پس از طی یک یا چند جلسه از دوره دیگر آن را ادامه نمی دهند. این امر موجب درک ناقص از مدیریت زمان و در نهایت ناتوانی برای پیگیری اهداف شخصی در کنار موفقیت در حوزه کسب و کار می شود. 

ایجاد زمان مناسب برای مراقبت از خود

جان هال: موسسه کلندر

بدون تردید مدیریت زمان برای پیگیری انواع اهداف از سوی کارآفرینان ضرورت دارد. بسیاری از مدیران موفق دارای توانایی مناسب برای تاثیرگذاری بر روی امور مختلف در زمانی اندک هستند. این امر زمان قابل ملاحظه ای برای چنین افرادی ایجاد می کند نکته مهم در این میان نحوه استفاده از زمان ایجاد شده است. بسیاری از کارآفرینان از زمان موردنظر به خوبی استفاده نمی کنند بنابراین همیشه با مشکلات متعدد در زمینه کسب و کار مواجه هستند. 

بخشی از زمان صرفه جویی شده از سوی کارآفرینان باید صرف مراقبت از خود شود. مهمترین سرمایه هر کارآفرین سلامتی اش است. اگر مشکلات جسمی یا روحی برای افراد ایجاد شود، دیگر امکان مدیریت امور به صورت کاربردی فراهم نخواهد بود. بسیاری از کارآفرینان با فشار بیش از اندازه کاری مواجه هستند. تلاش برای کاهش چنین فشارهایی باید در اولویت هر تیم کاری قرار داشته باشد. اگر مدیران ارشد یک برند نسبت به کاهش فشار بر روی کارآفرینان و کارمندان تاکید نداشته باشند، مشکلات متعددی از نظر مدیریت مالی و منابع انسانی ایجاد خواهد شد. 

استفاده از اپ های حوزه بهره وری

جان ترنر: موسسه سید پراد

من همیشه از اپ های مربوط به حوزه بهره وری در طول ساعت های کاری استفاده می کنم. مزیت اصلی این اپ ها امکان اندازه گیری ساعت های مربوط به هر نوع فعالیت کاری و در نهایت مشاهده هرگونه پیشرفت و پسرفتی در این زمینه است. بسیاری از کارآفرینان ساعت های طولانی برای یک کار ساده اختصاص می دهند. شاید در ابتدا این امر موجب پیگیری بهینه کارها شود، اما هزینه بسیار زیادی به همراه دارد. وقتی یک برند زمان زیادی برای کارهای ساده اختصاص می دهد، در نهایت زمان کافی برای مدیریت پروژه های اصلی نخواهد داشت. این امر گاهی در نحوه مدیریت شرکت ها نیز نمایان می شود. 

کارآفرینان و مدیران کسب و کار باید نسبت به اهمیت هر فعالیت در شرکت آگاهی دقیقی داشته باشند. استفاده از اپ های بهره وری امکان اندازه گیری دقیق میزان زمان اختصاص داده شده برای هر کار را نشان می دهد. داده های چنین اپ هایی کاربرد بسیار زیادی برای برنامه ریزی بهتر در حوزه کسب و کار دارد. 

مذاکره بر روی زمان های شخصی ممنوع

کریستین کیمبرلی: موسسه رسانه‎ای مارکوئت

هر فردی در طول روز ساعت های مشخصی به عنوان زمان شخصی در اختیار دارد. این زمان ها برای پیگیری اهداف شخصی و همچنین استراحت مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از افراد به طور مداوم زمان های شخصی شان را با کارهای روزمره معامله می کنند. 

این امر شامل اضافه کاری برای دریافت اندکی حقوق بیشتر یا حتی کمک به همکاران برخلاف حیطه وظایف است. اگر شما دارای اهداف شخصی مشخصی هستید، باید برای دستیابی به آنها سخت تلاش کنید. در غیر این صورت شانسی برای موفقیت در حوزه کسب و کار نخواهید داشت. 

بسیاری از کارآفرینان در عمل پیگیری اهداف مربوط به برند شخصی شان را به دلیل کمک به دیگران از دست می دهد. این امر تاثیر به شدت منفی بر روی وضعیت برندهای شخصی خواهد داشت بنابراین کارآفرینان باید به طور مداوم به فکر ساعت های شخصی شان باشند. در غیر این صورت شانسی برای توسعه کسب و کارها و دستیابی به اهداف شان نخواهند داشت. 

مذاکره بر روی زمان های شخصی بدترین عادت ممکن در میان کارآفرینان است. این امر موجب از دست دادن بسیاری از فرصت های طلایی برای توسعه کسب و کار شخصی و حتی رسیدگی به کارها در حوزه زندگی شخصی می شود. برخی از کارآفرینان به طور مداوم با چنین مشکلاتی دست و پنج نرم می کنند. 

حذف کارهای دارای اهمیت اندک

بلیر ویلیامز: موسسه ممبر پرس

رسیدگی به تمام کارها در حوزه کسب و کار در حیطه وظایف شما نیست. برخی از کارها ماهیت بسیار ساده ای دارند. اگر شما یک کارمند متخصص در حوزه کسب و کار هستید، نیازی به رسیدگی به چنین کارهایی نخواهید داشت. بسیاری از افراد برای تاثیرگذاری بر روی مدیران بالادستی شان اقدام به انجام کارهای کم اهمیت، ورای کارهای اصلی شان، می کنند. این امر در عمل زمان زیادی از چنین کارمندانی می گیرد. 

پیگیری اهداف شخصی به معنای صرف نظر از کارهای کم اهمیت در شرکت است. چنین کارهایی همیشه بدون شما نیز ساماندهی خواهد شد. همچنین باید به وجهه حرفه ای مان در محل کار نیز توجه داشته باشیم. در غیر این صورت شانس بالایی برای تاثیرگذاری بر روی دیگران نخواهیم داشت. همچنین فرصتی نیز برای مدیریت امر شخصی باقی نمی ماند. 

تاثیرگذاری بر روی همکاران و مدیران

سید بلخی: موسسه WPBegginer

من همیشه در طول ساعت های کاری از استراتژی های ترکیبی برای ایجاد زمان مناسب به منظور رسیدگی به کارهای شخصی استفاده می کنم. بسیاری از افراد در عمل توانایی تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف را ندارند. این امر مشکلات بسیار زیادی ایجاد می کند. مخاطب هدف برای یک کارمند عادی شامل مشتریان نیست. مدیران ارشد و همکاران در این میان اهمیت بسیار بیشتری دارند. اگر یک کارمند توانایی تاثیرگذاری بر روی همکاران و مدیرانش برای پیگیری اهداف شخصی اش را نداشته باشد، در عمل با کمبود شدید فرصت مواجه خواهد شد. بسیاری از مردم برای پیگیری اهداف شخصی شان به طور مداوم منتظر فرصت بهتر هستند. نکته جالب اینکه فرصت بهتر هرگز فرا نمی رسد بنابراین باید به طور شخصی اقدامی برای استفاده بهینه از فرصت های در دسترس نماییم. 

پیگیری امور مهم

ساموئل تیموتی: برند OneIMS

همیشه نسبت به پرهیز از انجام کارهای ساده صحبت های زیادی وجود دارد. نکته مدنظر من ضرورت انجام کارهای مهم است. برخی از کارمندان برای پیگیری اهداف شخصی در عمل دست از پروژه های مهم می کشند. امروزه در اغلب برندها سلسله مراتب منظمی وجود دارد. همچنین امکان ارتقای سازمانی نیز برای تمام کارمندان فراهم است بنابراین در صورت مواجهه با یک پروژه مهم از نظر توسعه جایگاه سازمانی باید به طور اختصاصی برای آن زمان تعریف کرد. 

بسیاری از کارآفرینان فقط به دنبال پیگیری اهداف مربوط به برند خود هستند. این امر مشکلات بسیار زیادی ایجاد می کند. گاهی اوقات فرصت های مناسبی برای توسعه جایگاه سازمانی برای افراد فراهم می شود. بی توجهی به چنین فرصت هایی در بلندمدت مشکلات بسیار زیادی به همراه خواهد داشت بنابراین کارآفرینان باید به طور مداوم برای استفاده از فرصت های مناسب درون سازمانی شان اقدام نمایند. در غیر این صورت مشکلات بسیار زیادی پیش روی آنها قرار می گیرد. برخی از کارآفرینان حتی فرصت های مربوط به دستیابی به جایگاه مدیریتی را نیز به این شیوه از دست می دهند، با این حساب پیش از رد فرصت های درون سازمانی باید ارزیابی درستی نسبت به اهمیت آنها داشته باشیم.

استخدام افراد مناسب

جارد آتکیسون: موسسه WPForms

پیگیری پروژه های جانبی از سوی کارمندان یک شرکت امری طبیعی است. امروزه اغلب افراد بر روی کسب و کارهای شخصی شان کار می کنند. نکته مهم در این میان جلب حمایت دیگران برای پیگیری اهداف مرتبط با کسب و کار شخصی است. گاهی اوقات یک کارمند عالی رتبه در یک موسسه به طور همزمان مقدمات راه اندازی کسب و کار شخصی اش را نیز دنبال می کند. بر این اساس همیشه نیاز به کمک دیگران احساس می شود. گاهی اوقات افراد باید از دیگران برای پیشبرد هرچه بهتر امور کسب و کار کمک بگیرند. این امر حتی شامل استخدام کارمندان برای پروژه جانبی نیز می شود. معنای این امر توسعه کسب و کار شخصی در کنار فعالیت به عنوان عضو یک برند دیگر است. چنین فرآیندی فرصت کافی برای توسعه کسب و کار و سپس عضویت تمام وقت در کسب و کار جدید را فراهم می کند. 

تعیین زمان های مشخص برای شروع و پایان کار

استفانی ولز: موسسه Formidable

شروع کار در ساعت های مشخص و پایانش به طور هماهنگ اهمیت بسیار زیادی دارد. امروزه اغلب برندها دارای زمان های مشخص برای شروع و پایان کار هستند. این امر فرصت مناسبی در اختیار کارمندان برای پیگیری اهداف شخصی  قرار می دهد. نکته مهم در این میان تلاش برای سازگاری با ساعت های موردنظر است. در غیر این صورت مشکلات بسیار زیادی پیش روی کسب و کارها قرار می گیرد. 

برخی از کسب و کارها به طور مداوم ساعت های کاری را تغییر می دهند. این امر مشکلات بسیار زیادی برای آنها به همراه خواهد داشت. همچنین برخی از برندها برای پیگیری امور مربوط به کسب و کار دارای ساعت های انعطاف پذیر هستند. این امر به معنای امکان شروع و پایان کار در ساعت های دلخواه خواهد بود. اغلب کارآفرینان در چنین شرایطی توانایی مدیریت شرایط را از دست می دهند. وقتی زمان مشخصی برای کار نباشد، بسیاری از افراد بیش از اندازه در طول روز کار خواهند کرد. این امر ناشی از تمایل برای ساماندهی کار پروژه ها و سپس مراجعه به خانه است. نکته مهم در این میان تعیین زمان های مشخصی برای کار در طول روز از سوی کارآفرینان است. پس از پایان ساعت موردنظر دیگر فعالیت کاری نباید ادامه پیدا کند. در غیر این صورت فرصتی برای پیگیری پروژه های شخصی باقی نخواهد ماند. 

ایجاد تمایز میان ساعت های اداری و شخصی

توماس گریفین: موسسه Optin Monster

تعیین مرز میان زندگی حرفه ای و شخصی دارای اهمیت بالایی است. برخی از افراد، به ویژه در زمینه کسب و کار به طور مداوم با مشکلاتی در این زمینه مواجه هستند. این امر به معنای کار بیش از اندازه و عدم رسیدگی به زندگی شخصی یا برعکس است بنابراین در عمل همیشه یکی از بخش‏ های فعالیت کارآفرینان با مشکل مواجه می شود. توصیه مناسب در این بین تلاش برای ایجاد تمایز میان ساعت های کاری و شخصی است. این امر شاید در ابتدا سخت باشد، اما تاثیرگذاری بسیار مطلوبی بر روی زندگی شخصی و کیفیت فعالیت در این حوزه خواهد داشت. 

امروزه فعالیت در دنیای کسب و کار دشواری های بسیار زیادی دارد. بدون تردید اغلب مردم درگیر کارهای روزمره هستند. این امر موجب کمبود زمان برای رسیدگی به کارهای شخصی می شود. کارهای شخصی دامنه بسیار متنوعی را شامل می شود. بر این اساس باید استفاده از شیوه های مناسب برای مدیریت زمان را در دستور کار قرار دهیم، در غیر این صورت با مشکلات عمیقی مواجه می شویم. 

منبع: فرصت امروز

بیشتر از کسب و کار هوشمند در اقتصادالکترونیکی:
رونق اقتصاد دیجیتال در آسیا و اقیانوسیه در سایه کرونا
میراث فناوری برای تجارت
اقتصاد دیجیتال به کمک شرکتها آمد
اکوسیستم مناسب استارت‌آپ‌ها
شغل‌های دیجیتالی در لیست شغل‌های رو به افزایش در سال ۲۰۲۱
شروع کسب و کار در دوران کرونا
۵ استفاده یادگیری ماشین که به بهره وری بیشتر سازمانها کمک می کند
توسعه کسب و کار با ترکیب بازاریابی پارتیزانی و شبکه های اجتماعی
بررسی ۷ ویژگی مدیران کسب و کارهای دیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا