رباتیکفناوری و کسب‌وکار

ربات چینی، مالک رستوران از آب درآمد!

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

در روزهایی که استفاده از ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی رایج شده، ویدیویی از یک پیشخدمت رباتی در شبکه اجتماعی دوئین در یک رستوران چینی موجب حیرت کاربران شد.

ویدیوهای منتشرشده از این ربات، خبرنگاران را برای مشاهده او از نزدیک جذب کرد، اما خبرنگاران پس از حاضر شدن در رستوران فهمیدند که این ربات، خانم ۲۶ ساله صاحب رستوران است که به‌شکل ربات ظاهر شده و نقش بازی می‌کند.

یک رستوران در شهر چونگ‌چینگ چین، که در یک ماه گذشته به دلیل استفاده از یک ربات پیشخدمت اندرویدی، که بسیار شبیه به انسان بود نامش بر سر زبان‌ها افتاده بود، با لو رفتن یک واقعیت جالب در مورد این ربات بار دیگر خبرساز شد.

در روزهایی که استفاده از ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی در بسیاری مشاغل رایج شده، ویدیویی از یک پیشخدمت رباتی در شبکه اجتماعی دوئین (نسخه چینی تیک‌تاک) در یک رستوران چینی موجب حیرت کاربران شد.

حرکات و رفتار این پیشخدمت اندرویدی شباهت عجیبی به انسان‌ها دارد. او سفارش‌ها را می‌گیرد و سرو غذا سر میز را نیز انجام می‌دهد. ویدیوهای منتشرشده از این ربات آنقدر سروصدا به پا کرد که خبرنگاران را برای مشاهده او از نزدیک جذب کرد.

اما نکته جالب این بود که خبرنگاران پس از حاضر شدن در رستوران فهمیدند که این ربات اندرویدی، خانم ۲۶ ساله صاحب رستوران است که به‌شکل ربات ظاهر شده و تمام مدت نقش بازی کرده است.

خانم شین، مالک این رستوران چینی، هنرمند و متخصص در طراحی حرکات موزون است و به این حرفه خود بسیار علاقه دارد. او از سه سال قبل که این رستوران را راه‌اندازی کرده، ایده‌های مبتکرانه و جالبی را برای جذب مشتری به کار گرفته که یکی از آن‌ها فعالیت خودش به شکل ربات اندرویدی به عنوان پیشخدمت در رستوران بوده است.

خانم شین در این کار، آنقدر حرفه‌ای عمل کرد که حتی مشتریانی که او را از نزدیک دیدند، در تشخیص انسان بودن او موفق نبودند.

اتفاقا لو رفتن شخصیت واقعی او و داستان تقلبی ربات پیشخدمت به نفع خانم شیت تمام شده و این روزها مشتریان این رستوران که برای مشاهده حرکات رباتیک این زن در کنار لذت بردن از غذاهای خوشمزه رستوران به این محل سرازیر شده‌اند چند برابر شده است.

منبع: سیتنا

  • ربات چینی، مالک رستوران از آب درآمد!
کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا