آموزش هوشمنداقتصاددیجیتالمقالات تحول دیجیتال

آموزش و تحول دیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند
مترجم: ساجده خطیری

کارشناسان پیش‌‌بینی می‌کردند که تا سال ۲۰۲۰ هزینه‌ها در طرح‌های تحول دیجیتال از مرز ۲ تریلیون دلار فراتر خواهد رفت. این به معنای سرمایه‌‌گذاری عظیم شرکت‌‌‌‌ها در این حوزه بود. تعداد زیادی از شرکت‌‌ها در مسیر دیجیتالی شدن خود به فناوری و فرآیندهای داخلی اولویت می‌دهند و دستیابی به نتایج مشابه برای نیروی کار خود را دشوار می‌‌دانند. یکی از کلیدهای اصلی در سوق دادن افراد به سمت تحول دیجیتال، ارائه یادگیری است که نه تنها به کارکنان موجود آموزش می‌دهد، بلکه به جذب استعدادهای جدید و مورد نیاز کمک می‌کند. آموزش به روش‌های زیر می‌تواند به پیشرفت تحول دیجیتال کمک کند.

جهت مشاهده ودانلود فایل pdf ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

پیشبرد فرهنگ دیجیتال : در تحول دیجیتال، بسیاری از سازمان‌ها فرهنگ شرکتی خود را اصلی‌ترین مانع می‌‌دانند. نکته اصلی این است که برای پیشرفت و اطمینان از پایداری تحول دیجیتال، پرورش فرهنگ سازمانی که در آن همه بتوانند روش‌ها، طرز فکرها و فرآیندهای جدید را کسب کنند، ضروری است.

چند سال پیش، غول ارتباطات تلکام مالزی برهاد، مسیری را برای تحول دیجیتال با هدف ساده‌‌تر کردن زندگی برای مشتریان خود آغاز کرد. با درک اینکه کارکنان آن در ایجاد تغییرات لازم برای تحقق هدف کلیدی خود نقشی محوری خواهند داشت، کسب و کار شروع به پیاده‌‌سازی مجموعه‌‌ای از ابزارهایی کرد که امکان همکاری، نوآوری و تقویت روحیه کارآفرینی را فراهم می‌کند. بیش از ۵۰ درصد از نیروی کار این شرکت اکنون در پلتفرم رسانه اجتماعی انحصاری شرکتی Yammer مشغول به‌کار هستند و Skype for Business در سراسر سازمان‌ها برای ارتباطات روزانه و مبتنی بر رویداد استفاده می‌شود. علاوه بر این، تغییر به سمت جلسات کاری چابک و منظم بین بخش‌ها، به کسب‌‌وکار  جان تازه‌‌ای بخشید و وب‌‌سایت شرکت اکنون در میان ۱۲ سایت پربازدید در مالزی قرار دارد.

ارائه چشم‌‌انداز یادگیری مستمر: سرعت تغییرات در دنیای دیجیتال بسیار بالا است. برای حرکت به سمت روشنگری مداوم دیجیتالی، کارمندان در تمامی دپارتمان‌‌ها نیاز به دسترسی به منابع و پلتفرم‌‌هایی دارند که به آنها قدرت می‌دهد تا دائما مهارت‌‌های خود را افزایش دهند و مهارت‌‌های جدیدی بیاموزند که به آنها امکان می‌دهد در فضای رقابتی موجود، مطلع و به‌‌روز بمانند.

 برای ماندن در چنین محیطی، سازمان‌ها باید فرهنگ آموزش دانش، اشتراک‌‌گذاری و یادگیری مستمر را پرورش دهند. با ارائه دسترسی کارکنان به پلتفرم‌‌ها و فناوری‌‌ها که به آنها امکان می‌دهد به‌طور مستمر مطابق با روندهای نوظهور و تحولات فناوری، مهارت خود را ارتقا دهند، سازمان می‌تواند خود را از رقبا متمایز کند.

اقتصادالکترونیکی آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

جذب استعدادهای جدید: کارمندان به دنبال کار در شرکت‌‌هایی هستند که چیزی فراتر از یک شغل به آنها ارائه می‌دهند. کارکنان به دنبال شغل‌‌هایی هستند که علاوه بر پیشرفت شغلی، با فرصت‌‌های یادگیری، رشد و توسعه همراه باشد. یکی از کسب‌‌وکارهای آینده‌‌نگر که از یک مدل یادگیری و توسعه قوی برای جذب استعدادهای برتر جدید استفاده می‌کند شرکت نرم‌‌افزاری ITX Corp است. این شرکت در راستای آموزش و رشد کارکنان خود، یک برنامه یادگیری آنلاین برای کارکنان خود مبنی بر خود‌رهبری راه‌‌اندازی کرد.

این ابتکار نه‌تنها تعامل و عملکرد کارکنان را به‌طور قابل‌‌توجهی بهبود بخشید، بلکه توانست استعدادهای جدیدی را جذب کند. نتیجه این طرح این بود که ۸۲ درصد از کارمندان حداقل یک دوره را با بیش از ۲۳۳۰ ساعت یادگیری ثبت کرده و رکوردهای متعدد شکسته شده و نرخ‌‌های استخدام موفق را تکمیل کردند.

تکنولوژی، مسیر اصلی : فناوری‌‌های جدید با سرعت ثابتی در حال ظهور هستند و برای پرورش نیروی کار چابک، شرکت‌‌ها باید اطمینان حاصل کنند که کارکنان خود از روندها یا پیشرفت‌های فناوری جدید آگاه هستند تا بیشترین بهره را از آنها برده و از روش‌های جدید به نفع سازمان استفاده کنند. دولت کانادا برای هدایت نوآوری در مقیاس ملی، کمک به شرکت‌‌های موجود در مسیر دیجیتالی شدن و ایجاد فرصتی برای پیشرفت استارت‌آپ‌‌های نوآورانه جدید، حدود یک میلیارد دلار در فناوری سرمایه‌‌گذاری کرده است تا مجموعه‌‌ای از آنچه پنج «ابرخوشه» نوآوری می‌‌نامد ایجاد کند.

در نتیجه این اقدام، MarS Discovery District عنوان می‌کند که از ۵۵ شرکت فناوری مستقر در تورنتو، ۵۳ درصد از سال گذشته شاهد افزایش متقاضیان بین‌المللی بوده‌‌اند.

پرورش و کشف استعداد: آموزش، راه‌های نوآورانه یادگیری و توسعه ارائه می‌دهد تا شرکت‌ها مهارت‌‌های کارکنان خود را محک زده و استعدادهای پنهان را کشف کنند که در کل می‌تواند به ارتقای مجموعه مهارت‌‌های کسب‌‌وکار کمک کند. با ایجاد فرهنگ یادگیری مستمر و ارائه بسترها و منابع برای ایجاد واقعیتی قابل فهم و ملموس، احتمال خوبی برای پرورش استعدادهای موجود وجود دارد و استعدادهای از دست رفته، شناسایی می‌شوند. برای ارتقای مهارت تیم IT خود، Canadian Pacific مسابقه‌‌ای را راه‌‌اندازی کرد که در آن کارمندانی از بخش‌های مختلف را در یک تیم قرار داد تا با پاسخ به سوالات درباره مسائلی که از طریق یادگیری داخلی و پلتفرم‌‌های توسعه‌‌یافته یاد گرفته‌‌اند، حفظ یا کسب مهارت‌‌های خود را محک بزنند.

اقتصادالکترونیکی” آخرین و به روزترین محتوی کسب‌وکار دیجیتال

بروز نوآوری : یادگیری مداوم و آموزش داخلی می‌تواند به توانمندسازی نیروی کار کمک کند و منجر به همکاری بین تیم‌‌ها شود. یک تیم خدمات مشتری می‌تواند اطلاعات قابل‌‌توجهی را در رابطه با پیام‌‌رسانی و توسعه محتوا به بخش بازاریابی منتقل کند که به سازمان کمک می‌کند تلاش‌‌های بازاریابی دیجیتال خود را افزایش دهد.

Nestle  با وجود ساختار شرکتی گسترده، ذهنیتی مبتنی بر فناوری اتخاذ کرده است تا فرهنگ نوآوری ایجاد کند و خود را با قدرت کامل به سوی آینده سوق دهد. برای دستیابی به این هدف، این شرکت تیم و مرکز شتاب دیجیتال خود (DAT) را راه‌‌اندازی کرد: فضایی مستقر در مقر جهانی خود که در آن کارکنانش به مدت ۸ تا ۱۲ ماه در آن کار می‌کنند و در این فضا برای مشارکت اعضا، آموزش‌های همه‌جانبه‌‌ای انجام می‌شود.

Nestle  با ایجاد دسترسی به کسب‌‌وکارهای فرعی خود به چنین سطح آموزشی فراگیر، نمونه‌‌ای عالی از نحوه آموزش دیجیتالی، می‌تواند نوآوری را پیش ببرد. موفقیت تحول دیجیتال شرکت شما تا حد زیادی به افراد بستگی دارد. با پرورش فرهنگ توسعه داخلی و یادگیری مستمر، پذیرش فناوری‌‌های نوظهور، تشویق به همکاری و سرمایه‌‌گذاری در استعدادهای مناسب، موفقیت سازمان اجتناب‌‌ناپذیر خواهد بود.

منبع:دنیای اقتصاد از Digital marketing

آموزش و تحول دیجیتال

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا