رباتیکفناوری و کسب‌وکار

ورود ربات‌های آشپز به رستوران‌ها

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند


ربات‌های آشپز وارد آشپزخانه رستوران‌ها برای پخت غذا شدند. استفاده از این ربات‌ها سبب افزایش سرعت و کیفیت غذا‌ها می‌شود.

ربات‌ها به تدریج، اما مطمئن وارد زندگی روزمره انسان‌ها می‌شوند و نقش‌های انسانی را در حوزه‌های متفاوت به عهده می‌گیرند. این بار یک اغذیه فروشی از رباتی به نام «فیلیپی۲» برای پخت غذا بهره می‌گیرد. این ربات می‌تواند غذای سرخ کردنی از جمله سیب زمینی را سریع‌تر و بهتر آماده کند.

مایک بل مدیرعامل شرکت روباتیک میسو گفت: وقتی سفارش غذا به سیستم رستوران ارسال می‌شود به صورت خودکار دستورالعمل پخت غذا به ربات داده می‌شود. استفاده از این ربات سبب می‌شود که پخت غذا بسیار سریع‌تر‏، دقیق‌تر و رضایت‌بخش‌تر شود.

«فیلیپی ۲» در آزمایشگاهی در کالیفرنیا آمریکا به نام میسو با تلاش پنج ساله ساخته شده است. بر اساس یافته‌های مهندسان پروژه، فهم واقعی و خوب از علم غذا به تشخیص کیفیت غذا‌ها، چگونگی ترکیب،‌اندازه دما و میزان گرمای مورد نیاز غذا‌ها کمک می‌کند. میسو اعلام کرد این روبات‌ها می‌توانند چندین نوع غذا را با دستور‌های پخت متفاوت به صورت همزمان و بدون نیاز به کارگران رستوران آماده کنند.

مایک بل افزود: این فناوری با استفاده از رایانه است و سراسر فضای آن مجهز به دوربین می‌باشد. دوربین‌ها این ربات‌ها را هدایت نمی‌کنند، اما مکان دقیق این ربات‌ها را مشخص می‌کنند و اینکه چگونه قرار است در مکان خود جابه‌جا شوند. این ربات‌ها همچنین نوع غذا را تشخیص می‌دهند و می‌دانند چه دستور پختی برای هر کدام باید به کار بگیرند.

بل همچنین گفت: وظایفی مانند سرخ کردن وظایفی هستند که انسان‌ها دوست ندارند آن را انجام دهند. نام فیلیپ از دستگاه قدیمی که برای چرخاندن همبرگر طراحی شده بود و خیلی در رستوران استفاده نمی‌شد برگرفته شده است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما، به نقل از پرس تی وی

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا