پیشنهاد سردبیرصنعت هوشمندمقالات تحول دیجیتالمقاله

۲۳ استراتژی برای تحول دیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند
وحید اکبری

در این مقاله ما توضیح می‌دهیم که تحول دیجیتال شامل چه چیزی است و ۲۳ استراتژی تبدیل دیجیتال، از جمله استراتژی‌هایی برای پیاده‌سازی تحول دیجیتال، ایمن‌سازی داده‌ها و حفظ فرآیندهای جدید ارائه می‌کنیم.

تحول دیجیتال فرآیند ترکیب فناوری در فرآیندهای موجود سازمان برای بهبود بهره وری یا دستیابی به اهداف رشد است. تحولات دیجیتال موثر می تواند به کارکنان کمک کند تا به نیروهای بازار در حال تغییر پاسخ دهند و نیازهای مشتریان خود را برآورده سازند. اگر درگیر فناوری اطلاعات، مدیریت یا رهبری هستید، درک استراتژی‌های تحول دیجیتال می‌تواند به شما در پیاده‌سازی فناوری در طیف گسترده‌ای از عملکردهای تجاری، از جمله منابع انسانی، خدمات مشتری و تحقق کمک کند.

تحول دیجیتال شامل چه مواردی است؟

از آنجایی که تحول دیجیتال، فناوری را در عملکردهای موجود سازمان ادغام می کند، این فرآیند ممکن است دارای طیف وسیعی از اجزا باشد. در اینجا برخی از وظایف متداول دخیل در تحول دیجیتال آورده شده است:

  • راه اندازی سرویس تجارت الکترونیک برای افزایش فروش دیجیتال
  • انتقال فایل های کاغذی منابع انسانی به یک پلت فرم نرم افزار مدیریت منابع انسانی
  • طراحی یک فضای کاری دیجیتال برای کارکنان از راه دور یا ترکیبی
  • فشرده سازی خدمات داده به سرور ابری
  • اتوماسیون فرآیندها در تاسیسات تولیدی
  • استفاده از تجزیه و تحلیل داده ها برای اندازه گیری معیارهای خدمات مشتری
  • ایجاد یک اینترانت یا ویکی داخلی برای منابع کارمند
  • خرید یک برنامه نرم افزار مدیریت تدارکات یا زنجیره تامین سفارشی
  • راه اندازی یک سری نظرسنجی آنلاین برای سنجش رضایت کارکنان

۲۳ استراتژی برای تحول دیجیتال

در اینجا ۲۳ استراتژی وجود دارد که ممکن است در طول تحول دیجیتال یک سازمان کمک کند:

۱۱ استراتژی پیاده سازی برای تحول دیجیتال

شروع یک فرآیند تحول دیجیتال برای یک شرکت، آژانس دولتی یا سازمان غیرانتفاعی می تواند یک فرآیند طولانی باشد که بخش های زیادی را درگیر می کند. در اینجا ۱۱ استراتژی برای پیاده سازی تحول دیجیتال در یک سازمان آورده شده است:

  1. روی اهداف تجاری تمرکز کنید. استراتژی های موثر تحول دیجیتال معمولاً با شناسایی اهداف کلیدی سازمان و انتخاب فناوری که به دستیابی به آنها کمک می کند شروع می شود. اهداف ممکن است شامل گسترش به یک بازار متفاوت، توسعه یک خط محصول جدید یا رسیدن به یک هدف مالی باشد.
  2. انجام تحقیقات صنعتی با یادگیری اینکه چگونه سازمان های دیگر در صنعت از ابزارهای خاصی استفاده کرده اند، می توانید یک طرح تحول دیجیتالی ایجاد کنید که نیازهای سازمان را برآورده کند. کارشناسان صنعت شما اغلب راهنماهای فناوری یا مقالات تحقیقاتی را در وب سایت های سازمان های حرفه ای یا در مجلات تجاری منتشر می کنند.
  3. به اولویت های مشتری فکر کنید. در حالی که برخی از جنبه‌های تحول دیجیتال، مانند پیاده‌سازی یک نرم‌افزار جدید منابع انسانی، در درجه اول به نفع کارکنان است، سایر ابزارهای دیجیتال می‌توانند تجربه مشتری را با محصول یا خدمات بهبود بخشند. افزودن ابزارهای فناورانه به عملکردهای تجاری مشتری، مانند ماژول های چت وب سایت، سفارش آنلاین یا نظرسنجی های خدمات خودکار را در نظر بگیرید.
  4. یک کارگروه ایجاد کنید. برای اجرای یک تحول دیجیتالی که چندین بخش را در بر می گیرد، رهبران یک سازمان ممکن است نمایندگانی را از تیم های مختلف برای تشکیل یک کارگروه مدیریت پروژه انتخاب کنند. این کارگروه همچنین ممکن است شامل متخصصان فناوری اطلاعات و سایر کارشناسان فناوری باشد که می توانند راه حل هایی را برای رفع نیازهای هر تیم طراحی کنند.
  5. اهداف افزایشی را تعیین کنید رهبران تیمی که دپارتمان‌هایشان در حال گذراندن تحول دیجیتالی هستند، ممکن است اهداف خاصی را برای تیم خود تعیین کنند، زیرا آنها با ابزارها و فرآیندهای فناوری جدید سازگار می‌شوند، که می‌تواند به کارمندان کمک کند تا در مراحل تطبیق پیدا کنند. برای مثال، رهبر تیم خدمات مشتری ممکن است هدفی را برای تیم خود تعیین کند که تا پایان ماه تمام حساب های مشتری را در یک پلت فرم جدید مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) آپلود کند.
  6. با پروژه های کوچک شروع کنید. کارگروه تحول دیجیتال ممکن است بر روی عملکردهای کوچکتر و غیر ضروری تجاری تمرکز کند تا قبل از حرکت به فرآیندهای بزرگتر و یکپارچه تر، تغییر کند. شروع با پروژه‌های کوچک‌تر می‌تواند به آنها کمک کند تا یک فرآیند انتقال روان را توسعه دهند و هر زمینه‌ای را برای بهبود در تحول شناسایی کنند.
  7. فروشندگان را با دقت انتخاب کنید. سازمان‌ها ممکن است با فروشندگان شخص ثالث قرارداد ببندند تا طیف وسیعی از ابزارهای فناوری مانند نرم‌افزار مدیریت پروژه، برنامه‌های چت و سیستم‌های تلفن دیجیتال را ارائه دهند. فروشندگانی که محصولات آنها با نیازها و اهداف سازمان مطابقت دارد، می توانند منابعی در طول فرآیند تحول دیجیتال باشند.
  8. فرهنگ شرکت را در نظر بگیرید. تغییر رویه‌های سازمانی ممکن است بر فرهنگ شرکت تأثیر بگذارد، به‌ویژه اگر تحول دیجیتال شامل اضافه کردن کارکنان از راه دور بیشتر باشد. برگزاری جلسات تالار شهر را برای سنجش تأثیر فرآیندهای جدید بر کارکنان فعلی در نظر بگیرید.
  9. وظایف کلیدی را شناسایی کنید. مدیران بخش و رهبران تیم می‌توانند فهرستی از وظایف ضروری تیم‌های خود را ایجاد کنند، که می‌تواند به گروه کاری کمک کند تا کدام ابزارهای فن‌آوری را تولید یا خریداری کند. به عنوان مثال، وظایف یک تیم موجودی ممکن است کارگروه را تشویق کند تا یک برنامه لجستیک زنجیره تامین را برای خودکارسازی برخی از وظایف خود انتخاب کند.
  10. از تست موازی استفاده کنید. آزمایش موازی می تواند نشان دهد که ابزارهای دیجیتال چقدر در کار روزانه کارکنان موثر هستند. در نظر بگیرید که به نیمی از یک تیم یک ابزار یا فرآیند فناوری جدید بدهید و عملکرد آنها را با نیمی دیگر که هنوز از روش های سنتی استفاده می کنند، بسنجید.
  11. از یک سیستم یکپارچه استفاده کنید. سیستم‌های نرم‌افزاری یکپارچه به کارکنان اجازه می‌دهند تا تمام وظایف کلیدی کاری خود را از یک پلتفرم انجام دهند که می‌تواند کارایی را افزایش دهد. برای مثال، بسیاری از پلتفرم‌های CRM با برنامه‌های تقویم و چت ادغام می‌شوند، بنابراین کارمندانی که با مشتری روبرو هستند می‌توانند جلسات خود را مدیریت کنند، با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و مخاطبین مشتری را در یک مکان ثبت کنند.

۵ استراتژی امنیتی برای تحول دیجیتال

برنامه های امنیتی اغلب بخش کلیدی تحولات دیجیتالی برای سازمان ها هستند زیرا این ابزارها ایمنی داده های مشتری، فروشنده و کارمند را تضمین می کنند. در اینجا پنج استراتژی امنیتی برای کمک به سازمان برای انتقال به فضای کاری دیجیتال آورده شده است:

  1. از VPN استفاده کنید. VPN ها یا شبکه های خصوصی مجازی، ابزارهای تکنولوژیکی هستند که می توانند از داده های کاربر برای سازمان های راه دور محافظت کنند. از آنجایی که تحولات دیجیتال اغلب تحرک سازمان را افزایش می دهد، VPN منبع ارزشمندی است که می تواند اطمینان حاصل کند که همه کارکنان به اطلاعات سازمانی دسترسی ایمن دارند.
  2. فضای ذخیره سازی ابری را در نظر بگیرید. از آنجایی که یک تحول دیجیتال اغلب شامل انتقال اطلاعات یک سازمان به شکل دیجیتالی است، مدیران فناوری اطلاعات یا سایر کارشناسان ممکن است گزینه های ذخیره سازی ابری را برای داده های حساس تحقیق کنند. فضای ذخیره سازی ابری می تواند سطح بالاتری از امنیت را نسبت به یک سرور فیزیکی فراهم کند و همچنین می تواند داده ها را برای کارمندان از راه دور در دسترس قرار دهد.
  3. اجرای احراز هویت دو مرحله ای .احراز هویت دو مرحله‌ای یک فرآیند کلیدی در امنیت فناوری اطلاعات است که کاربران را ملزم می‌کند تا اشکال مختلفی از هویت را برای دسترسی به منابع خاص ارسال کنند. در یک فضای کاری دیجیتال، اجرای این فرآیند می تواند به محافظت از داده های حساس کمک کند.
  4. رمز عبور را اغلب تغییر دهید. در یک سازمان دیجیتال، تغییر منظم رمز عبور می تواند به جلوگیری از نقض امنیت توسط هکرها و سایر تهدیدات امنیتی کمک کند. برخی از پلتفرم‌ها جایگزینی رمز عبور را پیشنهاد می‌کنند که حدس زدن آنها چالش برانگیزتر است و امنیت داده‌ها را بیشتر تضمین می‌کند.
  5. فناوری مسدود کردن تبلیغات را در نظر بگیرید. فناوری مسدود کردن تبلیغات می‌تواند سطح امنیتی بیشتری را برای کارمندان در هنگام مرور اینترنت یا استفاده از منابع دیجیتال دیگر فراهم کند. برخی از محصولات مسدودکننده تبلیغات طیف وسیعی از خدمات امنیتی را ارائه می دهند و با سایر ابزارهای دیجیتال ادغام می شوند.

۷ استراتژی نگهداری برای تحول دیجیتال

از آنجایی که فناوری کسب و کار دائماً در حال تغییر است، تحول دیجیتال یک سازمان ممکن است یک فرآیند مداوم باشد. در اینجا هفت استراتژی برای حفظ سیاست های جدید و بهبود عملکرد آورده شده است:

  1. مرور و اصلاح کنید. با برنامه‌ریزی بررسی‌های فصلی یا سالانه دارایی‌های دیجیتالی یک بخش، مدیران و مدیران می‌توانند ارزیابی کنند که یک فناوری خاص تا چه اندازه به کارکنان در رسیدن به اهدافشان کمک کرده است. آنها می توانند از این اطلاعات برای تنظیم یا تغییر فضای کاری دیجیتال برای هر تیم استفاده کنند.
  2. یک طرح برای مقیاس بندی ایجاد کنید. همانطور که یک سازمان رشد می کند، مدیران و مدیران ممکن است برنامه ای برای مقیاس بندی منابع دیجیتال ایجاد کنند تا از کارایی مستمر در طول دوره رشد اطمینان حاصل کنند. آنها ممکن است سرورهای اضافی بخرند یا مدل های اشتراک نرم افزار خود را ارتقا دهند تا بتوانند به راحتی کارمندان جدید را سوار شوند و عملکردهای جدیدی را به فضای کاری دیجیتال خود اضافه کنند.
  3. روابط فروشنده را به حداکثر برسانید. اگر سازمانی از فروشنده شخص ثالث برای ابزارهای دیجیتال خاصی استفاده می کند، مدیران یا مدیران سازمان می توانند با نمایندگان فروشنده ملاقات کنند تا درباره ارتقای محصول یا ویژگی های اضافی بحث کنند. این جلسات می تواند اطمینان حاصل کند که کارکنان سازمان ارزش کامل ابزار دیجیتال خود را دریافت می کنند.
  4. انجام تجزیه و تحلیل SWOT از فرآیندها. SWOT که مخفف نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدها است، یک چارچوب ارزیابی است که به تیم ها اجازه می دهد پروژه ها را برنامه ریزی کرده و موقعیت رقابتی خود را اندازه گیری کنند. با استفاده از این چارچوب، تیم ها می توانند اندازه گیری کنند که چگونه از ابزارهای تکنولوژیکی فعلی خود استفاده می کنند و تنظیمات را پیشنهاد می کنند.
  5. سیاست‌ها را برای تشویق استفاده از دیجیتال تنظیم کنید. تغییر خط‌مشی‌های کاری کلیدی می‌تواند اعضای تیم را برای استفاده از ابزارهای دیجیتال جدید تشویق کند، که می‌تواند به آنها کمک کند تا با آنها بیشتر آشنا شوند. به عنوان مثال، یک مدیر موجودی ممکن است از همکاران انبار بخواهد که از یک برنامه مدیریت زنجیره تامین جدید برای ثبت تحویل ها استفاده کنند، بنابراین هر کارمند انبار یاد می گیرد که چگونه از نرم افزار جدید استفاده کند.
  6. به دنبال بازخورد کارمندان باشید. تیم هایی که از پلتفرم های دیجیتال جدید برای کار خود استفاده می کنند، می توانند اطلاعات مفیدی در مورد اثربخشی تحول دیجیتال سازمان ارائه دهند. آنها همچنین می توانند ابزارهای اضافی را پیشنهاد کنند که ممکن است به آنها کمک کند تا از اهداف فروش یا خدمات خود پیشی بگیرند و پتانسیل رشد سازمان را افزایش دهند.
  7. KPI ها را به صورت دیجیتالی ردیابی کنید. KPIها یا شاخص های کلیدی عملکرد، معیارهایی هستند که پیشرفت یک کسب و کار یا بخش را به سمت دستیابی به اهداف رشد نشان می دهند. بسیاری از پلتفرم‌های تکنولوژیکی به مدیران و رهبران تیم اجازه می‌دهند تا عملکرد تیم خود را نظارت کرده و آن را با اهداف سازمان مقایسه کنند، اطلاعاتی که می‌تواند بررسی‌های کارکنان را سازنده‌تر کند.

منبع: ایوْسی

  • ۲۳ استراتژی برای تحول دیجیتال
کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا