پیشنهاد سردبیرصنعت هوشمندمقالات تحول دیجیتال

تحول دیجیتال چرا مهم است؟

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

در این مقاله به این می پردازیم که تحول دیجیتال چیست، چرا مهم است و انواع مختلف تحول دیجیتال را به اشتراک می گذاریم. ما همچنین مراحلی را که می توانید برای انجام یک تحول دیجیتال موفق برای شرکت خود بردارید، به اشتراک می گذاریم.

تحول دیجیتال به شما امکان می دهد در صنعت خود رشد کنید و رقابتی بمانید. همچنین به شما این امکان را می دهد که نیازهای کارکنان و مشتریان خود را بهتر برآورده کنید و از فرصت های تجاری منحصر به فرد استفاده کنید. هنگامی که به درستی و با حمایت تیم رهبری یک شرکت انجام شود، تحول دیجیتال می تواند فرصت های بی سابقه ای برای رشد ایجاد کند.

تحول دیجیتال چیست؟

تحول دیجیتال ادغام فناوری در حوزه های مختلف یک کسب و کار برای ایجاد یا اصلاح فرآیندهای تجاری موجود، تجربیات مشتری و فرهنگ است. تحول دیجیتال نشان دهنده بازنگری در نحوه استفاده شرکت ها از فناوری، فرآیندها و افراد برای تغییر عملکرد یک کسب و کار است. این تغییرات معمولاً به نفع دنبال کردن مدل‌های کسب‌وکار جدید یا جریان‌های درآمدی ایجاد می‌شوند و ممکن است ناشی از تغییرات در انتظارات مشتری باشد.

چرا تحول دیجیتال مهم است؟

تحول دیجیتال به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت برای کمک به رشد و رقابت موثر یک شرکت شناخته می شود. با این حال، چهار دلیل خاص وجود دارد که چرا برای هر کسب و کاری که می‌خواهد از رقبای خود جلوتر بماند، ضروری است:

۱. مشتریان انتظار تجربه های درخواستی را دارند

ایجاد تجربه کاربری مناسب بخش مهمی از یک کسب و کار است و مشتری امروزی انتظار خدمات بر اساس تقاضا را از سازمان ها دارد. این شامل قابلیت استفاده از برنامه ها و همچنین تجربه کار با تیم های فناوری اطلاعات است.

۲. امنیت باید اولویت اصلی باشد

امنیت باید اولویت اصلی کسب و کارها باشد. آنها باید سازگار با داده ها باقی بمانند و از سازمان ها در برابر حملات محافظت کنند و در عین حال به شبکه ها اجازه دهند تا با انعطاف پذیری و حداکثر سرعت کار کنند. یک استراتژی امنیتی باید در تمام شبکه‌ها، برنامه‌ها و داده‌ها سازگار باشد تا اطمینان حاصل شود که شبکه‌ها با حداکثر کارایی کار می‌کنند.

۳. فناوری می تواند کارایی کارکنان را بهبود بخشد

فناوری دیجیتال نقشی کلیدی در توانمندسازی کارکنان برای موثرتر در نقش های اصلی خود ایفا می کند. تحول دیجیتال به سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا فرآیندهای دستی را در زمینه‌هایی مانند منابع انسانی و امور مالی به‌طور خودکار انجام دهند که زمان کارمندان را برای تمرکز بر فرصت‌های تجاری گسترده‌تر آزاد می‌کند.

انواع مهم تحول دیجیتال

انواع مختلفی از تحولات دیجیتالی وجود دارد که معمولاً مشاغل ایجاد می کنند. آنها عبارتند از:

۱. مدل تجاری

برخی از کسب و کارها در حال تغییر از مدل های کسب و کار سنتی خود برای انطباق با تغییرات فناوری در صنایع خود هستند. این تحولات دیجیتالی پیچیده هستند و نیازمند تغییر ساختارهای اساسی ارزشی هستند که شرکت ها ارائه می دهند. با این حال، با انجام این کار، آنها فرصت های رشد جدیدی را باز می کنند. یک مثال عالی از آن در صنعت پخش ویدئو است. این روزها، مصرف‌کنندگان به ندرت ویدیوها را از فروشگاه اجاره می‌کنند، اما در عوض، آن‌ها را مستقیماً از اینترنت پخش می‌کنند. بسیاری از سایت‌های اشتراک هم اکنون در دسترس هستند که دسترسی نامحدود به فیلم‌ها و تلویزیون را از طریق اینترنت ارائه می‌دهند.

۲. تحول فرآیند

یادگیری ماشینی، APIها، داده‌ها و تجزیه و تحلیل‌ها به شرکت‌ها راه‌های جدید و ارزشمندی برای اختراع مجدد فرآیندها برای کاهش هزینه‌ها، افزایش کیفیت و کاهش زمان چرخه می‌دهند. فناوری اکنون به شرکت ها اجازه می دهد تا فرآیندهای خسته کننده یا دستی در منابع انسانی و حسابداری را خودکار کنند و خطر خطای انسانی را از بین ببرند و زمان کارمندان را برای ابتکارات دیگر آزاد کنند. شرکت‌های پیتزا و سایر رستوران‌ها در حال تغییر فرآیندهای سفارش خود هستند و به مشتریان اجازه می‌دهند سفارش‌های آنلاین خود را ثبت کنند. این راحتی مشتری به بسیاری از رستوران ها نسبت به رقبا برتری می دهد.

۳. تبدیل دامنه

فناوری‌های جدید فرصت‌هایی را برای شرکت‌ها ایجاد می‌کنند تا کسب‌وکارهای کاملاً جدیدی را برای سازمان‌های خود باز کنند، فراتر از بازارهایی که در حال حاضر به آنها خدمت می‌کنند. پیشرفت‌های فناوری این امکان را برای هر شرکتی فراهم می‌کند که فناوری جدیدی را با هزینه کم به دست آورد که حوزه‌های تجاری جدید مانند یادگیری ماشین، هوش مصنوعی، واقعیت افزوده یا اینترنت اشیا (IoT) را باز می‌کند. شرکت هایی که می دانند چگونه به طور موثر از نوآوری استفاده کنند، مزایای رشد جدید را می بینند.

۴. تحول فرهنگی

برای پذیرش یک تحول دیجیتال بلندمدت، باید ذهنیت‌ها، استعدادها و فرآیندهای سازمانی را اصلاح کنید. این امر مستلزم آن است که مهارت‌های نوآوری، ذهنیت‌های دیجیتال و چابکی را به سازمان بکشانید تا رشد را افزایش دهید. برای برخی از شرکت‌ها، این به معنای شروع با تمرکز بر پیشنهادات رویاروی با مشتری برای بهبود تجربه مصرف‌کننده و دور شدن از روش‌های قدیمی انجام کارها است.

چگونه یک تحول دیجیتال موفق انجام دهیم

در حالی که هر تحول دیجیتال بسته به نیازها و اهداف سازمان شما و گستردگی تحول متفاوت خواهد بود، در اینجا مراحلی وجود دارد که می توانید برای انجام یک تحول دیجیتال موفق در کسب و کار خود بردارید:

۱. فرآیند کسب و کار جدید را ایجاد کنید

قبل از اینکه بتوانید یک تحول دیجیتال را شروع کنید، ابتدا باید با اصلاح فرآیندهای موجود شروع کنید. این می تواند چیزی به کوچکی تغییر نحوه ارائه بازخورد مشتریان یا چیزی به بزرگی تغییر کل مدل کسب و کار شما باشد. شما باید بازارها، رقبا و داده های داخلی خود را تجزیه و تحلیل کنید تا مشخص کنید کدام فرآیندها باید تغییر کنند.

۲. فناوری مورد استفاده خود را شناسایی کنید

فناوری باید به عنوان وسیله ای برای حمایت از ایده شما برای تغییر استفاده شود. بر شناسایی فناوری‌هایی تمرکز کنید که با هدف یا اهدافی که می‌خواهید به آن برسید، تناسب داشته باشید.

۳. طرز فکر جدیدی اتخاذ کنید

برای تکمیل یک تحول دیجیتال، ابتدا به حمایت تیم اجرایی خود نیاز دارید. هیئت مدیره و مدیران اجرایی شما به آموزش در مورد تغییراتی که رخ خواهد داد نیاز دارند تا با طرز فکر مورد نیاز برای فعالیت و رشد کسب و کاری که دستخوش تحول دیجیتال شده است، آسایش پیدا کنند. شما همچنین می خواهید فرهنگ سازمان خود را به گونه ای بازتعریف کنید که در آن تغییرات و نظرات پذیرفته شود. این ممکن است نیاز به تغییر سلسله مراتب سنتی به سلسله مراتبی داشته باشد که در آن کارکنان در تمام سطوح سازمان درگیر هستند.

۴. یک استخر استعداد بسازید

برای پیاده‌سازی فناوری‌های جدید و نوآورانه، به کمک افراد ماهری نیاز دارید که می‌خواهند ایده‌ها را به برنامه‌های اجرایی تبدیل کنند. شما می توانید انتخاب کنید که یا به شرکت های فناوری اطلاعات که در استفاده از فناوری مورد نظر شما مهارت دارند برون سپاری کنید یا یک تیم داخلی را استخدام کنید که بتواند تغییرات را از درون سازمان اجرا کند.

۵. یک برنامه برای اجرا ایجاد کنید

یک تحول دیجیتال باید در مراحل مختلف اتفاق بیفتد، ترجیحاً با آزمایش طرح در مقیاس کوچکتر قبل از ایجاد تغییر در سطح سازمان. از قبل تعریف کنید که در هر مرحله از اجرای شما چه اتفاقی باید بیفتد و مطمئن شوید که هر مرحله با یک نقطه عطف کاهش دهنده خطر به پایان می رسد. نمونه ای از این امر می تواند دریافت تاییدیه از یک مدیر ارشد اجرایی مبنی بر موفقیت آمیز بودن مرحله اجرا باشد که به شما اجازه می دهد تا به جلو بروید.

۶. شاخص های کلیدی عملکرد را تنظیم کنید(KPI) 

شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) را برای اندازه گیری میزان اثربخشی برنامه خود تنظیم کنید. معیارهایی که انتخاب می کنید باید واضح، قابل دستیابی و دارای یک جدول زمانی مشخص برای تعیین میزان اثربخشی تحول دیجیتال خود باشند.

منبع: ایوسی

  • تحول دیجیتال چرا مهم است؟
کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا