حمل و نقل هوشمند

توسعه خودرو های هوشمند سبب قرارداد هواوی و چری

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

شرکت خودروسازی چری و هواوی اخیرا یک توافقنامه امضا کرده‌اند که طی آن در بخش‌های مختلفی مانند رایانش ابری، کلان داده، فناوری‌های خودروهای هوشمند و سایر حوزه‌های فنی با یکدیگر همکاری می‌کنند

شرکت هواوی یک شرکت چند ملیتی است که در زمینه شبکه های کامپیوتری و ارتباطات فعالیت دارد و دفتر اصلی آن در کشور چین قرار دارد این شرکت ۱۸۰۰۰۰ هزار کارمند دارد که حدود نیمی از آن در بخش تحقیق و توسعه فعالیت می‌کند.

قرارداد هواوی با شرکت های خودرو سازی

شرکت هواوی چند مدتی است که قرارداد همکاری با کمپانی های مختلفی را امضا می‌کند که برای مثال چندی پیش قرارداد همکاری با چانگان و CATL را امضا کرد اما اخیراً این شرکت اعلام کرده است که همکاری مشترکی را با کمپانی چری در بخش‌های مختلفی مانند رایانش ابری کلان داده فناوری های هوشمند و سایر حوزه های فنی آغاز کرده است.

این دو شرکت در زمینه های مختلفی از جمله معماری الکتریکی و الکترونیکی خودرو های هوشمند توافق کرده‌اند. معماری الکتریکی و الکترونیکی به معنای فرآیندها یا برنامه های کاربردی است که باید به طور منظم و دقیق کنار یکدیگر قرار بگیرند و کار الکترونیکی استواری را انجام دهند.

مفاد همکاری دو کمپانی

شرکت های خودروسازی معتبر دنیا چندی است که معتقدند نسل بعدی اتومبیل ها باید هوشمند تر از مدل های موجود باشد فلذا به دنبال آن هستند تا بخش قابل توجهی از سطوح موجود در داخل کابین اتومبیل را به سطوحی هوشمند تبدیل کنند و همین مورد بند دیگری در قرارداد و تفاهم بین دو شرکت است.

اتومبیل های خودران و رایانش درون خودرو ها مورد دیگری است که این دو شرکت درباره آن تفاهم کرده‌اند. خودروهای خودران با تکنیک هایی همچون رادار، لیدار، جی پی اس و بینایی رایانه ای کنترل می شوند.

مدیریت هوشمند انرژی  مورد دیگری است که مورد بررسی قرار خواهد گرفت و به طور کلی خودرو های الکتریکی عنوان یک جایگزین مناسب برای خودروهای پایه سوختی در ناوگان حمل و نقل توصیه می شوند.

پلتفرم های برجسته رایانش ابری همگی در صدد آن هستند که هوش مصنوعی را بیش از پیش در اختیار همگان و از جمله در اختیار خودروسازان قرار دهند. در سال‌های گذشته آمازون، گوگل و مایکروسافت سرمایه گذاری های کلانی در حوزه هوش مصنوعی و یادگیری ماشین انجام داده اند بر همین اساس این دو شرکت نیز جهت پیشبرد اهداف خود در زمینه سرویس های مبتنی بر فضای ابری با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

با آغاز سرویس دهی شرکت های مخابراتی از اینترنت نسل پنجم شرکت های بزرگ خودرو سازی برای استفاده از این مهم رقابت می کنند که شرکت های هواوی و چری نیز سعی در همکاری برای استفاده از این قابلیت را دارند .

خودروهای مدرن مجهز به اینترنت نسل پنجم خواهند شد چراکه اینترنت نسل پنجم قادر است با پهنای باند بالا و سرعت خارق العاده خود به تمام سرنشینان یک خودرو امکان پخش آنلاین، شناسایی مسیر اتوماتیک با کمک جی پی اس، دسترسی به اطلاعات مسیر، کنترل از راه دور و ذخیره اطلاعات که به زبانی ساده تر سبب فراموشی تدریجی سوئیچ در اتومبیل خواهد شد.

مدیر راه‌حل‌های خودروهای هوشمند شرکت هواوی معتقد است نتیجه ترکیب فناوری اطلاعات و ارتباطات با خودروهای سنتی حاصلش خودروی هوشمند است که نرم افزار ها و سخت افزار های مبتنی بر ICT در این فرآیند نقش بسیار مهمی دارند.

منبع: خبرگزاری علم و فناوری

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا