اقتصاددیجیتالحکمرانی و فناوری

دولت، مانع اصلی توسعه اقتصاد دیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و توسعه اقتصاد هوشمند خطاب به دولت آینده برای تحقق اقتصاد هوشمند و دولت الکترونیک پیشنهاداتی را مطرح کرد.

علی عبدالهی، با بیان اینکه دولت آینده و تمام سازمان‌های آن باید به تاثیر فناوری‌های نو در تحول اقتصادی و اجتماعی اعتقاد داشته و الزام آن را درک کنند، گفت: بیش از ۳۰ کشور در دنیا در زمینه کاربرد هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و بلاک چین در بخش‌های اقتصادی، صنعت، تجارت و… برنامه راهبردی دارند که نشان از حرکت فعال و شتابان دنیا به سمت استفاده از فناوری‌های نو و کاربردی کردن آن در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه‌های مالی و اقتصادی دارد. بنابراین، دولت آینده در گام بعدی باید در زمینه استفاده از فناوری‌های نو برنامه ریزی کند. 

جهت دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

وی افزود: متولی دولت الکترونیک در کشور مشخص نیست تا فرآیندها و سامانه‌های بین سازمانی و دولتی را به یکپارچگی و هماهنگی برساند. بنابراین، باید برای تحقق دولت الکترونیک یک متولی داشته باشیم تا فرآیندها و خدمات بین بخشی را اصلاح و الکترونیکی کند. 

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و اقتصاد هوشمند در وزارت اقتصاد ادامه داد: دولت آینده در زمینه کاربردی کردن فناوری‌های نو در حوزه‌های مختلف باید منابع مالی کافی به این موضوع اختصاص دهد. در بخش قوانین و مقررات فناوری‌های نو تنظیم گیری خاص خود را نیاز دارند که در حال حاضر مسیر قوانین و مقررات برای فناوری‌های نو چون رمزارزها و بلاک چین مسیر خوبی نیست و بیانگر این است که با قوانین سنتی نمی‌توان در استفاده از فناوری‌های نو موفق بود. 

طبق گفته عبدالهی، باید مواجه تنظیم‌گری دولت با فناوری‌های نو اصلاح شود که به عنوان مثال درباره وضعیت فعلی بازار رمز ارزها که برخی آن را غیرقانونی و برخی دیگر آن را قانونی می‌دانند و یک اتفاق نظر و مدیریت فعالی در مقابل آن وجود ندارد، باید دولت به یک تنظیم‌گری هوشمند در حوزه فناوری‌های نو دست پیدا کند. 

وی در پایان سخنانش مطرح کرد که باید به بخش خصوصی به معنای واقعی کلمه اجازه گسترش فعالیتش داده شود. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید زیرساخت‌های توسعه اقتصاد هوشمند، دولت الکترونیک، تجارت هوشمند و… را تقویت کند.

منبع: گسترش نیوز

بیشتر از اقتصاد دیجیتال در elececo:
قانون جدید امنیت داده چین؛ ضمانت محکم حقوقی از توسعه اقتصاد در عصر دیجیتال
بورس زیر ذره بین هوش مصنوعی
مدیریت فضای مجازی به صحنه زورآزمایی تبدیل شده است
پنج اولویت تکنولوژی دولت آینده
تخصیص هزار میلیارد تومان بودجه به اقتصاد دیجیتال
نقش هوش مصنوعی در فعالیت‌های کاری
ایران دیجیتال چگونه در دولت آینده محقق خواهد شد
توسعه اقتصاد دیجیتال و افزایش سهم شرکت‌های حوزه فاوا از اقتصاد ملی
وام‌های استارت آپی به داد اقتصاد کرونا زده انگلستان رسید
هوش مصنوعی صنعت فین تک را متحول خواهد کرد
نظام اقتصاد دیجیتال با اقتصاد مقاومتی بسیار سازگار است؛ متأسفانه نتوانستیم اقتصاد کشورمان را بر مبنای نظام اقتصادی دیجیتال بنا کنیم
وزیر ارتباطات بعدی برای توسعه‌ی اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال برنامه‌ای دقیق ارائه دهد
حکمرانی در فضای مجازی و سیاست‌گذاری در بخش اقتصاد دیجیتال/ آخرین وضعیت شبکه ملی اطلاعات
معضل نظام مالیاتی در اقتصاد دیجیتال
تنظیم‌گری مالیاتی سکوهای استریمینگ

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. بازتاب: امضای الکترونیکی روی اپلیکیشن دولت همراه فعال شد : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا