اینترنت اشیامحتوی اختصاصی "فناوری هوشمند"

پنج ابزار و منابع رایگان برای توسعه دهندگان راه حل های اینترنت اشیا

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند
ویپین یاداو

در این مقاله پنج ابزار رایگان برای توسعه برنامه‌های کاربردی متصل به اینترنت اشیا برای توسعه دهندگان راه حل های اینترنت اشیا معرفی شده است.

به گزارش فناوری هوشمند به نقل از iottechnews؛ گاهی اوقات، همه چیزهایی که در زندگی رایگان هستند، واقعاً مفید نیستند. در حالی که همه ما از یک معامله خوب قدردانی می کنیم، مواقعی وجود دارد که باید برای چیزهای خاصی هزینه کنید. با این حال، برخی از هدایای رایگان واقعاً با ارزش هستند و ارزش استفاده دارند. و می دانید چه کسانی می توانند از چنین هدایایی بهره مند شوند؟ سازندگان راه حل های اینترنت اشیا (IoT).

سازندگان راه حل های اینترنت اشیا مسئولیت های زیادی بر عهده دارند، از جمله ایجاد برنامه های کاربردی، پیکربندی قوانین و اقدامات، تعریف ادغام با سایر خدمات و همچنین سفارشی سازی بیشتر برنامه ها برای اپراتورها و توسعه دهندگان دستگاه. این افراد که گاهی اوقات به اختصار توسعه دهندگان اینترنت اشیا نامیده می شوند، ممکن است روی راه حل هایی برای تولید، تجهیزات پزشکی، امنیت شبکه یا سایر زمینه ها کار کنند. پتانسیل های خلاقانه سازندگان اینترنت اشیا بی حد و حصر است.

مرحله ساخت یک راه حل معمولا هیجان انگیز است؛ با این حال، موانعی به طور اجتناب ناپذیری به وجود می آیند. به عنوان مثال، یکی از چالش‌هایی که برخی از سازندگان راه‌حل‌های اینترنت اشیا با آن مواجه هستند، عدم توانایی در خرید ابزارهای گران‌قیمت است. این می تواند به ویژه در مرحله برنامه ریزی پروژه سنگ اندازی کند. خوشبختانه، برای توسعه دهندگان راه حل های اینترنت اشیا خبرهای عالی دارم: ابزار ها و منابع رایگان توسعه دهنده اینترنت اشیا وجود دارد!

بیشتر بخوانیم: پنج ستون و عامل اصلی در تحول دیجیتال موفق

در اینجا مجموعه ای عالی از منابع ابزار رایگان وجود دارد که هنگام توسعه برنامه کاربردی متصل به اینترنت اشیا خود در نظر بگیرید:

داشبوردهای اینترنت اشیا

 در اینجا جایگزین های رایگان برای داشبوردهای اینترنت اشیا را بررسی کنید. این ابزارها برای توسعه دهندگان ضروری هستند زیرا به تجسم و نظارت بلادرنگ داده های تولید شده توسط دستگاه های اینترنت اشیا اجازه می دهند. داشبوردها امکان شناسایی سریع روندها، ناهنجاری ها و مشکلات بالقوه برای اقدام سریع را فراهم می کنند.

پایگاه داده های اینترنت اشیا

 پایگاه داده سری زمانی را از InfluxData را بدون هیچ هزینه ای در طول دوره آزمایشی امتحان کنید. این پایگاه داده ها برای ذخیره و مدیریت حجم عظیمی از داده های تولید شده توسط دستگاه های اینترنت اشیا ضروری هستند. بهینه سازی آنها برای مدیریت داده های دارای برچسب زمانی، آنها را به انتخابی ایده آل برای برنامه های کاربردی اینترنت اشیا تبدیل می کند. دوره آزمایشی رایگان ارائه شده توسط InfluxData فرصت ارزشمندی برای توسعه دهندگان است تا قبل از تعهد به یک برنامه پولی، پایگاه داده را ارزیابی کنند.

نظارت بر سلامت کد برنامه کاربردی با Sentry

برای تیم های نرم افزاری، Sentry در نظارت بر سلامت کد برنامه ضروری است. از ردیابی خطا تا نظارت بر عملکرد، توسعه دهندگان بینش واضح‌تر، قابلیت‌های حل سریع‌تر مشکلات و یادگیری مداوم در مورد برنامه‌های کاربردی خود – از بک‌اند تا فرانت‌اند – به دست می‌آورند. Sentry مورد اعتماد بیش از ۳.۵ میلیون توسعه دهنده و بیش از ۸۷۰۰۰ سازمان در سراسر جهان است، از جمله شرکت های شناخته شده ای مانند دیزنی، پلتون، Cloudflare، Eventbrite، اسلک، Supercell و Rockstar Games.

بیشتر بخوانیم: چگونه رایانش ابری به شرکت‌ها در دستیابی به اهداف توسعه پایدار کمک می‌کند

انجمن Eclipse IoT

انجمن Eclipse IoT یک منبع رایگان برای توسعه دهندگان اینترنت اشیا است. اعضای مهمان از پرداخت هزینه سالانه معاف هستند اما باید به توافقنامه مشارکت Eclipse IoT پایبند باشند. این جامعه پروژه های متن باز را ارائه می دهد که توسعه دهندگان می توانند برای ساخت راه حل های اینترنت اشیا خود از آنها استفاده کنند. Eclipse IoT بر ارائه پیاده سازی های منبع باز از استانداردهای محبوب اینترنت اشیا، چارچوب ها و خدمات لازم برای ساخت راه حل های اینترنت اشیا و ابزارهای ضروری برای توسعه دهندگان اینترنت اشیا تمرکز دارد.

گواهینامه دیجیتال رایگان برای پروژه اینترنت اشیا شما:

در حوزه مدیریت دستگاه های اینترنت اشیا، امنیت از اهمیت بالایی برخوردار است. از طریق همکاری GlobalSign با Microsoft Azure IoT، می توانید یک گواهی دیجیتال رایگان برای پروژه اینترنت اشیا خود دریافت کنید. این گواهی امنیت را بدون دردسر مدیریت گواهی افزایش می دهد. ثبت نام برای نسخه نمایشی ثبت نام لبه اینترنت اشیا GlobalSign تنها با تکمیل و ارسال یک فرم انجام می شود.

نتیجه گیری

چالش های ساخت راه حل های اینترنت اشیا، به ویژه در مواجهه با هزینه ابزار و منابع، می تواند طاقت فرسا باشد. با این وجود، در دسترس بودن ابزارها و منابع رایگان توسعه دهنده اینترنت اشیا می تواند به طور قابل توجهی به توسعه دهندگان در ایجاد راه حل های با کیفیت بالا برای اینترنت اشیا و در عین حال صرفه جویی در هزینه کمک کند.

با استفاده از منابع ذکر شده در این مقاله، توسعه دهندگان می توانند کارایی و اثربخشی برنامه های کاربردی اینترنت اشیا خود را افزایش دهند و در نتیجه، چشم انداز موفقیت خود را در بازار رقابتی اینترنت اشیا بهبود بخشند.

بیشتر بخوانیم: ارتقای مدیریت زنجیره تامین با راهکارهای IIoT

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

‫۱۴ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا