پیشنهاد سردبیرصنعت هوشمندمقالات تحول دیجیتال

مسیر تحول دیجیتال با برنامه‌ریزی محقق می‌شود

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند
حامد شیدائیان؛ مشاور تحول دیجیتال

ما نباید مسیر تحول دیجیتال در سازمان را با نوشتن برنامه های حجیم و بلند مدت دنبال کنیم بلکه باید در عوض بدون نگاه داشتن سلسله مراتبی، تیمی از باورمندان و مشتاقان تحول دیجیتال را از لایه های مختلف سازمان تشکیل دهیم.

حامد شیدائیان؛ مشاور تحول دیجیتال

با تشریح مصائب تحول دیجیتال در سازمان‌ها و ترجمان‌ها می توان گفت: تحول دیجیتال به انعطاف‌پذیری، تجربه گری و در یک‌کلام، چابکی در اجرای راهکارهای دیجیتال نیاز دارد. دیگر دوران نوشتن مسترپلن‌ها، اسنادراهبردی چند ساله و نقشه راه های سالانه گذشته است.

مسیر درست بلوغ تحول دیجیتال در یک سازمان به داشتن نگاه چابک درجهت گیری راهبردی نسبت به حوزه‌های مختلف است نیازمند است .

ما نباید مسیر تحول دیجیتال در سازمان را با نوشتن برنامه های حجیم و بلند مدت دنبال کنیم بلکه باید در عوض بدون نگاه داشتن سلسله مراتبی، تیمی از باورمندان و مشتاقان تحول دیجیتال را از لایه های مختلف سازمان تشکیل دهیم که دغدغه تحول دیجیتال داشته باشند نه اینکه صرفا هوش مصنوعی و بلاک چین را تحول دیجتال قلمداد کنند.

تنها با همت همکاران و بدنه سازمان می‌توان براساس شرایط و ضروریات سازمان برنامه ریزی کرده و این اقدامات را در سازمان اجرا کرد.

تحول دیجیتال تلفیقی از منابع دیجیتالی و فیزیکی

تحول دیجیتال تلفیق متوازنی از منابع دیجیتالی و فیزیکی است، وقتی در مدل کسب وکارمان نو آفرینی و همکاری با اکوسیستم استارتاپی را ببینیم در فرایندسازمان ظرفیت‌های فناوری را به درستی فرا بگیریم و راهبردی داده محور (نه داده گریز و بعضا داده ستیز) داشته باشیم آنگاه می توانیم تجربه جذاب و دلچسبی را برای مشتریان رقم بزنیم و در نتیجه وفاداری‌شان به محصولات، خدمات، برندمان و در نهایت کسب درآمدپایدار محقق کنیم.

ایکاش مدیران و تصمیم گیران سازمان به جای اینکه برای متحول شدن سازمان یک شبه سازمان شتاب زده عمل کنند و یا بخواهند به هر قیمتی که شده یک نمایش مدگرایانه دیجیتال را اجرا کرده و در بوق وکرنا کنند، قدری مطالعه و تعمق کنند و روی بلوغ تحول دیجیتال درسازمان شان سرمایه گذاری کنند.

تحول دیجیتال زمان‌بر است

متاسفانه برخی مشاوران دیجیتال مدعی شعبده بازی و تحول یک شبه سازمان هستند، چند وقتی است که به پدیده عجیبی برخورده ام که نامش لمپنیسم دیجیتال می گذارم ماجرا از این قرار است که درصنایع وسازمان هایی که بلوغ چندانی در تحول دیجتال ندارند. عده ای کاسب معلوم الحال از ناکجا پیدا شده اند که به اسم مشاور یا کوچ تحول دیجیتال و با استفاده از رابطه و رانت و زیر میزی به سراغ مدیران سازمان ها می روند و به اسم تحول دیجیتال میلیون‌ها تومان پول سازمان را بابت خرید سخت افزار و برگزاری یک دوره سطح پایین آموزشی به جیب می‌زنند که اصلا قابل قبول نیست و درست در همین جاست که نقش فرهنگ سازی دیجیتال و آگاه شدن مدیران از این مقوله بسیار مهم خواهد شد.

منبع: سرمایه‌گذاری آنلاین

  • مسیر تحول دیجیتال با برنامه‌ریزی محقق می‌شود
کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا