حکمرانی و فناوریهوش مصنوعی

آلمان، فرانسه و ایتالیا بر سر مقررات هوش مصنوعی به توافق رسیدند

کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

براساس مقاله مشترکی که توسط رویترز منتشر شده است، توافقی در مورد چگونگی تنظیم مقررات هوش مصنوعی در آینده توسط آلمان، فرانسه و ایتالیا حاصل شده است که انتظار می‌رود مذاکرات در سطح اروپا را تسریع کند.

این سه دولت طرفدار تعهدات داوطلبانه الزام‌آور برای ارائه دهندگان سیستم‌های هوش مصنوعی بزرگ و کوچک در اتحادیه اروپا هستند.

کمیسیون اروپا، پارلمان اروپا و شورای اتحادیه اروپا در حال حاضر در حال مذاکره برای چگونگی موضع گیری این بلوک در این زمینه جدید هستند.

پارلمان اروپا در ماه ژوئن «قانون هوش مصنوعی» را باهدف جلوگیری از خطرات امنیتی اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی و جلوگیری از اثرات تبعیض آمیز، اما بدون کاهش قدرت نوآورانه این فناوری جدید در اروپا ارائه کرد.

در طول مذاکرات، پارلمان اروپا پیشنهاد کرد که قوانین رفتاری در ابتدا تنها باید برای ارائه دهندگان اصلی هوش مصنوعی که عمدتا از ایالات متحده هستند، الزام آور باشد.

با این حال، سه دولت اتحادیه اروپا نسبت به این مزیت رقابتی آشکار برای ارائه دهندگان اروپایی کوچک‌تر هشدار داده‌اند. به گفته آن‌ها، این موضوع می‌تواند منجر به اعتماد کمتر به امنیت ارائه دهندگان کوچک‌تر سیستم‌های هوش مصنوعی و در نتیجه مشتریان کمتر شود.

آن‌ها افزودند: بنابراین قوانین رفتاری و شفافیت باید برای همه الزام آور باشد.

براساس این مقاله، در ابتدا نباید هیچ تحریمی اعمال شود.

با این حال، اگر نقض قوانین رفتاری پس از یک دوره زمانی مشخص شناسایی شود، می‌توان سیستم تحریم‌ها را راه اندازی کرد. به نوشته این روزنامه، در آینده یک مقام اروپایی بر رعایت این استاندارد‌ها نظارت خواهد کرد.

وزیر اقتصاد آلمان که به همراه وزارت امور دیجیتال مسئول این موضوع است، گفت قوانین و کنترل دولت نباید خود هوش مصنوعی را تنظیم کند، بلکه باید کاربرد آن را تنظیم کند.

توسعه مدل‌های هوش مصنوعی که هنوز مورد استفاده قرار نگرفته‌اند یا هنوز در بازار عرضه نشده‌اند، نباید به صورت جداگانه توسط دولت تنظیم شود.

دولت آلمان در روز‌های دوشنبه و سه شنبه میزبان نشست دیجیتالی «ینا» در ایالت تورینگن است که در آن نمایندگانی از سیاست، تجارت و علم حضور خواهند داشت.

مسائل مربوط به هوش مصنوعی در دستور کار دولت‌های آلمان و ایتالیا در روز چهارشنبه قرار خواهد گرفت.

منبع: آنا به نقل از رویترز

  • آلمان، فرانسه و ایتالیا بر سر مقررات هوش مصنوعی به توافق رسیدند
کانال تلگرام  رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا