امنیت اطلاعاتمقاله

بزرگ ترین حملات سایبری سال ۲۰۲۰

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

سال ۲۰۲۰ شاهد حملات سایبری متعددی بودیم اما برخی از آن ها دنیا را تکان دادند و در تاریخ ثبت شدند.

به گزارش کارگروه حملات سایبری سایبربان؛ کرونا مشکلات متعددی را برای افراد و سازمان ها به وجود آورده و آن ها را مجبور به اعمال تغییرات بزرگی در سیستم کار و زندگیشان کرده است.

شرکت و سازمان ها مجبور بوده اند با سرعت زیادی امکانات و ابزار های مربوط به دور کاری کارمندان را مهیا کنند. به همین دلیل، معمولا امنیت سایبری سیستم های آنها تضعیف شده است و این یعنی فرصت های خوب برای هکرها. 

سال ۲۰۲۰، شاهد حملات سایبری زیادی ازسوی مهاجمین بودیم اما چند مورد از آن ها حسابی توانستند دنیا را تکان دهند.
با بزرگ ترین و مهم ترین حملات سایبری سال ۲۰۲۰ آشنا شوید:

هتل های زنجیره ای  Marriot

هتل های زنجیری ماریوت آمریکا در اوایل امسال اعلام کرد که یک رخنه امنیتی به سیستم های این شرکت صورت گرفته است و بیش از ۵.۲ میلیون نفر از مشتریان این شرکت که اپلیکیشن آن را نصب کرده بودند، تحت تاثیر این حمله قرار گرفتند. طبق تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که اعتبارنامه ورود به سیستم دو تا از کارمندان این شرکت مورد سوء استفاده قرار گرفته است و حجم زیادی از اطلاعات مشتریان به سرقت رفته است.

اقامتگاه های بین المللی ام جی ام

اطلاعات شخصی بیش از ۱۰.۶ نفر از افرادی که در این هتل های آمریکایی اقامت داشتند، در یک وبسایت هکری منتشر شد. این داده ها شامل نام، آدرس، شماره تلفن، تاریخ تولد و ایمیل مشتریان بود.

توئیتر

شوک دیگری که به دنیا وارد شد، هدف قرار گرفتن حساب های توئیتری چندین شخصیت معروف دنیا توسط مجرمین سایبری بود. 
مهاجمین توانستند با ورود به حساب های آن ها، بسیاری از دنبال کنندگان آن ها را فریب دهند و اقدام به کلاهبرداری از طریق بیت کوین کنند.

شرکت امنیتی فایرآی

شرکت فایرآی یکی از بزرگترین شرکت های امنیتی در دنیاست که امنیت سایبری بسیاری از سازمان های دولتی در سرتاسر دنیا را تامین می کند. حتی این شرکت امنیتی هم نتوانست از حمله هکرها در امان بماند و متحل حمله سایبری پیچیده ای شد. هکرها توانستند با سرقت یکی از ابزار های جاسوسی این شرکت، تعداد زیادی از مشتریان به دردسر بیاندازند. 

دولت آمریکا و شرکت  SolarWinds  

نفوذ هکرها به سیستم های شرکت آمریکایی SolarWinds  و نصب بدافزار در برنامه Orion این شرکت، باعث شد مشتریان آن از جمله دولت آمریکا به محدوده خطر وارد شوند. دولت آمریکا سنگین ترین حملات سایبری تاریخ خود را تجربه کرد و وزارت خانه های زیادی مورد هدف قرار گرفتند. از جمله آن ها می توان به وزارت خزانه داری، امنیت داخلی، انرژی و امنیت هسته ای این کشور اشاره کرد.

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا