رسانه دیجیتال

تعامل بهتر با مخاطبان از طریق بازی سازی

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نویسنده :سید بلخی – کارشناس بازاریابی
مترجم :امیر آل علی

آیا بهبود تعامل با مخاطب به دغدغه ای برای شما نیز تبدیل شده است؟ بدون شک این مسئله باید جزو اولویت هر برندی باشد. فراموش نکنید که سال جدید نیز همراه با تداوم ویروس کرونا بوده و این مسئله به معنای آن است که تعامل به مخاطب، به بستر اینترنت محدود شده است.

جهت دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

تحت این شرایط باید توجه به این امر که افراد از زمان فراغت به مراتب بیشتری نیز برخوردار هستند، سرگرم کردن آنها امری بسیار مهم خواهد بود. درواقع مسئله بازی سازی و ایجاد سرگرمی، از جمله مواردی است که در چند سال اخیر مورد توجه قرار گرفته و هنوز بسیاری از برندها نسبت به اهمیت آن، غافل هستند. به همین خاطر نیز می توانید در این زمینه شانس موفقیت بالایی را داشته باشید، با این حال این مسئله ابدا امری ساده نبوده و این مسئله خود یکی از دلایل عدم استقبال همگانی از این مقوله است، با این حال در این مقاله قصد داریم تا با چند توصیه، مسیر را هموارتر سازیم. 

دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۴، آذر‌ماه ۱۳۹۹

۱-هر بازی نیاز به برنده دارد 

به صورت کلی تفاوت چندانی ندارد که چه مدل از بازی را برای ایجاد سرگمی انتخاب کرده اید. نکته ای که هرگز نباید فراموش شود این است که هر بازی باید رقابت در آن وجود داشته باشد. در این راستا وجود برنده، امری بسیار مهم است. نمونه ساده این مسئله را می توان سوال هایی  دانست که برندها در استوری های اینستاگرام از مخاطبان خود می پرسند، با این حال در زمینه ایجاد سرگرمی، شما باید به مواردی فراتر از این اقدام فکر کنید. در نهایت نکته ای که نباید فراموش کنید این است که برای فرد برنده جایزه ای را تعیین کنید تا افراد تمایل به ادامه دادن داشته باشند. 

۲-شناخت مخاطب برگ برنده است

ممکن است نمونه های موفق جهان این تصور را در شما ایجاد نماید که با تکرار طرح، می توان نتایج مشابه را به دست آورید، با این حال آمارها در این زمینه خلاف این امر را به اثبات می رساند. در این راستا انتخاب نوع بازی، باید با توجه به ویژگی های جامعه هدف باشد. در این راستا حتی گروه سنی و جنسیت نیز می تواند از جمله عوامل موفقیت شما باشد. در این راستا تحلیل اقدامات انجام شده در حوزه شما، می تواند یک اقدام هوشمندانه باشد. 

۳-جذابیت را فراموش نکنید 

مهمترین نکته در رابطه با بازی ها این است که جذابیت داشته باشند. درواقع هیچ چیز نباید باعث شود تا این موضوع کمرنگ شود. در این راستا شما دو گزینه را خواهید داشت؛ نخست آنکه به صورت فصلی اقدام کرده و همواره به دنبال پیداکردن موارد جدیدتر باشید و یا آنکه یک بازی را برای همیشه ادامه دهید. این مسئله می تواند همراه با اضافه کردن شاخ و برگ باشد. همچنین لازم است تا در بازی خود، به دنبال کسب درآمد نیز باشید.

در این راستا می توان گزینه های موفقی نظیر فورتنایت را نام برد که انواع گزینه ها را دارند تا از افراد پول دریافت نمایند، با این حال شما باید این اقدام را به شکلی متفاوت انجام دهید. درواقع شما باید به نحوی اقدام کنید که احساس نیاز به محصولات شما در بین افراد شکل گیرد. برای مثال مسابقه عکاسی توسط برند نیکون یکی از اشکال ساده بازی سازی برای مشتری محسوب می شود که باعث خواهد شد تا افراد احساس نیاز به مدل های جدیدتر و لنزهای بهتر را داشته باشند. همچنین چنین اقدامی خود باعث جذب مشتری های جدید نیز خواهد شد. 

۴-از شروع نترسید 

در نهایت توصیه می شود که برای شروع در این زمینه خود را محدود نکنید. درواقع راز موفقیت این است که سریعا ایده را به اجرا درآورده و در مسیر، اقدام به اصلاح آن نمایید. این نکته را همواره به خاطر داشته باشید که بازار منتظر شما نخواهد ماند و ایده امروز ممکن است فردا توسط فردی دیگر به اجرا گذاشته شود. همچنین در حین به اجرا درآوردن طرح خود، متوجه نکاتی خواهید شد که هیچ گاه قبل از طی کردن این مرحله، نسبت به آنها آگاهی پیدا نخواهید کرد. 

منبع: فرصت امروز

بیشتر از رسانه دیجیتال دراقتصادالکترونیکی:
بررسی راهکارهایی برای بازاریابی در تیک تاک
شوک clubhouse شبکه اجتماعی نوظهور
تمام آن چیزی که تازه کارها باید در رابطه با سئو یوتیوب بدانند
مدیرعامل اسپاتیفای از اهداف بلندمدت و رقابت با اپل موزیک می گوید
بازاریابی و چالش طراحی ویدئوی وایرال در تیک تاک
۶ ایده مدیریت بهتر صفحات در شبکه اجتماعی اینستاگرام
همکاری تیک تاک با UFC
مایکروسافت حامی جدید ناشران اخبار در اروپا شد

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

  1. بازتاب: توسعه کسب و کار با ترکیب بازاریابی پارتیزانی و شبکه های اجتماعی : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  2. بازتاب: چگونه وضعیت برندمان در شبکه های اجتماعی را ارزیابی کنیم؟ : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا