آموزش هوشمند

کمک رسانی هوش مصنوعی به ریاضی

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

مایکروسافت با ابزار‌های جدید هوش مصنوعی در تلاش است مهارت‌های ریاضی دانش‌آموزان رادر دوران همه‌گیری ویروس کرونا که مدارس و دانشگاه‌ها به حالت مجازی درآمدند، تقویت کند.

مایکروسافت که به‌تازگی چت‌بات به موتور جست‌وجوی بینگ و مرورگر اج اضافه کرده، ابزار‌های آموزشی هیجان‌انگیزی بر پایه هوش مصنوعی به‌نمایش گذاشته است. این شرکت از ابزار‌های مورد بحث به‌عنوان «شتاب‌دهنده یادگیری» یاد می‌کند.
در دوران همه‌گیری ویروس کرونا مدارس و دانشگاه‌ها به حالت مجازی درآمدند و تحقیقات مختلف از افت نمرات درس ریاضی خبر دادند. مایکروسافت با ابزار‌های جدیدی در تلاش است مهارت‌های ریاضی دانش‌آموزان را تقویت کند.

مایکروسافت اعلام کرد: ابزار‌های آموزشی این شرکت، مهارت‌های گفتاری و ریاضی دانش‌آموزان را تقویت می‌کنند و همزمان باعث ساده‌تر شدن کار معلم‌ها می‌شوند. مایکروسافت با این ابزارها، کودکان را برای دنیایی آماده می کند که از لحاظ فناوری پیشرفته‌تر از همیشه می‌شود.

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

Speaker Progress ابزار آموزشی جدیدی برای معلم‌هاست. مایکروسافت اعلام کرد، این ابزار «با ساده‌کردن فرآیند تهیه، بررسی و تجزیه‌و‌تحلیل تکالیف مربوط‌به مهارت‌های گفتاری و ارائه برای دانش‌آموزان، گروه‌ها و کلاس‌های درس» به معلم‌ها برای صرفه‌جویی در زمان کمک می‌کند.

این ابزار مهارت‌های ارائه دانش‌آموزان را خلاصه و بخش‌هایی را که نیاز به بهبود دارد مشخص می‌کند. به‌علاوه، Speaker Progress به معلم‌ها امکان می‌دهد که ویدیو‌های ضبط‌شده دانش‌آموزان را بررسی و نیاز‌های آن‌ها را شناسایی کنند.
قابلیت Math Coach مسائل ریاضی را به‌صورت جزءبه‌جزء بررسی می‌کند و مراحل مختلف حل سؤالات تشریحی را به دانش‌آموزان یاد می‌دهد. این ابزار همزمان از دانش‌آموزان می‌خواهد که تفکر انتقادی داشته باشند.

ابزار Math Progress روی معلم‌ها تمرکز می‌کند و به آن‌ها برای ساخت سؤالات تمرینی یاری می‌رساند. مایکروسافت اعلام کرد، دو قابلیت Math Coach و Math Progress مکمل یکدیگر هستند. در واقع Math Coach با استفاده از اطلاعاتی که معلم در Math Progress وارد کرده است، روش‌های آموزشی جدیدی ایجاد می‌کند.

Math Coach، Speaker Progress و Math Progress در سال تحصیلی ۲۰۲۴-۲۰۲۳ از طریق سامانه Microsoft Teams for Education در دسترس قرار می‌گیرند. Speaker Coach همین حالا در مایکروسافت تیمز و پاورپوینت قابل دسترس است.

منبع: صداوسیما

  • کمک رسانی هوش مصنوعی به ریاضی

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا