امنیت اطلاعات

باج‌خواهی ۱۲ میلیون دلاری هکرها از شرکت Advantech

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

اپراتورهای برنامه باج افزاری کونتی (Conti) که گفته می‌شود جانشین باج افزار ریوک است، به‌تازگی شبکه‌های شرکت اندونتک (Advantech) را هدف قرار داده و باج هنگفتی طلب کردند.

مهرداد دهقان؛ سایبربان

اپراتورهای این باج افزار بابت رمزگشایی همه داده‌ها و حذف فایل‌های مسروقه از سرورهای خود و عدم انتشار داده‌های مسروقه شرکت ۷۴۰ بیت کوین (حدوداً معادل ۱۲.۶ میلیون دلار) باج طلب کرده‌اند. 

بر اساس متن یادداشت باجی که پورتال بلیپینگ کامپیوتر به آن دسترسی پیداکرده است، هکرها موافقت کرده‌اند دو مورد از فایل‌ها را به‌عنوان اثبات ادعای خود رمزگشایی کنند تا نشان دهند کلیدهای رمزگشایی مطمئن هستند.

اپراتورهای باج افزار مذکور در تاریخ ۲۱ نوامبر ۲۰۲۰ به اندونتک هشدار داده‌اند چنانچه طی یک شبانه‌روز پاسخی از سوی شرکت دریافت نکنند، بخشی از داده‌های مسروقه را منتشر خواهند کرد و در تاریخ ۲۶ نوامبر فایل‌هایی از شرکت را در سایت خود منتشر کرده و مدعی شده‌اند این آرشیو ۳.۰۳ گیگابایتی تنها ۲% از کل داده‌های مسروقه را در بردارد.

آن‌ها همچنین اعلام کرده‌اند چنانچه باج پرداخت شود تمام بکدورها را بلافاصله حذف کرده و توصیه‌هایی در خصوص روش‌های ارتقاء امنیت ارائه می‌دهند. 

شرکت ادونتک در حال حاضر در خصوص این حمله گزارش رسمی منتشر نکرده است. 

سازنده سیستم‌های اتوماسیون و چیپ‌های دستگاه‌های اینترنت اشیای صنعتی ادونتک یکی از پیشروان بازار جهانی در حوزه محصولات فناوری اطلاعات ازجمله کامپیوترهای صنعتی، شبکه‌ها و دستگاه‌های اینترنت اشیاء، سرورها و تجهیزات پزشکی است که در ۹۲ شهر بزرگ دنیا با بیش از ۸ هزار کارمند فعالیت می‌کند. 

در سال ۲۰۱۹ درآمد فروش این شرکت ۱.۷ میلیارد دلار برآورد شده است. در سال ۲۰۱۸ بیشترین سهم (۳۴%) را در بازار جهانی سیستم‌های کامپیوتر صنعتی داشته است. 

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا