رسانه دیجیتال

ارتباط بهتر با مشتریان از طریق بازاریابی محتوا

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

مترجم :علی ‌آل ‌علی

بیل گیتس در سال ۱۹۹۶ اظهار نظر مشهورش مبنی بر اینکه «محتوا پادشاه است» را ارائه کرد. از آن زمان تا به حال بسیاری از بازاریاب های دیجیتال از این نکته برای جلب نظر مخاطب شان استفاده کرده اند. بدون تردید هنوز هم دنیای بازاریابی تحت سلطه کامل محتوا قرار دارد. با این حال برندها برای جلب نظر مشتریان شان باید از محتوای مرتبط با حوزه کاری و سلیقه مشتریان سود ببرند، در غیر این صورت هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی آنها نخواهند داشت. 

مشتریان در طول دو سال اخیر رفتارشان در قبال برندها و کمپین های بازاریابی شان را به طور مداوم تغییر داده اند. این امر اندکی سردرگمی برای بازاریاب ها به همراه داشته است. اگر شما به دنبال راهکارهایی برای حل این مشکل هستید، مقاله کنونی برخی از نکات کاربردی در راستای تولید محتوای هماهنگ با سلیقه و مرتبط با نیازهای مشتریان را مورد بررسی قرار خواهد داد. در ادامه برخی از مهمترین نکات در این راستا را مورد بررسی قرار می دهیم. این امر به شما برای تاثیرگذاری هرچه بهتر بر روی مخاطب هدف کمک خواهد کرد. 

جهت مشاهده و دانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

دسته بندی مشتریان

شما برای اینکه هر مخاطب را به بهترین شکل ممکن به برندتان علاقه مند سازید، باید اندکی بیشتر از راهکارهای قدیمی را مدنظر قرار دهید. این امر شامل دسته بندی مشتریان و ارسال محتوای شخصی سازی شده برای هر کدام از آنهاست. شاید این امر در ابتدا برای تان بسیار سخت باشد، اما به مرور زمان شانس بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیدا خواهید کرد. چنین امری شما را به بهترین شکل ممکن در کانون توجه مشتریان قرار می دهد. 

دسته بندی مشتریان به شما امکان شناسایی هر کدام از آنها به طور ویژه و سپس جلب نظرشان در قالبی کاملا حرفه ای را می دهد. این امر اغلب اوقات موجب تاثیرگذاری بهینه بر روی مشتریان می شود. به علاوه امروزه مشتریان واکنش بسیار بهتری به محتوای بازاریابی شخصی سازی شده نشان می دهند. با این حساب شما هیچ مشکلی از نظر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان و ارتباط بهتر با آنها در این شیوه نخواهید داشت. 

بازاریابی چند فرهنگی

شما در بازار دیگر با یک فرهنگ خاص و مشخص رو به رو نیستید. در بسیاری از بازارهای دنیا تنوع قومیتی به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است. با این حساب شما باید تمرکزتان را بر روی فعالیت بازاریابی به بهترین شکل ممکن قرار دهید، در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهید داشت. 

دیگر دوره مشتریان واحد و یکسان در دنیای کسب و کار گذشته است. شما امروزه با مشتریانی به شدت متفاوت و دارای سلیقه های گوناگون رو به رو هستید. بنابراین اگر در کمپین های بازاریابی تان المان هایی از فرهنگ های مختلف را در کانون توجه قرار ندهید، خیلی زود توانایی تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از بین می رود. 

راهکار اساسی در این بخش استفاده از المان های متنوع فرهنگی و از همه مهمتر تلاش برای آشنایی با فرهنگ های مختلف در بازار هدف تان است. چنین امری به شما برای تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف کمک خواهد کرد. 

دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۱۳، مهرماه ۱۴۰۰

توجه به بازاریابی محلی

بازاریابی محلی به معنای تمرکز صرف بر روی مشتریان حاضر در یک موقعیت جغرافیایی خاص، مثل یک شهر مشخص، است. این امر به شما امکان جلب نظر انحصاری مشتریان در یک منطقه را می دهد. اغلب اوقات برندها برای ورود به دنیای کسب و کار از یک بازار کوچک کارشان را شروع می کنند. بنابراین استفاده از الگوی بازاریابی محلی برای شما مزایای بسیار زیادی به همراه خواهد داشت. 

مشخص ترین مزیت بازاریابی محلی امکان صرفه جویی در هزینه ها و هدف گذاری فوق حرفه ای بر روی مشتریان است. با این حساب اگر هدف شما در بازاریابی فقط منحصر به یک بازار خاص است، به هیچ وجه توصیه کنونی ما را از دست ندهید. این طوری بدون هزینه اضافی امکان بازگشت سرمایه بسیار بالا برای کمپین تان را خواهید داشت. 

بدون تردید بازاریابی و تعامل با مشتریان در طول سال های اخیر بدل به امری دشوار شده است. اگر شما در این میان نکات مورد بحث در این مقاله را مورد بررسی قرار دهید به سادگی هرچه تمام تر شانس ارتباط بهتر با مشتریان را خواهید داشت. 

منبع: فرصت امروز

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا