اینترنت اشیامعدن 4.0هوشمندسازی صنایع ایران

کاربرد اینترنت اشیاء در تجهیزات حساس فولاد مبارکه چیست؟

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

مدیرعامل شرکت بهین پایش صبا در پنل تخصصی شرکت توسعه و پشتیبانی فناوری و نوآوری فولاد مبارکه در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی ایران متافو، کاربرد اینترنت اشیاء در تجهیزات حساس فولاد مبارکه را تشریح کرد.

مهرداد نقشینه صبح جمعه در پنل گفت‌وگوی کاربرد اینترنت اشیاء در صنعت فولاد در بیستمین نمایشگاه بین المللی ایران متافو با بیان اینکه پایش وضعیت ماشین‌های دوار موضوعی حیاتی برای نگهداری از دارایی های فیزیکی است، اظهار کرد: برخی از تجهیزات از لحاظ ارتعاشات و شرایط ویژه ای که دارند نیاز به پایش مستمر دارند و سنسورهایی که به واسطه استفاده از اینترنت اشیاء بر روی تجهیزات نصب می‌شود، می‌تواند در این زمینه بسیار کمک کننده باشد.

وی افزود: با نصب سنسورهای اینترنت اشیاء بر روی تجهیزات می‌توانیم به صورت دائمی و پیوسته نظارت و پایش مستمر را بر روی تجهیزات داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت بهین پایش صبا با بیان اینکه استفاده از اینترنت اشیاء در تجهیزاتی که سن بالاتری دارند بسیار ضروری است، ادامه داد: برخی از این تجهیزات به صورت ۲۴ ساعت در مدار تولید قرار داشته و بار زیادی را تحمل می‌کنند و از این رو نیازمند پایش ۲۴ ساعته هستند.

وی گفت: از این رو به واسطه اینترنت و یا اینترانت باید داده‌ها برای مرکز کنترل تجهیزات ارسال شود تا بتوانند از خسارات و حوادث احتمالی جلوگیری کنند.

نقشینه با اشاره به اینکه در فولاد مبارکه طرح تحول دیجیتال در دستور کار است، افزود: استفاده از اینترنت اشیاء با رعایت الزامات سختگیرانه در این طرح دیده شده، مطالعات آن صورت گرفته و در حال ساخت تجهیزات و توسعه نرم افزارهای مورد نیاز هستیم.

وی افزود: این طرح در گام نخست بر روی تجهیزات گلوگاهی در خطوط تولید و همچنین تجهیزاتی که خرابی آنها ممکن است عواقب زیست محیطی داشته باشد، نصب خواهد شد.

منبع: ایراسین

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا