آموزش هوشمندشهر هوشمند

راه‌اندازی نخستین شهرهوشمند ایران در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

دبیر کمیته فنی پانزدهمین دوره مسابقات راینوکاپ دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت: نخستین شهر هوشمند ایران در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل راه‌اندازی می‌شود.

امیرحسین نعمتی در  گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: دانشگاه نوشیروانی، دانشگاهی فعال در خط مقدم تولید و بهره‌برداری از علم و باسابقه‌ترین برگزار کننده مسابقات فناورانه در سطح کشور است.

وی افزود: این دانشگاه فعالیت خود را از سال ۱۳۸۱  شروع و با توجه به سیاست‌های علمی و پژوهشی خود هوش مصنوعی را به رویداد فناورانه وارد کرد.

نعمتی یادآور شد: در این راستا دانشگاه نوشیروانی پانزدهمین رویداد هوش مصنوعی و رباتیک راینوکاپ را بعد از ۴ سال وقفه بابت بیماری کرونا از ۲۴ تا ۲۷ مهر برگزار می‌کند.

دبیر کمیته فنی پانزدهمین دوره مسابقات راینوکاپ دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل از تاسیس دبیرخانه دائمی رویداد بین‌المللی راینوکاپ ایران در این دانشگاه خبر داد و گفت: رقابت ربات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در ماکت وسیع شهر هوشمند بر مبنای شهر بابل به مساحت ۶۳۰ متر مربع، برگزاری نخستین کنفرانس ملی هوش مصنوعی و فناوری‌های آینده‌گرا، برگزاری نمایشگاه تخصصی فناوری هوش مصنوعی در علوم مهندسی، برق، کامپیوتر و صنایع، حمایت از ایده‌های فنآورانه در راستای توسعه کسب و کار و تولید محصول اختراعات و ابتکارات فنآورانه از ویژگی‌های این دوره از مسابقات است.

وی افزود: برگزاری این مسابقه با مشارکت بیش از ۱۵۰ دانشجوی فعال از رشته‌های مختلف دانشگاه است.

نعمتی با اشاره به اهداف کوتاه مدت و بلندمدت این دوره از مسابقات تصریح کرد: پاسخگویی به نیازهای صنایع مرتبط با علوم و فناوری هوش مصنوعی، برگزاری کارگاه آموزشی برای رفع چالش فناورانه و رقابت در ایده‌های نوآورانه و فنآورانه از اهداف کوتاه مدت است.

دبیر کمیته فنی پانزدهمین دوره مسابقات راینوکاپ دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل همچنین ایجاد پایگاه مستقل ایرانی فعال در این حوزه در سطح جهان جهت تبادل دانش و فنآوری با سایر کشورها و کمک به پرورش سرمایه انسانی نخبه را از اهداف بلند مدت مسابقات برشمرد.

نعمتی از راه اندازی نخستین شهر هوشمند کشور با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته در دانشگاه نوشیروانی بابل خبر داد و یادآور شد: این شهر در مساحت ۶۳۰ مترمربع با رقابت ربات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌شود.

وی تصریح کرد: کار طراحی و اجرای این شهر تماما توسط دانشجویان این دانشگاه از اول تیر ماه آغاز شده که از ویژگی‌های خاص این شهر هوشمند توانایی حل چالش های شهری است.

نعمتی ادامه داد: حرکت خودروهای خودران، اطفای حریق هوشمند، سامانه‌های هوشمند جنگ و مبارزه با جرایم شهری و پیک هوشمند شهری وجود پهپاد هوشمند در حوزه پست هوایی و جا به جایی شهری از دیگر مشخصه این شهر هوشمند است.

دبیر کمیته فنی پانزدهمین دوره مسابقات راینوکاپ همچنین از ایجاد ۲۴ غرفه هوشمند از شرکت‌های استارت آپ و ۵۰  غرفه از شرکت‌های فنآور و به روز کشور خبر داد.

منبع: ایسنا

  • راه‌اندازی نخستین شهرهوشمند ایران در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل
کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا