فناوری و کسب‌وکارهوش مصنوعی

هوش مصنوعی نحوه مدیریت را متحول می‌کند

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

تحولاتی که توسط هوش مصنوعی ایجاد می‌شود، منجر به تغییرات مداوم در نحوه رویکرد شرکت‌ها به مساله مدیریت خواهد شد

کارشناسان می‌گویند هوش مصنوعی فقط روی شغل انسان‌ها تاثیر نمی‌گذارد، بلکه نوع مدیریت مشاغل را متحول می‌کند. به گفته آنها، این پدیده می‌تواند میزان بازده کارکنان را به شدت افزایش دهد، اما نشانه‌هایی وجود دارد که این فناوری فقط مشاغل را خودکار نمی‌کند، بلکه نقش پیچیده‌تری در مدیریت نیروی کار ایفا می‌کند.

فابیان استفانی، که در مؤسسه اینترنت آکسفورد درباره هوش مصنوعی تدریس می‌کند، می‌گوید هوش مصنوعی می‌تواند به همان اندازه که بر کار شما تاثیر می‌گذارد، بر شغل رئیس‌تان نیز اثر بگذارد، زیرا هوش مصنوعی «مهارت‌ها و نه مقیاس» را معیاری می‌کند که مدیران بر اساس آن ارزیابی می‌شوند.

به گفته این استاد دانشگاه، هوش مصنوعی روی سطح کار و مهارت کار تأثیر می‌گذارد، و افزود این امر به تقویت و خودکارسازی برخی مهارت‌های مدیریتی منتهی می‌شود.

راوین جسوتاسان، مدیر بخش خدمات تحول در غول مشاوره «مرسر»، می‌گوید تحولاتی که توسط هوش مصنوعی ایجاد می‌شود، منجر به تغییرات مداوم در نحوه رویکرد شرکت‌ها به مساله مدیریت خواهد شد. به گفته وی، کمپانی‌ها از هم‌اکنون شروع به بازنویسی قوانین رهبری و مدیریت و پاداش دادن به مدیران بر اساس آموزه‌های هوش مصنوعی کرده‌اند.

از منظر تاریخی، ارشدیت یک کارگر منعکس‌کننده اندازه تیم و بودجه آن بود. اما به گفته جسوتاسان، با پیداش هوش مصنوعی در صحنه، حقوق و بودجه آنقدر تحت تاثیر قرار نمی‌گیرند، بلکه کارفرمایان برای تاثیر کارکنان بر بازده شرکت به آنها پاداش خواهند داد.

نیکولا مورینی بیانتسینو، مدیر ارشد فناوری جهانی EY می‌گوید اگر هوش مصنوعی شیوه کاری افراد را بهینه‌سازی کند و تک تک کارگران را بهره‌ورتر کند، استانداردهایی مانند تعداد گزارش‌های مستقیم یا اندازه بودجه ممکن است دیگر معیارهای کافی برای توجیه رهبری نباشند.

به گفته وی، با ظهور پدیده هوش مصنوعی، اساساً باید نگاه خود را به نظم و انضباط مدیریتی تغییر دهیم، چرا که مدیریت نوین دیگر برای اداره کارهایی نیست که تا همین امروز باب بوده‌اند، بلکه برای کارهایی است که در حال به وجود آمدن هستند.

منبع: العربیا

  • هوش مصنوعی نحوه مدیریت را متحول می‌کند
کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا