اپلیکیشن و نرم افزاررسانه دیجیتال

رونمایی یوتیوب از سرویس رقابتی اش با تیک تاک

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نویسنده :اندرو هاتکینسون – کارشناس بازاریابی دیجیتال
مترجم :علی ‌آل ‌علی

یوتیوب در طول ماه های اخیر به طور رسمی در تلاش برای به روز رسانی پلتفرمش در راستای جلب نظر کاربران تیک تاک بوده است. این امر از ماه اکتبر با سرویس «شُرتز» در دسترس برخی از کاربران در کشورهای منتخب قرار گرفت. هدف اصلی یوتیوب از توسعه این سرویس جدید جلب نظر کاربران تیک تاک است. پلتفرم چینی تیک تاک در طول یک سال اخیر با انواع اتهام ها در زمینه در اختیار قرار دادن اطلاعات کاربران به نهادهای امنیتی دولت چین مواجه شده است. با این حساب تلاش برای کسب سهمی از دامنه وسیع کاربران تیک تاک از سوی دیگر پلتفرم ها ایده جذابی به نظر می رسد. 

نیل موهان، مسئول ارشد یوتیوب، امیدواری بسیار زیادی نسبت به بهبود وضعیت این پلتفرم با به روز رسانی های اخیر دارد. یوتیوب به عنوان بزرگترین پلتفرم ویدئویی جهان در طول سال های اخیر رقبای بسیار زیادی را داشته است. اینستاگرام با افزودن بخش IGTV و همچنین افزایش مدت زمان بارگذاری ویدئوها رقیب مهمی برای یوتیوب محسوب می شود. همانطور که اینستاگرام با استفاده از ریلز در تلاش برای جلب نظر کاربران تیک تاک است، یوتیوب نیز در این میان سرمایه گذاری مناسبی انجام می دهد. 

جهت مشاهده عناوین و دانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۴، آذرماه ۱۳۹۹ کلیک نمایید.

سالانه شمار بسیاری از کارآفرینان برای ایجاد کانال های مربوط به کسب و کارشان وارد یوتیوب می شوند. این امر در نگاه نخست نکته مهمی برای توسعه یوتیوب و افزایش جذابیت های این پلتفرم محسوب می شود. نکته مهم در این میان ضرورت توجه به وضعیت کانال ها و کاربران شخصی در این رابطه است. نیل موهان در این رابطه نسبت تبدیل یوتیوب به پلتفرمی تجاری اظهار نگرانی کرده است. یوتیوب همیشه پلتفرمی برای کاربران حقیقی بوده است بنابراین حفظ چنین ویژگی مهمی باید در دستور کار مدیران ارشد آن قرار داشته باشد. اقدامات اخیر مانند رونمایی محدود از سرویس شرتز در راستای تحقق همین استراتژی محسوب می شود. 

تلاش برای جلب نظر کاربران تیک تاک بیانگر غفلت مهمی از سوی پلتفرم های مهم است. تیک تام در طول چند سال اخیر با توجه به نقاط ضعف و کاستی های پلتفرم های بزرگ دنبال جلب نظر دامنه وسیعی از کاربران شده است. پلتفرم هایی نظیر یوتیوب، توییتر و فیس بوک خیلی دیگر نسبت به نقاط ضعف موردنظر واکنش نشان داده اند بنابراین مشاهده افزایش سریع دامنه مخاطب هدف تیک تاک امری طبیعی محسوب می شود. 

سرویس شرتز پلتفرم یوتیوب اکنون به طور محدود برای کاربران هندی فعال شده است. مهمترین نکته در این رابطه مسدودسازی تیک تاک از سوی دولت هند است بنابراین یوتیوب فرصت طلایی برای آزمایش کارایی و جذابیت های سرویس جدیدش دارد. استفاده از بازخوردهای دریافتی پیرامون سرویس شرتز از سوی یوتیوب اهمیت بسیار زیادی برای بهبود کیفیت این سرویس خواهد داشت. اگر نتیجه رونمایی از این سرویس مثبت باشد، به احتمال زیادی تا نیمه سال جاری دسترسی به شرتز برای تمام کاربران جهان امکان پذیر خواهد شد. 

منبع: فرصت امروز

بیشتر از رسانه‌های اجتماعی در اقتصادالکترونیکی:
با این میلیونر ۹ ساله آشنا شوید
هوش مصنوعی از اداره محتوای یوتیوب کنار گذاشته شد
هوش مصنوعی یوتیوب به کامنت ها پاسخ می دهد
قابلیت جدیدی به نسخه جدید گوگل‌مپ اضافه شد
چگونه ویدیوهای یوتیوب را دانلود کنیم؟
همکاری تیک تاک با UFC
شبکه های اجتماعی، پیش نیاز روابط عمومی موفق
رونمایی لینکدین از بازگشت به رشد در ۲۰۲۱
معرفی ۹ ابزار ویرایش ویدئوی کاربردی
بررسی ۸ استراتژی دسته بندی مخاطب هدف

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا