رباتیکصنعت هوشمند

انقلاب رباتیک در کره جنوبی با سرمایه‌گذاری میلیاردی

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند
آرین کربلایی

۲.۲۶ میلیارد دلار؛ این میزان سرمایه‌گذاری کره جنوبی تا سال ۲۰۳۰ میلادی برای ایجاد یک انقلاب در صنعت رباتیک این کشور است که قرار است با کمک بخش خصوصی صورت گیرد و دولت سئول تصمیم دارد تا تولید یک میلیون ربات با فناوری پیشرفته را استارت بزند.

دولت این کشور به تازگی از طرح سرمایه‌گذاری به ارزش ۳ تریلیون وون (واحد پول کره جنوبی) معادل ۲.۲۶ میلیارد دلار رونمایی کرده تا انقلابی در صنعت رباتیک تا سال ۲۰۳۰ میلادی را رقم بزند. از جمله اهداف مقامات دولت سئول، بهبود قابلیت‌ها و توانمندی‌های کشور کره جنوبی در تولید اجزای مهم ربات آنهم با افزایش هوشمندانه و هدفمند منابع داخلی است که قرار است این فرآیند تکامل اجزای ربات‌ها از ۴۴ درصد به ۸۰ درصد تا سال ۲۰۳۰ افزایش یابد.

از جمله برنامه‌های این کشور صنعتی در شرق آیا می‌توان به هد‌ف‌گذاری جهت تولید یک میلیون ربات با فناوری‌های پیشرفته اشاره کرد و به همین خاطر وزارت تجارت، صنعت و انرژی از چهارمین طرح پایه ربات هوشمند (۲۰۲۴-۲۰۲۸ را با تاکید بر افزایش تولید داخلی برای قطعات اصلی ربات رونمایی کرده است.

بیشتر بخوانیم: گام بعدی دستورکار تحول دیجیتال شما چیست؟

حذف مزاحم‌ها بر سر ربات‌ها

اما این هدف به آسانی محقق نمی‌شود و شرط آن برداشتن مزاحم از پیش روی فعالان صنعت ربات است، به همین خاطر کره جنوبی برای ایجاد محیط مناسب جهت توسعه نامحدود صنعت ربات تصمیم دارد تا ۵۰ مانع نظارتی را به سرعت هرچه تمام‌تر از میان بردارد و این حذف زودهنگام موانع به باور کارشناسان، بخشی از چشم‌انداز سئول، جهت متنوع‌کردن استفاده از توانمندی ربات‌ها در بخش‌های کلیدی از جمله کشاورزی، دفاعی و مراقبت‌های بهداشتی است.

برنامه  چشم‌انداز و راهبرد صنعت پیشرفته ربات در کره جنوبی که ماه دسامبر رونمایی شده، یک مسیر روشن با سرمایه‌گذاری ۳۰ تریلیون وونی را پیش روی فعالان این صنعت هموار می‌سازد که البته در این مسیر هم دولت و هم بخش خصوصی ایفای نقش خواهند داشت از جمله اینکه قرار است زیرساخت‌های سازگار برای توسعه ربات‌ها ایجاد شده و یک دستور‌کار اخلاقی در خصوص توسعه و استفاده از ربات‌ها هم به اجرا گذاشته شود.

بیشتر بخوانیم: شرکت‌های ژاپنی به دنبال ربات‌های همکار یا «کوبات‌ها»

تحریک اقتصاد کره با کمک ربات‌ها

افزایش سرمایه‌گذاری کره‌ای‌ها باعث تحقق اهداف مقامات این کشور خواهد شد که دنبال این هستند با استفاده از نوآوری‌ها و ربات‌ها، تولید ملی را تحریک کنند و نیروی کار را به سمت استفاده از ربات‌های هوشمند سوق دهند. به همین دلیل سئول، دنبال راهی برای همکاری بیشتر با شرکت‌های متقاضی سرمایه‌گذاری و فعالیت در صنعت ربات است و یک گام مهم آموزش است و از همین رو، برای سرعت دادن به تجاری‌سازی فناوری‌های مهم به آموزش ۱۵ هزار نفر متخصص رباتیک با یک دوره آموزشی در دانشکده تحصیلات تکمیلی رباتیک و پروژه‌های صنعتی آکادمیک روی آورده است.

پیش‌بینی می‌شود که ربات‌ها در آینده تغییرات مهمی هم در صنعت و هم شهروندان این کشور ایجاد کند که پیامد آن سرعت و عمق بیشتر نوآوری در اقتصاد کره جنوبی خواهد بود و به همین خاطر دولت سئول در حال تسهیل فرآیندهای نظارتی است.

منبع: سیناپرس به نقل از خبرگزاری رسمی کره جنوبی (یونهاپ)

بیشتر بخوانیم: بررسی تحول هوشمندسازی صنعت در سال ۲۰۲۴

  • انقلاب رباتیک در کره جنوبی با سرمایه‌گذاری میلیاردی
کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا