اقتصاددیجیتال

بحران دیجیتال در روابط عمومی‌ها

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

 روابط عمومی سنتی هنوز در کشور ما همچنان در ادارات و سازمان‌ها به رغم گسترش و توسعه روز افزون شبکه‌های اجتماعی همچنان پا بر جا است و روابط عمومی دیجیتال بعنوان ضرورت زمانه جایگزین روابط عمومی سنتی نشده است.

امروز هنوز  اطلاع رسانی بیشتر سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی بصورت سنتی از طریق تلویزیون، رادیو و نشریات چاپی و شیوه‌های ابتدایی و نادرستی که به غلط روشی دیجیتال تصور می‌شود  صورت می‌گیرد، هر چند برخی از روابط عمومی‌ها در مسیر  ارتباطات دیجیتالی  اقدام می‌کنند ولی سوگیری و جهت گیری این ارتباطات دیجیتالی صحیح نیست و نیازمند بازیابی و تعریف صحیح ای این مقوله می‌باشد. 

جهت دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

روابط عمومی سنتی نه به این معنا که منسوخ شده و دیگر کاربرد ندارد بلکه باید اذعان کرد که روابط عمومی دیجیتال شکل تکامل یافته روابط عمومی سنتی است.

به عقیده یونس شکر خواه استاد ارتباطات، روابط عمومی یک علم و هنر است و فقط به انتشار رپورتاژ خلاصه نمی‌شود ظهور روزافزون تکنولوژی‌های جدید کمک می‌کند تا روابط عمومی دیجیتال همواره در حال نوسازی و مطابقت با سیستم‌های جدید باشد.

یکی از خلاء ها و نارسایی های روابط عمومی ها فاصله گرفتن از روابط عمومی دیجیتال است برای دیجیتالی شدن روابط عمومی ها باید ضمن تامین زیر ساخت های لازم به تربیت و آموزش نیروی انسانی در سازمان‌ها پرداخت ضمن اینکه تحقق این امر مستلزم تعدیل سیاست‌گذاری های ارتباطی کشور به روابط عمومی  دیجیتال است.

راه اندازی کانال مجازی و یا بازنشر مطالب و اخبار دستگاه های  اجرایی از سوی تعدادی از بلاگرها  نشانگر روابط عمومی دیجیتال نیست، روابط عمومی دیجیتال نیازمند دانش روز و  ترکیبی از روابط‌ عمومی سنتی ،تولید محتوا وانتشار آن در رسانه‌های جمعی و شبکه‌های اجتماعی است.

برای دیجیتالی شدن روابط عمومی ها تامین ابزار های لازم از قبیل ایمیل مارکتینگ ،شبکه‌های اجتماعی،  وب سایت‌ها و وبلاگ‌های مرتبط با موضوع فعالیت، رسانه های خبری آنلاین ،تولید محتوا در قالب پادکست (فایل صوتی)، وبینار، اینفوگرافیک ،موشن گرافیگ، چند رسانه ای، ویدئو ، اسلاید ، کتاب الکترونیکی و کلاب هاوس لازم و ضروری است و تحقق این امر مستلزم ارتباط و شبکه‌سازی با خبرنگاران، استفاده از توان و تخصص  بلاگرها ، اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی و پوشش خبری آنلاین می‌باشد و در غیر اینصورت بحران‌ آینده‌ روابط عمومی‌ها بحران شرایط دیجیتال ‌خواهد بود.

بیشتر از اقتصاد دیجیتال بخوانیم

به عقیده راقم سطور، فعالیت روابط عمومی در شبکه‌های اجتماعی نیازمند تولید محتوایی ارزشمند است و تولید محتوای ارزشمند هم نیازمند کار حرفه‌ای می‌باشد و یکی از ایراداتی که برای روابط عمومی وارد است به‌روز و همگام نشدن با تحولات تکنولوژی و فناوری‌های نوین در اطلاع رسانی و تبلیغات  است که موجب عقب ماندگی سازمان از عرصه اطلاع رسانی دیجیتال می‌شود.

فرار از فضای وب فرار از پیشرفت های تکنولوژیک است، در حال حاضر نسل دیجیتال بهترین استفاده را از این فضا دارد  هرچند سوء استفاده بیشتری هم از این فضا صورت می‌گیرد ولی به مرور زمان بهینه سازی می‌شود.

پژوهشگران ارتباطی معتقدند که آینده روابط عمومی و روزنامه نگاری آنلاین در یک نرم افزار وب ۳ خلاصه می‌شود که دیگر بجای خبرنگار این نرم افزار است که تیتر می‌زند و خبر می‌نویسد و در این فضایی به روز شدن روابط عمومی‌ها  و حرکت با موج سریع پیشرفت و توسعه دیجیتالی ضروری است.

منبع: ایرنا

مدیریت هوشمند در اقتصادالکترونیکی:
بحران دیجیتال در روابط عمومی‌ها
مزایای مدیریت مجازی کارمندان برای کسب و کارها
مزایای همکاری با موسسه های تخصصی IT برای کسب و کارها
۱۳ نکته مدیریتی از موسس شرکت Zoom
دفاتر گوگل برای دوران پسا کرونا بازطراحی می شوند
ده ویژگی ضروری رهبران در عصر هوش مصنوعی
کارآفرینان جوان پاسخ می دهند:چگونه مدیر خوبی برای کسب و کارمان باشیم؟
چالش طراحی پیام بازاریابی اصلی برند
۴ قانون وارن بافت برای سرمایه‌گذاری در بازار‌های بی‌ثبات
۵ اقدامی که باید در برنامه روزانه کارآفرین ها قرار گیرد

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا