رسانه دیجیتال

چگونه با پادکست مان مخاطب را میخکوب کنیم؟

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نویسنده : ارین هریسون – کارشناس بازاریابی محتوایی   مترجم : علی ‌آل ‌علی  

تقاضای کاربران برای شنیدن محتوای صوتی روز به روز در حال افزایش است. این امر نکته تازه ای نیست، در واقع مردم همیشه محتوای صوتی را دوست داشته اند. رادیو به عنوان یکی از نخستین رسانه های جمعی به خوبی این امر را نشان می دهد بنابراین شما برای جلب نظر مخاطب هدف نیازی به تردید درباره استفاده از محتوای صوتی نخواهید داشت. پادکست ها در طول سال های اخیر طرفداران بسیار زیادی در سراسر دنیا پیدا کرده است. این امر برای بسیاری از کارآفرینان فرصت تازه ای برای تعامل با مخاطب هدف ایجاد کرده است بنابراین اگر شما هم به دنبال تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید به سراغ ایجاد پادکستی جذاب بروید. 

جهت دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

متاسفانه همه پادکست ها به یک اندازه برای مخاطب هدف جذابیت ندارد. این امر برخی از کارآفرینان را با شکست در زمینه راه اندازی پادکست ویژه همراه می کند. بدون تردید شما باید ایده ای تازه و خلاقانه برای جلب نظر مخاطب هدف در این ارتباط داشته باشید. در غیر این صورت پادکست تان هرگز نظر مخاطب هدف را جلب نخواهد کرد. هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از ایده های مناسب برای تولید پادکست و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به صورت حرفه ای است. 

استفاده از مهمان های ویژه

مهمان های ویژه برای پادکست ها نقش مهمی را ایفا می کنند. اگر پادکست شما در یک بحث تخصصی برگزار می شود، باید هر هفته یک فرد جذاب در آن حوزه را مدنظر قرار دهید. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک فراوانی می کند. مردم به هر حال همیشه شنیدن صدای افراد مشهور در پادکست های مختلف را دوست دارند. 

یکی از نکات مهم در رابطه با دعوت از مهمان ها برای پادکست توجه به حوزه فعالیت تخصصی هر کدام از آنهاست. اگر این امر مدنظر شما قرار نداشته باشد، شانس چندانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهید داشت بنابراین باید این امر را به بهترین شکل ممکن مدنظر قرار دهید. اغلب اوقات کارآفرینان مهمان های پادکست شان را فقط براساس شهرت شان انتخاب می کنند. این امر یکی از غیرضروری ترین نکات در زمینه همکاری با مهمان ها در پادکست ها محسوب می شود. 

طراحی تیزر از هر قسمت پادکست

تبلیغات برای جلب نظر کاربران به پادکست یا هر محتوای دیگری اهمیت دارد. شما با تبلیغات درست و اصولی به دامنه تازه ای از مخاطب هدف دسترسی پیدا خواهید کرد. این امر اهمیت بسیار زیادی برای برندها دارد. اگر شما هرگز مخاطب تازه ای به پادکست تان اضافه نکنید، به تدریج توانایی تان برای تاثیرگذاری بر روی کاربران به طور کلی کاهش خواهد یافت بنابراین شما باید همیشه به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف هرچه وسیع تری باشید. 

یکی از راهکارهای مناسب برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف طراحی تیزرهای جذاب از هر قسمت پادکست است. شاید پادکست شما به طور کامل صوتی باشد، اما در تیزر می توانید آن را در قالب ویدئویی هم منتشر سازید. این امر برای بارگذاری تیزر در پلتفرم هایی نظیر اینستاگرام بهتر خواهد بود. 

طراحی تیزر به طور معمول کار افراد حرفه ای در عرصه تبلیغات است. اگر شما تمایل به انجام این کار با مسئولیت خودتان دارید، باید دست کم برخی از ویدئوهای آموزشی در این زمینه را مشاهده کنید. این امر به شما آگاهی نسبی از استانداردهای یک تیزر تبلیغاتی جذاب ارائه می دهد بنابراین نتیجه کارتان بیش از اندازه کلیشه ای یا بی کیفیت نخواهد شد. 

نوشتن پست در وبلاگ های مشهور

کسب و کارهای مختلف دارای وبلاگ های زیادی هستند. این امر برای تعامل با کاربران علاقه مند به حوزه کاری چنین برندهایی امر مهمی محسوب می شود. اگر شما دارای وبلاگ رسمی برای برندتان هستید، شاید بد نباشد گاهی اوقات محتوای متنی درباره پادکست تان منتشر کنید. یک ایراد مهم در این میان فقدان شهرت کافی برخی از برندها برای تاثیرگذاری پست وبلاگی شان است. این مشکل هم در عرصه انتشار پادکست دارای راه حل است. بهترین راهکار برای شما نگارش متن به صورت نویسنده مهمان در وبلاگ های مشهور است. چنین امری فرصت قابل ملاحظه ای به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهد داد. 

بسیاری از کاربران با مطالعه پست های وبلاگ های مشهور در زمینه کسب و کار اقدام به انتخاب برخی از پادکست ها می کنند بنابراین حضور شما در این میان نکته بسیار مهمی خواهد بود. در غیر این صورت شما شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهید داشت. 

انتخاب وبلاگ های مناسب برای تولید محتوا نیز مانند هر کار دیگری پیچیدگی های خاص خود را دارد. توجه به ارتباط فعالیت وبلاگ موردنظر با حوزه کاری شما و همچنین مخاطب های گسترده ای بسیار مهم و کاربردی خواهد بود. 

انتخاب ۲ مجری برای پادکست

اگر شما فقط از یک مجری در پادکست تان استفاده می کنید، باید به گونه های دیگر این عرصه نیز توجه نشان دهید. در غیر این صورت شاید تاثیرگذاری تان بر روی مخاطب هدف به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا کند. برخی از پادکست های مشهور دارای دو جزء اصلی هستند. این امر به طور ویژه ای در گفت وگوهای تخصصی با مهمان برنامه کاربردی خواهد بود. به هر حال هیچ کس دوست ندارد تا پایان یک پادکست فقط صدای یک نفر را بشنود بنابراین شما باید تجدیدنظری در رابطه با الگوهای قدیمی تولید پادکست تان اعمال نمایید. 

اهمیت عنصر تداوم

اگر شما بحث تداوم در زمینه تولید پادکست را کنار بگذارید، دیگر هیچ جذابیتی برای مخاطب هدف نخواهید داشت. تمام پادکست های مشهور در دنیای کسب و کار به دلیل تداوم شان دارای شهرت جهانی هستند. این امر درست مانند عرصه بازاریابی است. اگر شما برای مدت زمانی کوتاه اقدام به فعالیت بازاریابی کرده و سپس ناپدید شوید، هیچ کاربری شما را به یاد نخواهد آورد. 

پادکست ها به طور معمول هر هفته یک قسمت شان منتشر می شود بنابراین شما هم باید از چنین الگویی برای انتشار پادکست تان پیروی کنید. در غیر این صورت مخاطب برای مشاهده محتوای تان گیج خواهد شد. این امر به معنای ریزش مخاطب در طول زمان خواهد بود. بی تردید هیچ پادکستی تمایلی به مشاهده چنین امری ندارد. 

امروزه سطح رقابت در زمینه تولید پادکست به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کرده است. شما در این میان باید عملکرد مناسبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از خودتان نشان دهید. در غیر این صورت خیلی زود از دامنه رقابت حذف خواهید شد. استفاده از توصیه های مورد بحث در این مقاله کمک شایانی به شما برای میخکوب کردن مخاطب پای پادکست تان خواهد کرد. 

منبع: فرصت امروز

بیشتر از رسانه دیجیتال در اقتصادالکترونیکی:

قابلیت جدید اینستاگرام برای رقابت با کلاب هاوس
هوش مصنوعی می‌تواند از انسان جلو بزند
آیا کلاب هاوس برای کسب و کار شما مناسب است؟
رکوردشکنی تاریخی یوتیوب
بررسی استراتژی خاص تبلیغات پلتفرم زوم
رونمایی رقیب سرویس جدید اپل توسط اسپاتیفای
۱۱ اصل برندسازی شخصی در لینکدین
۸ اصل ضروری در زمینه تولید محتوا

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا