اپلیکیشن و نرم افزارخطرات فناوریهوش مصنوعی

تولید ابزاری هوش مصنوعی برای تشخیص صدای جعلی

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

یکی از کارکردهای عجیب سیستم‌های هوش مصنوعی دیپ فیک است که توانایی تکرار صدای شخص را دارد با این حال یک ابزار نرم‌افزاری جدید به نام «آنتی فیک» می‌تواند به جلوگیری از صدای جعلی کمک کند.

یکی از کارکردهای عجیب سیستم‌های هوش مصنوعی دیپ فیک، توانایی تکرار صدای یک شخص، مانند یک ضبط کوتاه است. بااین‌حال یک ابزار نرم‌افزاری جدید به نام «آنتی فیک» می‌تواند به جلوگیری از این اتفاق کمک کند.

در میان چیز‌های دیگر، می‌توان از نسخه‌های دیپ فیک صدای مردم همراه با ویدئو‌های جعلی برای به صدا درآوردن آن استفاده کرد و به نظر رسید که یک سیاست‌مدار یا فرد مشهور چیزی گفته است که آن‌ها واقعاً هرگز نگفته‌اند.

علاوه بر این مواردی از دریافت تماس‌های تلفنی وجود داشته است که در آن صدای یکی از دوستان یا اعضای خانواده از آن‌ها خواسته است تا در سریع‌ترین زمان ممکن، به دلیل شرایط اضطراری، پول ارسال کنند. علاوه بر این، می‌توان از صدا‌های تکراری برای دورزدن سیستم‌های امنیتی تشخیص صدا استفاده کرد.

اکنون تکنولوژی‌هایی برای تعیین صدا‌های ظاهراً قانونی دیپ فیک طراحی‌ شده‌اند که گفته می‌شود آنتی فیک یکی از نخستین سیستم‌هایی است که از تولید چنین صدا‌هایی در وهله نخست جلوگیری می‌کند. به‌طور خلاصه، این کار را با سخت‌تر کردن خواندن ویژگی‌های مهم صوتی در ضبط صدای افراد واقعی برای سیستم‌های هوش مصنوعی انجام می‌دهد.

این بدان معنی است که حتی اگر یک دیپ فیک از یک ضبط تغییریافته آنتی فیک ایجاد شود، چیزی شبیه صدای واقعی گوینده نخواهد بود. آزمایش‌های انجام‌شده تاکنون نشان داده‌اند که این فناوری بیش از ۹۵ درصد در جلوگیری از سنتز دیپ فیک‌های متقاعدکننده مؤثر است.

ژانگ گفت: درحالی‌که من نمی‌دانم در آینده فناوری صدا در هوش مصنوعی چه خواهد بود؛ زیرا ابزار‌ها و ویژگی‌های جدید همیشه درحال‌توسعه هستند؛ اما استراتژی ما برای تغییر تکنیک‌های همچنان مؤثر خواهد بود. 

منبع: آنا به نقل از نیواطلس

  • تولید ابزاری هوش مصنوعی برای تشخیص صدای جعلی
کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا