استراتژیهای جدید برای استارتآپهای رباتیک: نوآوری سریع و ورود به بازار
دونووان جانسون
پتانسیل سرمایهگذاری سرمایهگذاری خطرپذیر در استارتآپهای رباتیک به شدت افزایش یافته است و از آن پیشی گرفته است.
صنعت رباتیک با افزایش نیاز به اتوماسیون در بخشهای مختلف، رشد سریعی را تجربه میکند. با افزایش مشکلات زنجیره تامین جهانی، کمبود نیروی کار، و تاثیر پیری انسان، تقاضای فزاینده ای برای راه حل های رباتیک نوآورانه وجود دارد. بازیکنان رباتیک سنتی به تنهایی نمی توانند این تقاضا را برآورده کنند و فرصت هایی را برای استارت آپ ها ایجاد می کنند تا شکاف را پر کنند.
به گفته کارشناسان صنعت، پیشبینی میشود که تعداد رباتهای صنعتی از سال ۷ تا ۲۰۲۳ سالانه ۲۰۳۰ درصد رشد کند و رباتهای خدمات حرفهای در سال ۳۷ رشدی ۲۰۲۱ درصدی را تجربه کنند. با درک این پتانسیل، سرمایهگذاری سرمایهگذاری خطرپذیر در استارتآپهای رباتیک به شدت افزایش یافته است و از آن پیشی گرفته است. ۱۷ میلیارد دلار در سال قبل و در حال حاضر به بیش از ۵ میلیارد دلار در سال جاری رسیده است.
با این حال، در حالی که داشتن یک ایده هوشمندانه نقطه شروع بسیار مهمی است، استارت آپ های رباتیک با پیشرفت از مفهومی به بازار با چالش های خاصی مواجه می شوند. یکی از موانع اصلی نیاز به توسعه، آزمایش و تولید سریع روباتهایشان است و در عین حال اطمینان سرمایهگذاران و پایداری آن را تضمین میکند.
همکاری نقش مهمی در طراحی و توسعه ربات ها دارد. استارتآپها علاوه بر ایجاد همکاری با شرکتها و تامینکنندگان مختلف، باید بهطور یکپارچه رشتههای مختلفی مانند مهندسی مکانیک، برق و نرمافزار را با هم ادغام کنند. یک محیط مشارکتی که دسترسی آسان به دادههای توسعه محصول را فراهم میکند و ذینفعان را قادر میسازد تا طراحی را نظارت و تأیید کنند، برای استارتآپها ضروری است تا رباتهای نوآور خود را به سرعت به بازار عرضه کنند.
از نظر توسعه محصول، هزینه یکی دیگر از عوامل مهم برای استارت آپ ها است. در حالی که بازیکنان سنتی به نمونه سازی فیزیکی متکی بودند، این رویکرد اغلب برای استارتاپ ها بسیار پرهزینه است. استفاده از شبیهسازی در یک محیط مجازی میتواند نیاز به نمونهسازی فیزیکی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و به استارتآپها این امکان را میدهد تا طرحهای خود را با قیمتی مقرونبهصرفه اعتبارسنجی کنند.
هنگامی که طراحی ربات تایید شد، استارت آپ ها با چالش تولید روبرو می شوند. در غیاب یک سایت تولید داخلی، استارت آپ ها اغلب به شرکای تولید خارجی متکی هستند. کارآمد کردن همکاری بین شرکتی از طریق یک پلت فرم واحد برای یک رویکرد جهانی ضروری است و به استارتاپ ها اجازه می دهد در مراحل اولیه با تامین کنندگان محلی کار کنند و برای تولید انبوه به تامین کنندگان جهانی انتقال یابند.
برای ایجاد بهبود مستمر، استارت آپ ها باید داده های واقعی را از سیستم های عملیاتی پس از راه اندازی جمع آوری کنند. این دادهها در شناسایی مسائل، اطلاعرسانی به فرآیندهای طراحی و مهندسی، و امکان نگهداری پیشبینیکننده بسیار مهم هستند. برای بهرهبرداری مؤثر از این دادهها، استارتآپها باید سیلوهای اطلاعاتی را بشکنند و دادهها را از منابع مختلف در یک پلتفرم واحد جمعآوری و تجزیه و تحلیل کنند.
نوآوری بازاریابی در مراحل اولیه می تواند یک مزیت رقابتی برای استارت آپ ها ایجاد کند. با در دسترس بودن ابزارهایی که می توانند ویترین محصولات تولید کنند، استارت آپ ها می توانند در حالی که هنوز در مرحله طراحی هستند، تبلیغ روبات های خود را آغاز کنند. با استفاده از دادههای CAD برای ایجاد تصاویر و مدلهای سهبعدی، استارتآپها میتوانند به طور موثری مزایا و استفاده از راهحلهای نوآورانه خود را به نمایش بگذارند.
برای غلبه بر پیچیدگیهای توسعه محصول و ورود به بازار، استارتآپهای رباتیک میتوانند از پلتفرمهای مبتنی بر ابر مانند ۳DEXPERIENCE استفاده کنند. این پلتفرمها راهحلهای یکپارچهای را ارائه میکنند که استارتآپها را قادر میسازد تا فرآیندهای خود را مجازی کنند، سهامداران را به هم متصل کنند و عملیات را ساده کنند.
در نتیجه، استارت آپ های رباتیک پتانسیل بسیار زیادی برای پر کردن شکاف در اتوماسیون مبتنی بر رباتیک در سراسر جهان دارند. استارتآپها با تمرکز بر همکاری، استفاده از شبیهسازی، سادهسازی فرآیندهای تولید، جمعآوری دادههای ارزشمند و استفاده از پلتفرمهای ابری، میتوانند نوآوریها و ورود به بازار خود را سریع دنبال کنند و مزایای ملموسی را به مشتریان ارائه کنند و در پیشرفت اتوماسیون در سطح جهانی مشارکت کنند.
تعاریف:
– استارت آپ های رباتیک: شرکت هایی که در مراحل اولیه توسعه و تجاری سازی راه حل های رباتیک هستند.
– روبات های صنعتی: ربات هایی که برای کاربردهای صنعتی مانند فرآیندهای ساخت و مونتاژ طراحی و مورد استفاده قرار می گیرند.
– روبات های خدمات حرفه ای: ربات هایی که برای خدمات خاصی مانند مراقبت های بهداشتی، تدارکات و کشاورزی طراحی شده اند.
– محیط مجازی: شبیه سازی کامپیوتری که شرایط دنیای واقعی را برای اهداف آزمایش و اعتبار سنجی تکرار می کند.
– تعمیر و نگهداری پیشبینیکننده: یک استراتژی تعمیر و نگهداری که شامل استفاده از دادهها و تحلیلهای بلادرنگ برای پیشبینی احتمال خرابی تجهیزات یا ماشینها میشود که امکان فعالیتهای تعمیر و نگهداری پیشگیرانه را فراهم میکند.
– دادههای CAD: دادههای طراحی به کمک رایانه که شامل مدلهای دو بعدی و سه بعدی و مشخصات مورد استفاده در طراحی و توسعه محصول است.
منبع: فاگن واسانی
- استراتژیهای جدید برای استارتآپهای رباتیک: نوآوری سریع و ورود به بازار