رسانه دیجیتال

۶ تکنیک افزایش تعامل با مخاطب

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نویسنده : برندا استولتز – کارشناس بازاریابی و فروش  
 مترجم : امیر آل علی  

امروزه در زمینه فروش اگر تعامل خوبی با مخاطبان خود نداشته باشید، ابدا قادر نخواهید بود در بازار به شدت رقابتی حال حاضر فروش خوبی را تجربه نمایید. این مسئله به حدی مهم است که در حال حاضر بسیاری از برندها اقدام به استخدام افرادی برای رسیدگی به این موارد می کنند. اگرچه تقریبا تمامی مدیران نسبت به اهمیت این موضوع آگاه هستند، با این حال چه عاملی باعث شده است تا همچنان شاهد عملکردهای ضعیف در این زمینه باشیم؟ در این راستا انتخاب روش های نادرست، می تواند یکی از گزینه های اصلی باشد. به همین خاطر در این مقاله ۶ تکنیک افزایش تعامل با مخاطب را بررسی خواهیم کرد.

۱-مخاطبان خود را بشناسید 

نخستین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که باید جامعه هدف خود را به بهترین شکل شناخته باشید. این مسئله کمک خواهد کرد تا بتوانید بهترین استراتژی ها را برای تحت تاثیر قرار دادن آنها اتخاذ نمایید. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که شناخت یکباره و دقیق مخاطبان عملا امکان پذیر نبوده و لازم است تا برای راحت تر شدن کار، آنها را در گروه های مختلف قرار داده و به بهانه های مختلف و به صورت مداوم، به دنبال افزایش اطلاعات خود باشید. درواقع شما حتی نباید یک مشتری بدون اطلاعات لازم، وجود داشته باشد. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که می توانید از نحوه رفتار برندهای موفق دیگر با مخاطبان خود، نکات مثبت بسیاری را بیاموزید. 

۲-لحن دوستانه داشته باشید 

اشتباه بزرگ بسیاری از برندها این است که تصور می کنند برای ارتباط با مخاطبان خود لازم است تا زبان رسمی داشته باشند. با این حال این مسئله خصوصا در شبکه های اجتماعی متفاوت بوده و افراد تمایل بسیاری را دارند که ارتباط دوستانه وجود داشته باشد. همچنین فراموش نکنید که شما نباید منتظر پیام دادن مخاطبان باشید. این مسئله می تواند باعث شود تا فروش فاجعه باری را تجربه نمایید. به همین خاطر نیز ضروری است تا شروع کننده بحث ها باشید. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که از گفت و گو ها می توان اطلاعات بسیار خوبی را استخراج کرد. به همین خاطر بهتر است که برای هر مشتری، یک فایل اکسل را ایجاد نمایید و به صورت مداوم اطلاعات آن را ارتقا بخشید. 

۳-معتبر باشید 

بسیاری از برندها برای آنکه سرعت انتشار محتواهای آنها افزایش پیدا کند، توجه بسیار کمی به صحت مطالب خود دارند. این موضوع در درازمدت می تواند اعتماد را به صورت کامل نابود نمایید. درواقع شما باید به این موضوع توجه داشته باشید که در حال نمایش چه تصویری از خود به مخاطبان هستید. در این راستا نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که میان تولید و کپی محتوا تفاوت بسیار زیادی وجود داشته و اگر صرفا تکرارکننده باشید، تا ۸۰ درصد از جذابیت خود را از دست خواهید داد. به همین خاطر نیز همواره توصیه می شود که تیمی را برای مدیریت ارتباط با مخاطب و مشتری، داشته باشید. درواقع سرمایه گذاری در این بخش به علت اهمیت بسیار بالای آن، کاملا ضروری است.

۴-واکنش مخاطب را برانگیزید 

این امر یک واقعیت است که مخاطبان شما از افراد گوناگون تشکیل یافته و با چند روش محدود نمی تواند رضایت حداکثری را به دست آورد. در این راستا شما باید انواع روش ها برای ایجاد تمایل نسبت به واکنش نشان دادن را امتحان نمایید. در این راستا انواع مسابقات و چالش ها، از جمله نمونه های ساده این موضوع محسوب می شود، با این حال در این زمینه نباید اصرار بیش از حد داشته باشید. درواقع طی کردن این مسیر، امری زمانبر بوده و لازم است تا اجازه دهید که روند طبیعی طی شود. در غیر این صورت، نتایجی کاملا عکس را به دست می آورید. درواقع مخاطب هیچ گاه از تحت فشار قرار گرفتن، استقبال نخواهد کرد. 

۵-ساده گرایی و سرعت بالا را تمرین کنید 

این امر که ارتباط خود با مخاطبان را تا حد امکان ساده نگه دارید، بدون شک نتایج بهتری را به همراه خواهد داشت. درواقع هیچ فردی به پیچیدگی و زمانبر بودن این فرآیند، تمایلی نداشته و لازم است تا همواره به دنبال روش های ساده تر باشید. در کنار این موضوع با توجه به این امر که مخاطب تمایل ندارد که زمان خود را از دست بدهد، لازم است تا به دنبال سرعت بالا باشید. برای مثال پاسخ دهی سریع، یکی از این موارد محسوب می شود. در این راستا فراموش نکنید که مخاطب گوش دادن و دیدن را به خواندن ترجیح می دهد. این نکته می تواند تحولی را در ارتباطات شما ایجاد نماید. 

۶-از سئو غافل نشوید 

به زبان ساده سئو باعث می شود تا بهتر دیده شوید. این موضوع می تواند شامل محتوا، سایت و یا حتی شبکه های اجتماعی شما شود، با این حال با توجه به تنوع روش ها، توصیه می شود که از فردی حرفه ای در این زمینه استفاده نمایید. در این راستا چند داده می تواند به شما کمک بسیاری را نماید. برای مثال یکی از این موارد، آگاهی بودن به صورت مداوم از بیشترین سرچ های کاربران است. این موضوع کمک می کند تا بتوانید سلیقه جامعه هدف خود را بهتر بشناسید. خوشبختانه دسترسی به این آمار ابدا سخت نبوده و امروزه انواع نرم افزارها در این زمینه وجود دارد. در نهایت انتخاب تیتر جذاب در کنار توجه به اینفلوئنسرها از دیگر مواردی است که باعث خواهد شد تا در مرکز توجهات قرار بگیرید. 

منبع: فرصت امروز

بیشتر از کسب وکار هوشمند در اقتصادالکترونیکی بخوانیم:
نیاز به مدیران تحول‌آفرین در عصر دیجیتال
ورود هوش مصنوعی به صنعت؛ انقلابی در کسب‌وکار‌ها
راز موفقیت کسب و کارهای اینترنتی در بحران کرونا
تاثیر داده‌ها در رشد کسب‌وکار
چالش‌های آنلاین کردن کسب و کارهای B2B سنتی
محیط کار دیجیتال و آینده کار
تحول دیجیتال چه مزایایی را برای کسب و کارها به همراه دارد؟

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. بازتاب: رونمایی لینکدین از بازگشت به رشد در 2021 : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا