اقتصاددیجیتالکتاب‌های انقلاب صنعتی چهارم

کتاب اقتصاد دیجیتال منتشر شد

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

کتاب اقتصاد دیجیتال تألیف حجت الاسلام والمسلمین سعیدرضا عاملی استاد ارتباطات دانشگاه تهران و مجتبی حاجی جعفری به همت سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها (سمت) منتشر شد.

کتاب اقتصاد دیجیتال برای دانشجویان رشته ارتباطات در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به عنوان منبع اصلی درس «مطالعات فضای مجازی»، «جامعه‌شناسی سازمان‌های رسانه‌ای»، «رسانه‌های نوین» و «اقتصاد رسانه» هر کدام به ارزش ۲ واحد تدوین شده است.

قطعاً اقتصاد دیجیتال بر بستر رقومی، شبکه‌ای، تعاملی، بازخوردی، غیرمرکزی و الگوریتمی جدید علاوه بر ساختار و نظام‌های اقتصادی، هم در روش‌های فرایندی و تراکنش‌های مالی و اداری و هم در شکل خدمات اقتصادی کار بدیعی است که می‌تواند به عنوان متن درسی و کتاب راهنما برای آشنایی با اقتصاد دیجیتال منبعی مناسب تلقی شود تا بستر دوفضایی‌شده اقتصاد جدید را شرح دهد.

این کتاب محصول کار گسترده روی قلمرو جدیدی از اقتصاد است که امروز اقتصاد پنجم جهان محسوب می‌شود و به مرور زمان بسیاری از کسب‌وکارها، امور مالی و بانکی و تبادلات مالی به این فضا وارد خواهند شد. ظهور هم‌زمان صنعت ارتباطات، شکل‌گیری شرکت‌های چندملیتی، فضای مشترک ارتباطی بر بستر اینترنت، اتصال دیوایس‌ها به کالاها، انبارهای نگهداری کالاها، فروش و خدمات پس از فروش و اتصال دیوایس‌ها، همه پدیده‌های مرتبط با بازار و کسب‌وکار مثل فرایندها، ساختارها، نهادهای اقتصادی، اطلاعات و حتی آدم‌ها را دگرگون ساخته است؛ همچنین تنوع و تشدید رقابت در بازارهای محلی، ملی و جهانی در کنار شکل‌گیری شبکه‌های توزیع‌شده در قالب مثلاً اسنپ حمل‌ونقل، اسنپ غذا و پوشاک و انواع اسنپ‌های جدید مرتبط با اقتصاد زندگی، شبکه‌ای جدید را گسترده که اقتصادهای خرد گذشته را به چالش کشیده است. عدم درک اقتصاد و بازار جدید می‌تواند به بحران‌های فراگیر بازارهای جدید منجر شود.

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. بازتاب: جدیدترین فهرست کتاب های پیشنهادی بیل گیتس : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا