خانه هوشمندرباتیک

ربات خانگی هوش مصنوعی دوپای ال جی رونمایی شد

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

ربات هوش مصنوعی دوپای ال جی می‌تواند خود را به دور خانه چرخاند تا وظایف خود را انجام دهد. این دستگاه مجهز به یک دوربین داخلی، بلندگو و سنسور‌های مختلف است.

نمایشگاه CES ۲۰۲۴ از ۹ تا ۱۲ ژانویه ۲۰۲۴ در حال برگزاری است. امسال در این نمایشگاه ال جی الکترونیکس یک ربات هوش مصنوعی خانه هوشمند دو پا را نشان می‌دهد که به عنوان یک مدیر خانه مستقل و همه جانبه عمل می‌کند و می‌تواند لوازم و دستگاه‌ها را به تنهایی کنترل کند. این ربات هوش مصنوعی دو پا به خانواده zero Labor home vision ال جی پیوسته است که هدف آن بهبود زندگی کاربران با کمک به فعالیت‌های روزانه آن‌ها با استفاده از الکترونیک و ماموریت برند است که در طول CES ۲۰۲۴ مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

ربات هوش مصنوعی دوپای ال جی می‌تواند خود را به دور خانه چرخاند تا وظایف خود را انجام دهد. این دستگاه مجهز به یک دوربین داخلی، بلندگو و سنسور‌های مختلف برای جمع آوری داده‌های زیست محیطی در زمان واقعی از جمله دما، رطوبت و کیفیت هوای داخلی است. همچنین با قابلیت‌های تشخیص چهره و کاربر از طریق پلتفرم رباتیک Rb۵ Qualcomm Technologies همراه است. با ترکیب همه این ویژگی‌ها، جای تعجب نیست که ربات هوش مصنوعی دو پا می‌تواند به طور مستقل حرکت کند و دستگاه‌ها را به طور مستقل روشن و خاموش کند.

ربات هوش مصنوعی دو پا که لوازم خانگی را خاموش می‌کند

ربات هوش مصنوعی دوپای الجی الکترونیکس نیز در خانه نگهبان است. به لطف فناوری‌های پیشرفته هوش مصنوعی که می‌تواند داده‌ها را در زمان واقعی تجزیه و تحلیل کند، دستگاه خانه هوشمند می‌تواند در خانه گشت بزند وقتی کسی آنجا نیست، از یک اتاق به اتاق دیگر حرکت می‌کند و در صورت پیدا کردن پنجره باز یا هر چراغ روشن اعلان‌هایی را به تلفن هوشمند کاربر ارسال می‌کند. از آنجا که می‌تواند دستگاه‌ها را به تنهایی کنترل کند کاربران ممکن است نیازی به نگرانی در مورد روشن کردن چراغ‌ها نداشته باشند، زیرا ربات هوش مصنوعی دو پا می‌تواند آن‌ها را همراه با سایر دستگاه‌های استفاده نشده خاموش کند وقتی کسی در خانه نیست.

ال جی همچنین می‌خواهد ربات هوش مصنوعی دو پا خود بتواند از حیوانات خانگی در خانه مراقبت کند تا دوربین‌ها و سنسور‌های آن فعالیت‌های غیرمعمولی را که ممکن است برای دوستان موی اتفاق بیفتد تشخیص دهند و به صاحبان آن‌ها هشدار دهند. وقتی کاربران به خانه می‌رسند، ربات در در ورودی با آن‌ها ملاقات می‌کند و احساسات آن‌ها را بررسی می‌کند. با چشم‌های بزرگ و گرد الکترونیکی، دوربین‌ها و سنسور‌ها، احساسات صاحبان خود را از طریق صدا و چهره آن‌ها تجزیه و تحلیل می‌کند و می‌تواند آهنگ‌هایی را پخش کند که می‌تواند خلق و خوی آن‌ها را تسکین دهد. پس از آن ربات هوش مصنوعی دو پا همچنین می‌تواند جزئیات حمل و نقل، به روز رسانی آب و هوا، برنامه‌های شخصی یا یادآوری‌هایی را برای مصرف دارو‌ها در هر زمان که کاربران می‌خواهند به آن‌ها ارائه دهد.

دستگاه هوشمند ال جی هم می‌تواند با کاربران گفتگو کند

علاوه بر اینکه می‌تواند به طور مستقل در خانه کاربران حرکت کند ربات هوش مصنوعی دو پا نیز می‌تواند مکالمات پیچیده را درک و درک کند و آن را قادر می‌سازد تا در مذاکرات نیز شرکت کند. این دستگاه هوشمند می‌تواند با کاربران به صورت شفاهی تعامل داشته باشد و حتی احساسات خود را از طریق حرکات ساخته شده توسط مفاصل انعطاف پذیر پا یا چشم‌های الکترونیکی گرد بزرگ خود بیان کند. ال جی از تکنولوژی چند منظوره برای کار کردن استفاده می‌کند که تشخیص صدا و تصویر را همراه با پردازش زبان طبیعی ترکیب می‌کند که به ربات هوش مصنوعی خانگی اجازه می‌دهد تا زمینه و اهداف را درک کند و به طور فعال با کاربران ارتباط برقرار کند.

با استفاده از عامل هوش مصنوعی خانه هوشمند و ویژگی‌های مرکز فعال آن، ال جی قصد دارد کاربران را از کار‌های خانه آزاد کند.

لیو جی چول، رئیس شرکت لوازم خانگی و راه حل هوایی ال جی الکترونیکس گفت: عامل هوش مصنوعی خانه هوشمند پیشگامانه ما، تحرک مستقل و فن آوری‌های هوش مصنوعی را با قابلیت‌های ارتباطی و خدمات پیشرفته ترکیب می‌کند تا به مشتریان آزاد از کار‌های خانه کمک کند. ال جی به مشتریان کمک خواهد کرد تا زندگی هوشمندانه‌تر و لذت بخش تری را در خانه تجربه کنند. بازدیدکنندگان CES ۲۰۲۴ از ۹ تا ۱۲ ژانویه ۲۰۲۴ می‌توانند تمام آخرین راه حل‌های smart life ال جی، از جمله ربات هوش مصنوعی دو پا را در غرفه این شرکت در مرکز کنوانسیون لاس وگاس ببینند.

منبع: برنا

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا