معدن 4.0

امضای تفاهم‌نامه با بزرگترین شرکت چینی در زمینه هوشمندسازی معادن

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

علی یقطین رئیس هیات مدیره شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران گفت: امضای تفاهم‌نامه با بزرگترین شرکت چینی در زمینه هوشمندسازی معادن به‌ منظور بازدید میدانی از دستاوردهای معدنی و فولادی کشور چین در حوزه هوشمند سازی معادن‌‌‌ انجام شد. بنابراین سفر مدیران ارشد شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران به کشور چین به منظور استفاده از تجربیات آنها و با هماهنگی و برنامه‌ریزی شرکت (چاینا الکترونیک) انجام شد.

گام بلند امضای تفاهم‌نامه با بزرگترین شرکت چینی در زمینه هوشمندسازی معادن

وی با اشاره به هدف امضای تفاهم‌نامه با بزرگترین شرکت چینی در زمینه هوشمندسازی معادن گفت: دولت چین معادن و کارخانه‌های هوشمند معدنی و فولادی را به‌عنوان یک حوزه کلیدی شناسایی کرده است. به عبارت دیگر دولت چین صاحبان صنایع را به توسعه فناوری‌ها و احداث کارخانه‌های هوشمند برای بهبود ایمنی، کار آیی و پایداری در عملیات معدنی و تولید فلزات تشویق کرده است.

وی افزود: نکته مهم اینجاست که شرکت‌های چینی بر توسعه راه‌حل‌های نوآورانه متمرکز هستند و در این شرکت‌ها فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و اینترنت اشیا برای بهینه‌سازی عملیات معدنی و تولید فلزات استفاده می‌شود. بنابراین سفر مدیران ارشد شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران به کشور چین را در برنامه های خود قرار دادیم.

رئیس هیات مدیره شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران با تحلیل امضای تفاهم‌نامه با بزرگترین شرکت چینی در زمینه هوشمندسازی معادن گفت: شرکت (چاینا الکترونیک) پروژه‌های متعددی درزمینه معادن هوشمند و کارخانه‌ها تولید فولاد هوشمند اجرا کرده است. این شرکت تحت مالکیت دولت مرکزی چین قرار دارد و در شهر چانگشا چین واقع است و تاکنون در بیش از ۳۰ معدن در کشور چین و کشورهای دیگر جهان هوشمندسازی معادن را انجام داده است.

تاثیر مثبت سفر مدیران ارشد سنگ آهن مرکزی به کشور چین

یقطین از امضای تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران با نماینده شرکت (چاینا الکترونیک) پس از پایان بازدید همه‌جانبه از این شرکت خبر داد و گفت: این تفاهم‌نامه در پارک مرکزی فناوری‌های صنعتی شانگهای بین دو شرکت امضاء رسید.

گفتنی است امضاء تفاهم‌نامه با بزرگترین شرکت چینی در زمینه هوشمندسازی معادن سؤال بنیادین را به ذهن می آورد که تأثیر فناوری‌های جدید بر عملیات معدن چیست؟ پاسخ به این سؤال تأثیر مستقیمی بر جهت‌گیری‌ها و مشخص کردن سمت و سوی بخش‌های بسیاری در آینده معدنکاری کشور دارد. با توجه به موارد مذکور ضروری است که به دنبال استراتژی بلندمدتی بود که ما را به سمت افزایش بازدهی و کارایی عملیاتی و کاهش هزینه‌ها سوق دهد.

همچنین صنعت معدن ایران نیازمند فراهم شدن بستری مناسب برای پاسخ به نیازهای زیرساختی خود است. در همین راستا با روی کار آمدن افراد متخصص و مهندسین معدن اقداماتی برای هوشمند سازی معدن‌ها صورت گرفته است. یکی از راهکارهای ارائه‌شده در این زمینه “سیستم مدیریت هوشمند معدن” است که گامی بزرگ در جهت تسهیل مدیریت معادن، بیشینه‌سازی تولید در معادن، کنترل عملکرد و کاهش هزینه‌های عملیاتی بشمار می‌رود. باید منتظر ماند و دید سفر مدیران ارشد شرکت سنگ‌آهن مرکزی به کشور چین ادامه خواهد یافت یا خیر.

منبع: سرمایه‌گذاری آنلاین

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا