انقلاب صنعتی چهارمصنعت هوشمندهوشمندسازی صنایع ایران

حرکت به سمت نسل چهارم صنعتی نیازمند تکنولوژی روز است

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: نسل چهارم صنعتی که به عصر دیجیتال معروف شده نیاز به الزاماتی دارد، حرکت به این سمت نیازمند تکنولوژی به روز است.

جعفر فرشچی طوسی در همایش نسل چهارم انقلاب صنعتی و رویداد «استارتاپ دمو» ادامه داد: تکنولوژی برخی از واحدهای صنعتی در کشورمان منسوخ شده است، در حالیکه ورود به نسل چهارم صنعت نیازمند الزامات و شرایطی است تا امکان بهره‌مندی از آن در حوزه تولید و صنعت مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

وی بیان کرد: هیچکدام از سه انقلاب صنعتی گذشته، آنطور که باید در کشور ما اجرایی نشد و این در حالی است که بسیاری از کشورهای اروپایی و آسیایی از این نقشه راه برای رشد توسعه صنایع خود استفاده کرده اند.

این حامی رویداد استارتاپ دمو با اشاره به اینکه تکنولوژی در حال رشد است و ما باید آینده‌نگر باشیم، اظهار کرد: حاکمیت باید به صورت عملی از صنایع حمایت کند و قوانین که جلوی تولید و رشد را می گیرد باید اصلاح شود تا بتوانیم با رقبای خارجی خود به رقابت بپردازیم تا بستر تولید مناسب برای واحدهای تولیدی ایجاد شود.

وی با اشاره به همایش ورود به نسل چهارم تاکید کرد: در پیش رویداد این همایش ۳۵ شرکت دانش بنیان افزون بر ۸۰ محصول نوآورانه خود را ارایه کردند و قرار است ۱۰ محصول منتخب این رویداد معرفی شود.

الزام ورود به نسل چهارم صنعت

عضو هیأت مدیره انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی نیز گفت: باید برای ورود به نسل چهارم صنعت، متمرکز شویم و این موضوع یک اجبار است و اگر به این موضوع توجه نشود ، همچون دوره های قبلی که از انقلاب های صنعتی عقب ماندیم، نمی‌توانیم از آن بهره ببریم.

عبدالله یزدان‌بخش با اشاره به تاریخچه انقلاب های صنعتی و نحوه تحول آنها افزود: انقلاب صنعتی چهارم از سال ۲۰۱۰ میلادی آغاز شده است و اکنون ۱۴ سال از آن می‌گذرد، باید به این پرسش پاسخ دهیم که چگونه صنعت شکل درست و مناسب خود را نشان می‌دهد؟

وی ادامه داد: اکنون که ربات‌ها و تکنولوژی های مختلف دوره‌های اولیه خود را پشت سر گذاشته‌اند می‌توانیم آینده بهتری را در صنعت ایجاد کنیم.

رییس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی خراسان رضوی افزود: نیروی انسانی در تحول صنعت و فرایند کار بسیار تاثیر گذار است، بر همین اساس باید برای حفظ نیروی انسانی تلاش شود؛ البته مدیران صنایع باید نسبت به پرورش نیروی متخصصی که از دانشگاه فراغت از تحصیل پیدا کرده، اهتمام داشته باشند.

یزدان بخش گفت: نیروی انسانی نباید به عنوان، کارگر ساده نگریسته شود و مدیران صنایع باید در صنعت خود، نسبت به ایجاد فکر و ایده همت گمارند تا موجب تحول در کشور و صنایع شوند.

به گفته وی، در این مسیر باید فکری ایجاد شود که منجر به باز کردن راه سرمایه گذاری شود و فناوران و نوآورانی که فکر و ایده دارند، باید مورد حمایت جدّی قرار گیرند تا در نهایت شاهد مهاجرت نخبگان به خارج از کشور نباشیم.

محورهای همایش ورود به صنعت نسل چهارم شامل بلاک‌چین ،رباتیک در صنعت، کاربرد هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در صنعت، کاربرد اینترنت اشیاء در صنعت، نقش کلان داده و تحلیل داده در صنعت و رایانش ابری در صنعت است.

استارتاپ دمو یک نوع استارتاپ است که به منظور نمایش و ارائه نمونه‌ای از محصول یا خدمت به مخاطبان و مشتریان ایجاد می‌شود.

در واقع استارتاپ دمو به عنوان یک نسخه نمایشی از محصول یا خدمت نمایانگر قابلیت‌ها، ویژگی‌ها و عملکرد آن است. این نمونه‌ها به طور معمول در نمایشگاه‌ها، کنفرانس‌ها، جلسات تبلیغاتی یا حتی در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های آنلاین به نمایش گذاشته می‌شوند.

هدف اصلی استارتاپ دمو، جلب توجه مخاطبان، جذب سرمایه‌گذاران و ایجاد اعتماد به محصول یا خدمت در بازار است، به عبارت دیگر استارتاپ دمو یک فرصت است تا مشتریان و جامعه کسب و کار با نمونه‌ای از ایده‌ها و امکانات محصول آشنا شوند. استارتاپ دمو می‌تواند پله‌ای برای رشد و توسعه بیشتر محصول یا خدمت باشد.

خراسان رضوی با ۵۰ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب، ۴۰ شهرک قابل واگذاری و ۲ هزار و ۷۹۰ واحد صنعتی بهره‌برداری شده، زمینه اشتغال ۷۸ هزار نفر را فراهم کرده است

منبع: ایرنا

  • حرکت به سمت نسل چهارم صنعتی نیازمند تکنولوژی روز است
کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا